Tal fra 2024: Her bor Danmarks værste bilister
Hvor i Danmark bor de værste (eller mest uheldige) bilister? En ny undersøgelse viser, at de danske bilister får flere skader, og nogle områder er meget hårdere ramt end andre.
Hvad er det lige, der er fedest? Det behøver man måske slet ikke taget stilling til – for der er masser af lækkert brugt guf fra begge producenter. Vi gennemgår et par årtier, og ser både på de mindre Mercedes C-Klasse, BMW 3-Serier og den noget større Mercedes E-Klasse.
BMW M3
I 1990’erne var der både E36- og E46 generationen af BMW’s hurtigste 3-Serie. Der var både sedaner, coupéer og cabrioleter. På tværs af de to generationer var motoren i begge biler en 6-cylindret rækkemotor, som dog have skiftende slagvolumen. Priserne starter ved ca. 200.000 kr. på BilBasen.
BMW E36 M3 Cabriolet, 200.000 kr.
Mercedes E-Klasse
I 1990’erne var der både en E50 AMG og en E55 AMG. Begge tilhører W210-generationen, og har en V8-sugemotor. Den ene på 5 liter, mens den lidt større E55 AMG har en 5,5-liters, som navnet også antyder. Der fandtes også en E36 AMG med en 6-cylindret rækkemotor, men en sådan er ikke pt. til salg På BilBasen. Priserne starter ved ca. 200.000 kr.
BMW M3
I det nye årtusinde har den lynhurtige BMW fået flere cylindre, og der fyres nu på hele otte i V-form. Igen er der både tale om varianter i sedan-, coupé- og cabrioletkarrosser. Priserne på BilBasen starter ved ca. 600.000 kr.
Mercedes C-Klasse
Ligesom sin konkurrent BMW M3 havde C-Klassen en V8-motor ude i snuden. Mht. gearkasse var der kun én mulighed – automatisk. C63 AMG var særligt kendt for at kunne køre sidelæns, have enorme kræfter og en skøn lyd. Til forskel fra M3 fås AMG’en som stationcar. Priserne på BilBasen starter ved ca. 700.000 kr.
Mercedes C63 AMG Stationcar, 700.000 kr.
Men hvilken V8’er lyder bedst? Døm selv her i videoen, hvor en BMW M3 V8 og en Mercedes C63 V8 er i brøle-duel:
Hvor i Danmark bor de værste (eller mest uheldige) bilister? En ny undersøgelse viser, at de danske bilister får flere skader, og nogle områder er meget hårdere ramt end andre.
CX-80 er det nye flagskib fra Mazda til det europæiske marked. Den 5 meter lange SUV har syv sæder som standard og kommer til Danmark som plug-in hybrid med 327 hk til priser fra 562.000 kr.
Citroën C3 Aircross har fået vokseværk og er nu så stor som Nissan Qashqai. Den franske crossover med helt nyt design gemmer på både syv sæder og mulighed for el.
Qashqai er stadig Nissans vigtigste model i Europa, men Nissan tager chancen og giver den et markant og modigt frontdesign. Faceliftet bringer samtidig Google og bedre materialekvalitet ind i Qashqai.
Den nye udgave af Lexus’ luksus-SUV har fedt design, tonsvis af udstyr og en attraktiv pris. Men affjedringen og drivlinjen i plug-in hybriden hænger ikke sammen.
Elbiler er kommet for at blive! Det vælter ind med nye modeller på markedet i Danmark, og vi har lavet en liste med alle elbiler i Danmark i 2024 – inklusive priser og rækkevidde på de forskellige modeller.