bilbase

250 km/t til næsten ingen penge

Du har et mål med din bil. Den skal kunne køre 250 km/t, så du kan komme gennem Tyskland i en hulens fart. Du har ikke så mange penge at købe for. (Men du har masser af penge til benzin) 250 km/t kræver på den gode side af 200 hk, så det er ikke husmandsbiler, der kommer frem i denne søgning.

Her er tre bud på maksimal topfart for næsten ingen penge.

 

Audi A8 4,2 Quattro

Audi A8

Årgang  1997
Pris  99.800 kr.
Km  229.000
Nypris  1.379.608 kr
HK/Nm  300 hk / 400 Nm
0 – 100 km/t  7,3 sek
Tophastighed  250 km/t
Km/l  7,5 km/l

Hvis du vil føre dig frem som en statsminister – gjorde i 1997 – så er det Audi A8, du skal have fingre i.

Sammenlignet med andre biler fra samme periode holder linjerne meget godt i dag, og priserne er i bund, som de er på alle luksus-sedaner fra den tid. Stil er der stadig over de slanke linjer, men husk at sætte penge af til benzin og den grønne ejerafgift på 10.800 kr. om året.

 

BMW 330i Touring

Bmw  touring

Årgang  2001
Pris  89.900 kr.
Km  228.000
Nypris  557.000 kr.
HK/Nm  231 hk / 300 Nm
0 – 100 km/t  6,7 sek
Tophastighed  250 km/t
Km/l   10,8 km/l

Hvis man kan tale om et fornuftigt valg, når topfarten skal være mindst 250 km/t, så er BMW 330i et ret godt bud. Her er ’kun’ seks cylindre og ikke nogen dyr turbolader, der kan gå i stykker.

Delene er ikke billige, men de er heller ikke specielt dyre. Den kan gå 10 km/l og så lyder de seks cylindre bare himmelsk. Den er vist vores valg, selv om du ikke sparer så mange penge i forhold til nyprisen.

 

Fiat Coupé 20 V Turbo

Fiat coupe

Årgang  1997
Pris  79.800 kr.
Km  183.000 kr.
Nypris  432.591 kr
HK/Nm  220 hk / 310 Nm
0 – 100 km/t  6,7 sek
Tophastighed  250 km/t
Km/l  10,0 km/l

Nu sagde vi vist, at den BMW 330i var vores valg. Nu melder tvivlen sig, for her er en nyklassisk Fiat med slag i. Fem cylindre, turbolader, 220 hk og nogle aldeles forførende linjer. Den er altså sexet, sådan en Fiat Coupe.

Det er svært at tro, at linjerne kommer fra Chris Bangle, der også slog streger til Fiat Multipla. Men det gør de. Driftøkonomien tipper vi dårligere end BMW 330i, men den lokker alligevel den frække Fiat. Og så er km-tallet stadig på den pæne side af 200.000 km.

Hvilken en tager du og hvorfor?

 

32 Kommentarer til 250 km/t til næsten ingen penge

  1. Ralf 18/11/2014 at 19:02 #

    Uden tvivl Audi A8

  2. Ronni 18/11/2014 at 19:19 #

    Bmw det er den mest driftsikre bil. Og når det kommer til stykket nok den billigste at køre mange km i…..

  3. Holger 18/11/2014 at 20:29 #

    helt klart bimmer, lækker vogn, masser af køreglæde og driftsikker

  4. Anders 18/11/2014 at 20:59 #

    BMW’en. Der er plads til fritidsinteresser og så har jeg tiltro til kvaliteten. Det har jeg ikke til FIAT.

  5. bo kordel 19/11/2014 at 00:45 #

    Heldt klart BMW, stationcar

  6. Rune Neumann 19/11/2014 at 01:49 #

    Klart, BMW. Der er bare noget over en stationcar, som kan køre over 250 km/t. Og kan trække fra alt andet.

  7. Per Uhrskov 19/11/2014 at 06:07 #

    Tager BMWen, da den er billigst i service pr. km. men kiggede jeg ikke på dette tog jeg Audien.

  8. Gert Lund 19/11/2014 at 10:23 #

    Det ville nok bliver BMW, selv om jeg helst ville have haft en sedan. synes stadig at det er en flot bil.

  9. Michael helsted 19/11/2014 at 10:48 #

    Ka ligesom fornemme at Bmw er langt den bedste vogn..

  10. Ulrich Solberg 19/11/2014 at 18:45 #

    “Delene er ikke billige…….” – hvad bygger I lige det på?

    • Mads Sørensen 19/11/2014 at 22:05 #

      Mit umiddelbare bud vil nok være reservedelenes pris?!?!?

      • Ulrich Solberg 28/01/2015 at 14:55 #

        Ja, det er sq’ godt klar over, men på hvulket grundlaget har konkluderet det? Jeg har tidligere selv har 3 BMW’er og kan overhovedet ikke genkende det. At værkstedsregninger i hovedstadsområdet er højere end i provinsen, behøver jo ikke være et udtryk for at delene er dyre. Timepriserne er betydeligt højere hos BMW-service i de større byer.

