Test: Lexus RX 450h+ fejler i forsøget på at ramme X5, GLE og XC90
Den nye udgave af Lexus’ luksus-SUV har fedt design, tonsvis af udstyr og en attraktiv pris. Men affjedringen og drivlinjen i plug-in hybriden hænger ikke sammen.
Den nye udgave af Lexus’ luksus-SUV har fedt design, tonsvis af udstyr og en attraktiv pris. Men affjedringen og drivlinjen i plug-in hybriden hænger ikke sammen.
Den nye udgave af Lexus’ luksus-SUV har fedt design, tonsvis af udstyr og en attraktiv pris. Men affjedringen og drivlinjen i plug-in hybriden hænger ikke sammen.
Der er ingen overraskelser i Dacia Duster, og den holder præcis, hvad den lover. Men det er ikke meget. Vi tester, om Duster er god nok til prisen.
Selvom Nio EL7 er en kinesisk elbil, føles den gennemgribende europæisk. Det samme gør prisen, og det er et problem.
Den er god nok. Den ER elektrisk, selvom den ligner sig selv fuldstændigt. Vi kører første tur i Opel Astra Electric.
BMW i4 er en traditionel 4-serie bare på strøm og uden dikkedarer. Spørgsmålet er, om der alligevel skal lidt dikkedarer til at hamle op med en spritny, futuristisk og aerodynamisk Hyundai Ioniq 6?
Renault holder krampagtigt fast i Espace-navnet, selvom nyeste udgave er en helt anden type bil.
Toyota Corolla er blevet opdateret med små visuelle ændringer, men under hjelmen er der en verden til forskel.
Nio ET5 lægger sig solidt i slipstrømmen på storebror ET7 med en pris, der er mere spiselig – men er den spiselig nok?
25 år. Så længe skulle der gå, før Volvo igen fik baghjulstræk – og det gør seriøse underværker for opdateret XC40 og C40. Vi kører første tur i to.
En diesel-SUV med seks cylindre, motoren på langs og baghjulstræk i det herrens år 2023? Jep! Vi kører Mazda CX-60 og ser, om det giver mening.
Der er ikke mange rosende ord om dieselbiler disse dage, men det betyder ikke, at den ikke længere giver mening for nogen.
Begge er kinesiske elbiler med britisk fortegn, der har høstet en del omtale på dansk grund – men aldersforskellen viser sig med tydelighed, når vi sætter MG ZS EV op imod MG4.
En Audi A4 Avant 40 TFSI med benzinmotor stikker ud i en tid med fokus på el. Det er positivt ment for en bil, der er et rigtig godt privatleasingtilbud.
Ingen anden stor SUV er så dynamisk og samtidig komfortabel som Porsche Cayenne. Faceliftet kommer med større batteri i plug-in hybriden – og lavere pris.
Tesla Model X Plaid er lige ved at lette, når de 1.020 hk får fuld skrue, og den store SUV med vingedøre rykker fra 0-100 km/t på 2,6 sekunder.
Er det rigtigt, at man kan få en elektrisk Volvo til under 275.000 kr.? Ja! Vi tester den usædvanligt prisbillige EX30. Har den mere at byde på end den lave pris?
Der er en stærk nyhed i Skoda Enyaq. Den har fået en ny elmotor med 286 hk som afløser for motoren med 204 hk. Vi ruller første tur i den forstærkede elektriske crossover.
Der er grænser for, hvad en bil til 340.000 kr. kan give, men Tesla sprænger rammerne med den faceliftede Model 3 RWD. Se i videoen, hvorfor det er tilfældet.
Den amerikanske drift-legende gik tragisk bort i starten af 2023. Vi ser nærmere på hans flotte karriere og fokuserer på nogle af de mange vilde biler, han har haft.
Hjemmets bil nummer to er ofte en lille og økonomisk bandit – men hvor meget mere økonomisk er den, hvis den er elektrisk?
Vi har kørt den nye Volkswagen ID.7 på danske veje og har fundet de vigtigste ting, du skal vide om den store elbil. ID.7 er rummelig, men hvordan er rækkevidden og køreegenskaberne?
Der var langt mellem hurtig- og lynopladerne for to år siden, men udviklingen går rasende hurtigt. Desværre virker det stadig en smule uoverskueligt.
Elbiler slår salgsrekorder, men samtidig falder priserne. Hvordan kan det lade sig gøre?
Elbilerne er blevet billigere og der kommer flere og flere billige elbiler til landet. Se med når vi gennemgår elbiler til under 250.000 kr.
En ny lille elektrisk Volvo til 274.000 kr. Den lille crossover EX30 kan blive et enormt hit for Volvo, men er indretningen lækker og pladsen god? Vi går tæt på den lille Volvo.
Forvirret? Det bliver de fleste elbil-ejere, når de skal finde en ladeløsning til elbilen. Bliv klogere på, hvad der bedst kan betale sig med Bilbasen Strøm.
De fleste elbiler oplader med mellem 3,6 og 11 kW, og nogle få oplader med hele 22 kW – men hvad betyder det for dig?
De store og høje elbiler bruger langt mere strøm end mindre elbiler. Se med i Bilbasen Strøm og find ud af, hvor meget det betyder for forbruget at vælge en klodset elbil.
Det er en anbefaling, at du har styr på bilforsikringen inden bilkøbet, men hvordan får du styr på forsikringen? Læs med her.
Som køber har du ansvaret for at omregistrere den bil, du har købt. Læs mere om, hvordan du gør det her.