bilbase

Fabriksny Mazda fra 1975 til salg på Bilbasen

Tidligere har vi på bloggen fortalt om brugte tyske premium-mærker, der certificerer og sælger brugte klassiske biler, der er som nye. Vi kender ikke til om Mazda skulle have samme service. Hvis de har, så er vi helt sikre på, at denne bil, en Mazda 818,  kan få et certifikat.

Fra schweizisk samling

Bilen har kørt så få km at BilBasen ikke kan registrere det, nemlig 229 km. Sælgeren har rundet op til 1.000 km i annoncen, men det er jo over fire gange længere end det reelle tal. Derfor her har du muligheden for at køre i en fabriksny bil, der er 40 år gammel – det er ret fantastisk.

Bilen var en del af en schweizisk samling på 40 biler, hvor mindst fem havnede i Danmark. Bilerne blev solgt på auktion, da ejeren døde. Næsten alle bilerne var som fabriksnye. Det gælder også denne gule perle:

Simpel lille bil

Hvis man husker Mazda’s foregående nummersystem kunne man i øvrigt fristes til at tro at Mazda 818 er en stor bil. Det er på ingen måde tilfældet – den samtidige 616 var nemlig større. 616 blev afløst af 616, som blev afløst af 626, som blev afløst af Mazda 6. 818 derimod blev afløst af 323, der blev afløst af Mazda 3. 818 kunne enten fås med 1,3 eller med 1,6-liters motor – denne er den lille.

Det er med andre ord en simpel og fin lille klassisk bil, der enten kan stilles væk eller som kan køres på hyggeture i mange somre. Endda uden man behøver at bekymre sig om større nedbrud eller rust. Prisen er 75.000 kr. uden afgift, men afgiften på en gammel bil, der var billig som ny, er ikke stor.

Sælgeren er en rigtig Mazda entusiast – det er nemlig Au2Fast, der er kendt som hele landets Mazda MX-5-mekaniker. Dem har han i øvrigt 16 til salg af lige nu, men det er en helt anden historie.

  
  
  

 

Læs mere

Mazda – Du siger det forkert!

6 Kommentarer til Fabriksny Mazda fra 1975 til salg på Bilbasen

  1. Karl Andreassen 16/12/2015 at 23:36 #

    Det var den aller første bil jeg havde i fingrene den dag jeg startede som mekanikerlærling.
    Jeg fik lov til at skifte en halv front på den og den var tilmed i nøjagtig samme farve.
    Uha minderne vælder frem om alle de pilrådne Mazda`er vi lave rust i i min læretid.
    Men det var faktisk fine biler at køre i, og kunderne var glade for dem.
    Hvis bare jeg havde pengene så blev den købt på stedet.

  2. Jan thomsen 17/12/2015 at 22:03 #

    Dem har jeg rettet mange af i min læretid som autoopretter i Esbjerg ved tranebiler
    I 1976 til 1979
    Super dejlig tid
    Den må gerne stå i min garage 🙂

  3. Torben 17/12/2015 at 22:13 #

    Har den ikke været indreg kan den ikke indreg da den ikke opfylder forureningkrsv

    • Willy Davidsen 18/12/2015 at 13:59 #

      Den er over 35 år så ingen problem, også selv om den aldrig har været synet

  4. Hans Gram 02/02/2016 at 22:44 #

    Fantastisk at der stadig kan findes så flotte eksemplarer tillykke med den Andreas.

  5. Henrik Pedersen 11/05/2017 at 15:24 #

    Gode minder , jeg tog kørekort i samme model

Skriv et svar