        Og drop ordkløveriet; retorisk er det formuleret som et spørgsmål gående på en konklusion, og ikke hvad de mener det.

  11. peter 19/11/2014 at 20:32 #

    Rent designmæssigt ville jeg klart vælge fiaten, fornuftsmæssigt ingen af dem. Der venter for mange problemer forude. Chancen for at de er blevet kørt hårdt er for stor.

  12. Ib 19/11/2014 at 21:08 #

    BMW – selvfølgelig

  13. Kent Brohus 19/11/2014 at 23:12 #

    Helt klart BMW’en ,tysk klasse og kvalitet.
    Har selv ejet 3, 3-serie og 2, 5-serie, og altid kørt med smil på læben, for 6 cylinder BMW , summer da bare 🙂

  14. Flemming 19/11/2014 at 23:32 #

    Vi har en til salg fra 2002 kørt 210,000
    Til 85000

    • Rasmus 14/12/2014 at 23:12 #

      Hvor? Har du et link til en annonce?

  15. Flemming 19/11/2014 at 23:32 #

    Altså BMW 330 i station car 🙂

  16. Knudsen 20/11/2014 at 08:52 #

    Fiat Coupen , fantastisk bil og meget bedre end Fiat rygtet.
    P.S Har en selv 🙂

  17. Børge Pedersen 13/12/2014 at 15:14 #

    Jeg vil satse på BMW 330i .Har kun haft gode erfaring med BMW

  18. Carsten 14/12/2014 at 12:10 #

    Coupé’en til hver en tid. Det er en fantastisk bil, kører mega godt, er fræk at se på, og man bliver ikke sat i bås som kedelig familiefar eller pensionist, som man unægtelig gør i en gammel Audi eller en stationcar.

  19. Mads 14/12/2014 at 12:23 #

    Klart BMW, men det er så også med et udgangspunkt i hvilken bil jeg selv mener ser bedst ud her i 2014 (snart 15) den holder stilen og Fiat er bare et no-go

  20. John 14/12/2014 at 12:28 #

    Hej.
    Jeg kan kun give de fleste andre ret i at det må være BMW 330I Touring. Steptronic.
    Den bil kører sindsygt godt, og bliver ved med at accellerere.
    Kan godt forstå denne motor blev kåret til verdens bedste 6 benede dengang.
    Jeg har en til salg pt, og faktisk super glad for den. det er udelukkende fordi den ikke kører ret meget til dagligt.

  21. Carsten 14/12/2014 at 13:10 #

    Køb en up eller lignende, så er der råd til en flybillet hvis man skal syd på. Køber man en af dem der, kommer der sikkert en grim overraskelse så der slet ikke bliver råd til ferie

  22. Jairo 14/12/2014 at 13:51 #

    Audi & bmw er et godt bud, pålidelig biler, men desværre ikke hurtige nok

  23. Allan 14/12/2014 at 14:48 #

    Fiat´en er fristende, jeg husker den fra bilmessen i bellacentret, havde den der følelse af den var lavet til mig. Men helt praktisk er den ikke, og kvaliteten ville jeg også være bekymret for.

    Render nok også med BMW 330, den har det hele. Præstige, kvalitet, fealing, praktisk og flot.

  24. Martin W 14/12/2014 at 15:29 #

    Audien er alt for dyr at holde kørende mht reservedele og sliddele i almindelighed og går noget i stykker bliver man ruineret.

    Fiat’en er en lækker køremaskine og har klassikerpotentiale – men køb kun “limited edition” med skiftet tandrem, de andre modeller får aldrig samme status/potentiale. Nok den billigste at holde kørende mht reservedele mm. Plads til 4 voksne er et plus.

    BMW’en er mit valg pga lyden fra motoren, præstationer samt alder. Desuden er der plads til mine to børn og hunden samt muligheden for en tagboks når vi suser sydpå i ferier. En familiebil og “racer” i samme pakker – vi er tæt på et Kinderæg…..

  25. Niels 14/12/2014 at 15:50 #

    BMW – fordi maend koere baghjulstraek.

  26. Miguel 14/12/2014 at 17:42 #

    FIAT uden tvivl – flottest, hurtigst og allerede en semi-klassiker.
    A8 koster mere i årlig rep end i indkøb – 330 hvis man har hund 😉

  27. Povl Bonde 14/12/2014 at 17:43 #

    Ville helt klart vælge BMW, både med hjertet og fornuften.

  28. John 15/12/2014 at 21:02 #

    Husk at hvis man skal køre med høj fart, kræver det at dæk, fælge, bremser, styrtøj og undervogn, samt motor med kølesystem er i topform. Ikke noget med discount-dæk og dårlig vedligeholdelse. Det kan nemt løbe op i 50 tusind at få en bil til at køre godt.
    Hilsen John, V70

  29. Martin 24/12/2014 at 15:22 #

    Kører rundt i en 330 ci aut fra 01, så ville gå efter 330 stationcar så passer det sammen 🙂
    Der er bare noget ved BMW. Én gang BMW, Altid BMW

Skriv et svar