250 km/t til næsten ingen penge

250 km/t til næsten ingen penge
14/11/2014 admin-bilbasen

Du har et mål med din bil. Den skal kunne køre 250 km/t, så du kan komme gennem Tyskland i en hulens fart. Du har ikke så mange penge at købe for. (Men du har masser af penge til benzin) 250 km/t kræver på den gode side af 200 hk, så det er ikke husmandsbiler, der kommer frem i denne søgning.

Her er tre bud på maksimal topfart for næsten ingen penge.

 

Audi A8 4,2 Quattro

Audi A8

Årgang  1997
Pris  99.800 kr.
Km  229.000
Nypris  1.379.608 kr
HK/Nm  300 hk / 400 Nm
0 – 100 km/t  7,3 sek
Tophastighed  250 km/t
Km/l  7,5 km/l

Hvis du vil føre dig frem som en statsminister – gjorde i 1997 – så er det Audi A8, du skal have fingre i.

Sammenlignet med andre biler fra samme periode holder linjerne meget godt i dag, og priserne er i bund, som de er på alle luksus-sedaner fra den tid. Stil er der stadig over de slanke linjer, men husk at sætte penge af til benzin og den grønne ejerafgift på 10.800 kr. om året.

 

BMW 330i Touring

Bmw  touring

Årgang  2001
Pris  89.900 kr.
Km  228.000
Nypris  557.000 kr.
HK/Nm  231 hk / 300 Nm
0 – 100 km/t  6,7 sek
Tophastighed  250 km/t
Km/l   10,8 km/l

Hvis man kan tale om et fornuftigt valg, når topfarten skal være mindst 250 km/t, så er BMW 330i et ret godt bud. Her er ’kun’ seks cylindre og ikke nogen dyr turbolader, der kan gå i stykker.

Delene er ikke billige, men de er heller ikke specielt dyre. Den kan gå 10 km/l og så lyder de seks cylindre bare himmelsk. Den er vist vores valg, selv om du ikke sparer så mange penge i forhold til nyprisen.

 

Fiat Coupé 20 V Turbo

Fiat coupe

Årgang  1997
Pris  79.800 kr.
Km  183.000 kr.
Nypris  432.591 kr
HK/Nm  220 hk / 310 Nm
0 – 100 km/t  6,7 sek
Tophastighed  250 km/t
Km/l  10,0 km/l

Nu sagde vi vist, at den BMW 330i var vores valg. Nu melder tvivlen sig, for her er en nyklassisk Fiat med slag i. Fem cylindre, turbolader, 220 hk og nogle aldeles forførende linjer. Den er altså sexet, sådan en Fiat Coupe.

Det er svært at tro, at linjerne kommer fra Chris Bangle, der også slog streger til Fiat Multipla. Men det gør de. Driftøkonomien tipper vi dårligere end BMW 330i, men den lokker alligevel den frække Fiat. Og så er km-tallet stadig på den pæne side af 200.000 km.

Hvilken en tager du og hvorfor?