Privatleasing af elektrisk Renault 5 fra 2.995 kr.
Den lille elektriske Renault 5 E-Tech Electric med rækkevidde op til 410 kilometer fås på privatleasing fra 2.995 kr. Alle varianter er med i privatleasingvarianter, og engangsydelsen er 4.995 kr.
Det er den mest populære KIA-model på det danske marked i øjeblikket. Den kommer med syv års garanti, og det høje udstyrs- og sikkerhedsniveau i bilen har for nylig sikret den maksimale fem stjerner i crashtest hos EuroNcap. KIA Ceed er altså noget nær en komplet pakke, når man ser på de fornuftige argumenter.
Men for nogle bilister handler bilen ikke kun om fornuft. Følelser kan også spille ind, og her er dynamiske køreegenskaber ofte i centrum. Derfor har et ingeniørteam hos KIA i Rüsselsheim, hvor de europæiske modeller udvikles, skabt en ny udgave af KIA Ceed.
TIL SALG | Søg efter KIA Ceed på Bilbasen
”Den skal være sjovere og mere gennemført end nogensinde før!”. Sådan lød meldingen fra KIA, da man tog hul på arbejdet med den nye generation Ceed GT. Til blandt andet at sørge for netop dét hentede KIA i 2015 tyskeren Albert Biermann, der i flere årtier har stået i spidsen for den sportslige afdeling hos et af de tyske premium-mærker. Nu er bilen på gaden, og spørger man bilproducenten selv, er målsætningen blevet en realitet.
– Den nye Ceed GT indtager en unik position i segmentet med mellemstørrelse-familiebiler. Det handler ikke alene om højeste tophastighed eller hurtigste acceleration. Ceed GT byder på mere dynamik og bedre greb på snoede veje, så du har maksimal tillid til bilens evner. Samtidig byder den på komfort, og lynhurtig turboladet kraft, der passer perfekt til den europæiske smag, lød det fra KIA’s europæiske direktør, Emilio Herrera, i forbindelse med lanceringen af bilen.
Motor: 1,6 liter | 4 cylindre
Gear: 8-trins dobbeltkobling
Forbrug: 13,9 km/l
Effekt: 204 hk
Moment: 265 Nm
0-100 km/t: 7,4 sek
Topfart: 225 km/t
Og netop den europæiske smag, som Herrera nævner, er omdrejningspunktet for hele Ceed-familien, der består af den klassiske Ceed med fem døre, en rummelig stationcar i form af Ceed SW, den dynamiske shooting brake ProCeed og den højbenede KIA XCeed, som snart er klar til at indtage det eftertragtede marked for crossovers.
Ceed-familien er nemlig både udviklet, designet og produceret af KIA i Europa med det ene fokus at tilfredsstille de europæiske kunder. Bilen kan simpelthen ikke købes andre steder i verden.
Både Ceed og ProCeed fås nu i den potente GT-udgave, hvor antallet af hestekræfter kan få de fleste til at trække på smilebåndet. Men GT-modellen handler altså om langt mere end en kraftfuld motor, og det afspejles blandt andet i designet, som giver Ceed GT en anderledes fremtoning, når den indhenter bakspejlene i overhalingsbanen.
Ceed GT har et udvendigt design, der adskiller sig fra de andre modeller i Ceed-serien. På fronten er en ny kofanger designet med større luftindtag, mens grillen har fået en rød glans og et diskret GT-logo.
Set fra siden kan du genkende den sportslige udgave af KIA Ceed på skørterne og en blank kromliste, der fremhæver vinduerne. Og bag de nye 18-tommer alufælge spotter du de røde bremsekalibre.
Bagenden har øverst fået en diskret spoiler, som sammen med en speciel kofanger med sorte diffusere giver et dynamisk indtryk af bilen. Og skulle du være i tvivl, om hvor vidt det ér en Ceed GT, der lige har overhalet dig, så kan du måske nå at spotte det lille GT-logo på højre side af bagsmækken.
Sætter du dig bag rattet på bilen, vil du opleve et interiør i en stil, der matcher det ydre. Bilen adskiller sig nemlig også indvendigt fra den klassiske Ceed.
Hver GT-model har et D-formet rat, der bærer ‘GT’ -logoet. Under rattet finder du et sæt aluminiumspedaler, og modeller udstyret med den nye dobbeltkoblings-gearkasse har fået skiftepaler bag rattet – ligeledes i aluminium.
På forsæderne bliver du holdt på plads af KIA’s nye sportssæder, der er udformet udelukkende til den nye model. De er større og giver mere støtte til både hofter og lår. Sæderne er betrukket i sort læder og ruskind, som er hæftet med røde syninger.
Visuelt er der altså ingen tvivl om, at Ceed GT er en sportslig model, men den har heldigvis noget at have det i. For under det smarte ydre gemmer sig både en kraftfuld motor og masser af ny teknik.
Den nye Ceed deler sine grundlæggende dimensioner med forgængeren. Akselafstanden på 265 cm er uændret, og det samme er længden på 431 cm. Men ved at forskyde udhænget over akslerne er der kommet mere plads i bagagerummet. Det er nu på 395 liter mod tidligere 380 liter.
