De 5 bedste bilreklamer nogensinde

De 5 bedste bilreklamer nogensinde
16/03/2016 Kristoffer Dahy Ernst

Der er kamp om bilkøbernes gunst.  Det betyder, at vi i reklameblokkene mellem tv-programmer,  på Youtube og særligt under Super Bowl bliver forkælet med flotte, sjove og originale bilreklamer. Vi har været en tur i arkiverne og fundet fem af slagsen, der kandiderer til at være de bedste nogensinde. God fornøjelse.

 

Nissan 300ZX (1996)

Nissan lavede i 1990’erne en række reklamer, hvor plasticfiguren G.I. Joe spillede hovedrollen. Den bedste stammer fra 1996. Her fræser G.I. Joe hele huset rundt i en fjernstyret version af en Nissan 300ZX, inden han til sidst stjæler Barbie for øjnene af en måbende Ken. Med den ‘barnlige’ reklame formåede Nissan at appellere til bilentusiaster i alle aldre. Måske en af grundene til, at 300ZX gik hen og blev en vaskeægte nyklassiker.   

Find din nye Nissan 300 ZX på Bilbasen


 

Audi R8 (2008)

Audi har for vane at stikke lidt til konkurrenterne. Og deres reklame for Audi R8 er ingen undtagelse. Filmen er en parodi på en af de klassiske scener fra The Godfather. I helt samme stil som filmen vågner en velhavende mand op indsmurt i motorolie. I stedet for et hestehoved, er det frontgrillen fra hans Rolls Royce, der ligger under dynen. Audi og R8’erens advarsel til alle klassiske luksusbiler.    

Find din nye Audi R8 på Bilbasen


 

Honda Accord (2003)

Da Honda lancerede 7. generation af deres Accord-serie, slog de sig sammen med det britiske reklamebureau Wieden+Kennedy. Sammen skabte de reklamen ‘Cog’. Her viser to stk. Honda Accord, en der er skilt ad og en der er intakt, hvor rart det er, når tingene virker og går op i en højere enhed. Reklamen er lavet i to takes, og det krævede mere end 100 forsøg at få den endelige version i kassen. En reklame og en kædereaktion, der efterlader dig med en underlig følelse af tilfredshed.

Find din nye Honda Accord på Bilbasen


 

VW Passat (2011)

Endnu en reklame med en tydelig filmreference. En miniudgave af Darth Vader er på spil. Her forsøger han med sparsomt held at mestre ‘The Force’ på familiens husholdningsapparater. Det lykkedes ham til sidst at starte familiens nye Passat. Dog med lidt hjælp af faren og Passat’ens nøgleløse startfunktion. VW valgte at lave en original og sjov reklame fremfor at vise, hvad den nye Passat er i stand til. Udover at du kan starte den fra køkkenet, selvfølgelig. ‘The Force’ er til dato den mest sete bilreklame på YouTube.    

Find din nye brugte VW Passat på Bilbasen


 

Ford GT (2004)

Ind i mellem er opskriften på en bilreklame ganske enkel. Særligt når hovedrolleindehaveren er en superbil, der egentlig ikke kræver en reklame for at sælge. Alligevel flankerede Ford i 2004 re-lanceringen af Ford GT med en film med et enkelt koncept: En Ford GT, en racerbane og en professionel racerkører bag rattet. Less is more.

Søg efter Ford GT på Bilbasen


FACEBOOK Bliv ven med Bilbasen

TWITTER Følg Bilbasen på Twitter

 

[gs-fb-comments]