Honda E

Honda e

Honda e er en lækker lille elbil med masser af udstyr og et ikonisk design, der har vundet The Red Dot Award. En Honda e er lig med høj køreglæde, og den er let og hurtig, så man snildt bevæger sig gennem trafikken. Den er primært skabt til bykørsel, hvor den lille vendediameter gør bilen meget praktisk i snæver trafik. Man kan køre med en fod, da bilen kan indstilles til at bremse af sig selv. Her er altså tale om en hyggelig bybil, til dem, der ikke skal så langt i hverdagen.

Honda e

Sikkerhed

Honda e har en sensor, der reducerer motorkraften, når man kører for tæt på ydre objekter. Dette forebygger såvel person- og parkeringsskader, da bilen registrerer dens omgivelser. Det er også valgfrit, om man vil køre med Hondaens særlige “one-pedal-drive”-mode, hvor bilen bremser af sig selv, når man slipper speederen. Sidekameraerne giver bedre udsyn, og man kan endda vælge at få omgivelserne vist i vidvinkel. Herudover kan vi fremhæve:

– Airbags både foran og i siderne.

– Vognbaneassistent følger med som standard.

– Cruise control giver ekstra overskud på motorvejen.

Teknologi

En Honda e har seks skærme. En lige foran rattet, der viser hastighed og anden information om kørslen, mens der til højre for rattet er to andre skærme, som man selv kan indstille. Man kan f.eks. vælge at få navigation og Apple CarPlay på hver skærm. I hver dør er der en skærm, der agerer som elektronisk sidespejl og viser billedet fra kameraerne på siden af bilen. Den sidste skærm sidder i bakspejlet, og den viser billedet fra et kamera bag på bilen.

Honda e

Interiør

Det første man lægger mærke i en Honda e, er skærmene foran, som både styrer bilen og agerer sidespejle og bakspejl. Man leder forgæves efter en gearstang i en Honda e, da den er blevet erstattet med knapper, som kan bruges til nemt at bestemme kørselsretningen. Indvendig er bilen lys og luftig, og sæderne er lavet i meleret stof for at sikre høj komfort. Udover at have vundet The Red Dot Award for sit enestående design, har den:

– Instrumentbord med luksuriøst udtryk.

– 12.3″ infotainment-skærm

– Panoramatag.

Rummelighed

Honda e er en lille bil, så man skal ikke regne med masser af benplads bagtil. Den har dog fin plads foran, og da den mest er beregnet til de kortere ture, kan man også sagtens have nogle med på bagsædet. Der er plads til fire i bilen. Bagagerummet er ikke det største på markedet med sine 171 liter, men det er rigeligt til indkøb. De fire døre gør det nemt at komme ind og ud af bilen for alle passagerer.

Komfort

Honda e har en behagelig affjedring og en lille venderadius, så den er nem at dreje. Sideskærmene vænner man sig hurtigt til, og da de er dejligt store, oplever man, at man har bedre udsyn end med traditionelle sidespejle. Kørslen kan også gøres nemmere, da bilen kan indstilles til, at den bremser, når man fjerner foden fra speederen.. Alt i alt er Honda e er sjov at køre, og man kan mærke dens hestekræfter, hvilket gør at bilen er hurtig på aftrækkeren.

Honda e

Plusser:

+ Har meget udstyr som standard

+ En yderst behagelig bil for føreren

+ Flot design indvendigt og udvendigt

Minusser: 

÷ Den er relativt dyr i forhold til andre elbiler i samme størrelse

÷ Lang ladetid

÷ Mindre plads på bagsædet

Bilbasen er Danmarks største markedsplads for køb og salg af såvel nye som brugte biler, autocampere, varevogne og busser.

Bilbasen er desuden et redaktionelt univers, som gennem artikler, gallerier og videoer leverer en kombination af guides, tests og nyheder inden for bilernes verden. Så kort sagt får du her både en markedsplads og et medie, som klæder dig på til at købe, eje, lease eller sælge en bil.
© 2023 Bilbasen Blog Schibsted Denmark ApS