Kategorier
Nyheder

0-100 km/t på 2,7 sekunder

Tesla skruer op for rækkevidden og ned for accelerationstiden i sine nye topmodeller.

Nu kommer P100D, der som navnet antyder får et 100 kWh batteri. Det giver en teoretisk rækkevidde i Model S på 612 km efter den officielle testnorm NEDC. Model X må nøjes med 542 km og 0-100 km/t på 3,1 sekund.

For at få glæde af den hurtigste acceleration skal der tilkøbes Ludicrous-mode, der på en P90D gav en accelerationstid på 3,0 sekunder til 100 km/t.

2120x920_MS-RedSunset

Dermed bliver Model S den hurtigst accelererende serieproducerede bil nogensinde. Den var i forvejen verdens hurtigst accelererende bil med 5 døre.

 

2120x920_MX-City

>Søg brugte Tesla på Bilbasen<<

 

Læs mere

Næste skridt: Elektrisk minibus på vej fra Tesla

VIDEO: Armen sidder fast i Tesla Model X

Testkørsel: Tesla Model X

Af Ebbe Sommerlund

Nye biler kan være fine, men Ebbe Sommerlund sværger til de brugte af slagsen. Han vil nødig kaldes ekspert, men hans enorme viden er ikke til at tage fejl af, hvorfor han også er den primære drivkraft bag Bilbasens brevkasse.

Den motorjournalistiske baggrund har han fået hos blandt andre Bil Magasinet, V-Max og elbilmagasinet GO, hvilket har gjort ham til et omvandrende leksikon.

Ebbe er som sagt glad for brugte biler, og særligt de japanske af slagsen giver julelys i øjnene. Han er dog efterhånden blevet så voksen, at drengedrømmen af en toptunet Honda Civic er blevet erstattet af en fornuftig Renault Laguna.