bilbase

5 grunde til at købe en mikro- eller minibil. Og 2 til at lade være

Mikro- og minibiler er stadig voldsomt populære. Endda i en sådan grad, at ca. hver anden ny bil, der bliver solgt herhjemme hører under de to klasser. En popularitet, der blandt andet skyldes ganske fordelagtige priser. Læg dertil, at udvalget kun er blevet større og i dag tæller de fleste producenter. Fra VW up! og Toyota Aygo i den billige ende til Audi A1 i den dyre.

De små, prisvenlige biler er selvsagt ikke for alle, og er du eksempelvis en børnefamilie, så er klassen allerede udelukket. Her er fem grunde til at købe en af markedets mindste. Og to til at løbe skrigende væk.

Søg blandt alle mikro- og minibiler på bilbasen.dk 

5 grunde til at købe en mikro- eller minibil

Prisen

Det siger næsten sig selv. Mikro- og minibilklassen byder på en række af markedets mest prisvenlige modeller, der ofte kan erhverves til 100.000 kr. eller under. Den øgede konkurrence betyder, at der er kamp om kunderne, hvilket betyder billigere biler.

Det praktiske element

Det er bare nemmere at komme rundt i en lille bil. Parkeringsmulighederne er flere, og snævre passager klares uden problemer. Særligt hvis du bor i byen, hvor pladsen ofte er trang.

Langt på literen

Størstedelen af bilerne i klassen præsterer en rigtig fornuftig brændstoføkonomi, der ofte ligger på den pæne side af 20 km/l. Enkelte modeller ligger endda og flirter med de magiske 30 km/l. At det så er på bekostning af en 1.0L, 3-cylindret motor, der med nød og næppe klarer 150 på toppen, det snakker vi ikke om.

Gode finansieringsmuligheder

Stort set alle producenter tilbyder fordelagtig privatleasing på sortimentets mindste. Eksempelvis den populære Peugeot 108, der i skrivende stund kan leases til en månedlig ydelse på 1.795 kr uden en krone i udbetaling. Derudover er der ofte kampagner og tilbud på mikro- og minibiler.

Lave driftsomkostninger

Mikro- og minibiler billige at holde kørende. Afgifterne er lave, og det samme gælder priserne på reservedele. Driftsikkerheden i klassen er også opadgående.

2 grunde til at lade være

Småt med pladsen

Det helt store kompromis er naturligvis pladsen i kabinen. Selvom rummeligheden i mikro- og minibiler generelt er blevet bedre, så egner de sig ikke til lange ture, familier og passagerer på den lange side af 195 cm.

Du får hvad du betaler for

Prisen afspejles af kvaliteten. På tværs af de to klasser skal man lede lidt længere efter kvalitet og man må blandt andet forvente plasticpaneler og fælge, mens alt ekstraudstyr skal tilkøbes. Derudover er der en overhængende risiko for, at man befinder sig på den tabende side i tilfælde af et trafikuheld.

FACEBOOK Bliv ven med Bilbasen

INSTAGRAM Følg os på Instagram

3 Kommentarer til 5 grunde til at købe en mikro- eller minibil. Og 2 til at lade være

  1. thomas 14/02/2017 at 09:52 #

    Hej Bilbasen

    Vil bare sige tak for artiklen, som påpeger de åbenlyse ting, dermed blev man ikke klogere.

    Hvorfor analyserer I ikke på de ikke så åbentlyse ting fx. tabsværdien vs. en større bil, vedligeholdelse vs. dyrere bil, at minibiler ikke er spor økonomiske over 90 km/t, at motoren ofte kun holder til 200.000 km. De ting, som man først finder ud af efter 5 år.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Alternative mikrobiler - Bilbasen blog - 26/02/2017

    […] 5 grunde til at købe en mikro- eller minibil. Og 2 til at lade være […]

  2. De bedste brugte biler til begynderen - Bilbasen blog - 26/05/2017

    […] 5 grunde til at købe en mikro- eller minibil. Og 2 til at lade være […]

Leave a Reply