En anden væsentlig detalje i forhold til bagagerummet og de praktiske egenskaber er, at kanten er sænket med knap 9 cm, hvilket gør det lettere at laste og aflæsse tunge eller store genstande. Et fleksibelt gulv giver dig desuden mulighed for at justere pladsen efter behov. Har du brug for endnu mere plads, kan du lægge ryglænet ned på bagsædet. Det er udstyret med et splitbagsæde som standard, som foldes ned med et enkelt tryk på en knap i bagagerummet.
Det bankende hjerte i fronten på Ceed GT udgøres af en 1,6-liters turbomotor med hele 204 hestekræfter. De sendes som udgangspunkt gennem en 6-trins manuel gearkasse og videre ud til forhjulene, men for første gang i en performance-hatchback fra KIA er den nye Ceed GT også tilgængelig med en 7-trins dobbeltkoblings-gearkasse.
LÆS OGSÅ | Chefdesigner afslører: Sådan blev den frække KIA til virkelighed
Med den nye gearkasse kan du også få også adgang til Drive Mode Select-systemet, som gør det muligt at skræddersy køreoplevelsen. Med et tryk på knappen ved gearstangen justeres køreprogrammet, så du kan skifte lige fra rolig og komfortabel kørsel til et mere dynamisk setup, hvor drivlinjen tilpasses og blandt andet sørger for hurtigst mulige acceleration og et skarpere styretøj.
Den heftige hatchback ligger en halv centimeter lavere på vejen end en standard Ceed. En stivere affjedring koster en smule på komforten, men til gengæld giver det bilen en fastere og mere sikker opførsel, når du presser den i svingene.
Prisen på en Ceed GT begynder allerede ved knap 320.000 kroner. Med i pakken får du en solid omgang udstyr, der blandt andet dækker over fuld LED-lygter, tonede ruder, el-justerbare sidespejle med varme, som kan foldes ind med et tryk på en knap, adaptiv fartpilot (kun med automatisk DCT-gearkasse), bakkamera, klimaanlæg, læderrat med varme, regnsensor og en 8” skærm med navigation, Bluetooth og Apple Carplay. Alt sammen er standard i en Ceed GT.
Vil du have panorama-glastag, koster det dig knap 18.000 kroner, mens du kan nøjes med at slippe 6.999 for et kraftigt JBL Premium lydsystem. Skal ungerne på bagsædet forkæles med sædevarme, koster det 3.999 kroner. Find flere informationer om KIA Ceed GT og udstyret her.
Hvad angår sikkerhedsudstyr, kommer bilen med automatisk nødbremse og en række andre nye systemer. Som standard byder Ceed GT blandt andet på automatisk regulering af lyset, herunder automatisk fjernlys, så du altid har optimalt udsyn om natten. Bilen advarer dig også, hvis den registrerer, du som chauffør er uopmærksom – eksempelvis på grund af træthed – ligesom den hjælper dig med at holde vognbanen.
Den nye generation af KIA Ceed er netop testet hos det europæiske sikkerhedsinstitut, EuroNcap. Her opnåede bilen de maksimale fem stjerner – blandt andet takket være stærke resultater i forhold til beskyttelse af både voksne og børn i bilen. Du kan se hele resultatet af sikkerhedstesten her.
Den er praktisk. Den er kraftfuld. Den er veludstyret. Den er sikker. Og så har den markedets længste garanti, hvis dit kørselsbehov ikke overstiger 150.000 kilometer i løbet af de første syv år.
Den nye KIA Ceed GT har altså mange gode kort på hånden. Så hvis du er på udkig efter en praktisk familie-racer, så er det et oplagt bud at kigge nærmere på den nye KIA Ceed GT: Læs mere om bilen og book en prøvetur her.
Den lille elektriske Renault 5 E-Tech Electric med rækkevidde op til 410 kilometer fås på privatleasing fra 2.995 kr. Alle varianter er med i privatleasingvarianter, og engangsydelsen er 4.995 kr.
Den elektriske Ford Explorer har høstet ros for at udnytte det fulde potentiale af den VW-platform, den er bygget på. Spørgsmålet er bare, om det er nok til at hamle op med en stærkt prissat Renault Scenic E-Tech Electric?
2025 er skudt i gang og vi tager et kig ind i fremtiden for elbiler. Udviklingen er rødglødende, så du skal holde fast for at følge med.
Kia EV3 er Årets Bil i Danmark 2025, og Bilbasens første test af basismodellen til 269.999 kr. viser, at den kompakte elbil gør det fremragende.
Den nye udgave af Lexus’ luksus-SUV har fedt design, tonsvis af udstyr og en attraktiv pris. Men affjedringen og drivlinjen i plug-in hybriden hænger ikke sammen.
Elbiler er kommet for at blive! Det vælter ind med nye modeller på markedet i Danmark, og vi har lavet en liste med alle elbiler i Danmark i 2024 – inklusive priser og rækkevidde på de forskellige modeller.