Test: Nio ET5 har, hvad der skal til – men prisen spænder ben
Nio ET5 lægger sig solidt i slipstrømmen på storebror ET7 med en pris, der er mere spiselig – men er den spiselig nok?
Hej Bilbasen,
Jeg er lige flyttet i hus, og derfor er jeg nu særdeles hyppig gæst i Ikea.
Under mit seneste besøg bemærkede jeg, at der tæt på indgangen er nogle dedikerede familie-parkeringspladser. Jeg var alene i bilen og havde intet imod at parkere længere væk, så det var ikke relevant for mig, men det har efterfølgende fået mig til at tænke over, hvad reglerne egentlig er for den slags parkeringspladser…
Hvordan defineres en familie? Kræver det en bestemt størrelse bil? Er pladserne udelukkende for familier? Og hvad sker der, hvis man som ikke-familie parkerer på pladsen? Får man en parkeringsafgift?
Mvh. Rune
Hej Rune,
Umiddelbart er det jo svært at forestille sig, at Ikea skulle stå klar med bødeblokken, hvis du ikke har et par unger med på bagsædet.
Men på den anden side ved man jo aldrig med de der private parkeringsselskaber. Så vi har videresendt dit spørgsmål til Rikke Andersen fra Ikea’s danske kommunikationsafdeling. Her er hendes svar:
Familieparkeringspladserne er en del af vores familievenlige tilgang til vores kunder. Der er ikke nogen regel om, hvem der må bruge parkeringspladsen og derfor heller ingen kontrol eller bøder, hvis man parkerer der og ikke er en familie.
Vi har lavet familieparkeringspladserne større således, at børnefamilier har mere plads til at pakke ud og ind af bilen og der er mere plads til at få børn ud. Pladserne er også placeret tættere på varehusets indgang, så man undgår at skulle gå langt henover parkeringsarealet med børn.
Men alt i alt kan alle parkere der uden konsekvenser. Vi vil bare gerne sikre, at der er skabt gode rammer for kunder, der vælger at handle sammen med deres børn.
Så teoretisk set kan du altså uden frygt for bøderegn benytte familiernes forlomme. Også selvom du ikke er en familie. Men som familiefar opfordrer jeg selvfølgelig til, at du fortsat lader pladsen stå til os andre 😉
Vi håber, det var svar på dine spørgsmål.
Mvh. Esben Skrumsager
Nio ET5 lægger sig solidt i slipstrømmen på storebror ET7 med en pris, der er mere spiselig – men er den spiselig nok?
Hvornår kan det egentlig betale sig at reparere på en gammel bil, man gerne vil sælge? Læs med her og find ud af det.
Føler du, at livet bag rattet af din Golf eller Focus er lidt langtrukkent? Vi har samlet tre bud på biler med over 250 hk, der kan gøre livet lidt sjovere, uden det koster spidsen af en F-35.
Det ser ud til, at Volvo EX90 bliver præcist den strømførte luksusssvensker, vi alle regner med. Vi har fået første kig på flagskibet.
EQS SUV 680 er den første elbil fra Mercedes-Maybach, og den 658 hk stærke SUV er smurt ind i luksus og overflod.
Volkswagen har premiere på sit nye elektriske flagskib – ID.7. Den store model kommer med ny elmotor med 286 hk og rækkevidde op til 700 km.
Lancia skal tilbage på landkortet, og det sker med en genstart. Ny designlinje, italiensk luksus – og i 2024 den første nye model. Konceptbilen Pu+Ra viser vejen.
Launch control. To ord du nok ikke havde forventet at høre i sammenhæng med en Volkswagen Lupo, men den er god nok. Ugens fund er et komplet sindssygt et af slagsen.