marts 3, 2025

Lagersalg på BYD Seal – spar 40.000 kroner

Der er store rabatter at hente på kinesiske BYD Seal, der drabeligt gerne vil være storkonkurrent til Tesla Model 3. Nu kommer den måske tættere på.

TEKST Simon Hallenslev FOTO Bilbasen

BYD Seal landede i Europa 2023 med et brændende ønske om, at blive den værste fjende til Tesla Model 3. Den veldrejede sedan har dog ikke fået helt så godt fat i haserne på amerikaneren, der i 2024 solgte betragteligt bedre på hjemmemarkedet i Kina såvel som lille Danmark.

I alt 591 BYD Seal fik danske nummerplader på i 2024 mod hele 5.526 Tesla Model 3. Det viser tal fra Bilstatistik.dk.

Om det er den kendsgerning, der har gjort udfaldet, eller blot et spinkelt ønske om at få flere penge i kassen er ikke til at sige, men BYD har i hvert fald fået mere travlt med at skubbe Seal på gaden. BYD Seal udbydes nu med besparelser på 35.000 og 40.000 kr. i varianterne Design og Excellence.

*NB. I en tidligere version af artiklen fremgik det, at BYD Seal stod overfor en snarlig opdatering. Dette er ikke tilfældet. Den nuværende Seal kører videre uden udløbsdato og uden en opdatering i horisonten.

Pris fra 314.995 kr.

BYD Seal Design er “indgangsvarianten” med et 82,5 kWh-batteri, 313 hestekræfter på bagakslen og en rækkevidde på op til 570 kilometer. Den sættes nu ned fra 349.995 kr. til mere attraktive 314.995 kr. En besparelse på 35.000 kr.

Kinesiske BYD har generelt en anden forståelse af indgangsvarianter, hvorfor Design er gavmildt udstyret. Her fås blandt andet LED-lygter, klimaanlæg, 360-graders kamera, 15,6” infotainmentskærm, 10,25” digital instrumentering, Apple CarPlay og Android Auto, panoramaglastag, varme i rattet, adaptiv fartpilot samt køl og varme i forsæderne. Derudover følger alt, man kunne tænke sig i sikkerheds- og assistentsystemer.

Vælger man Excellence, får man en ekstra elmotor, der giver firehjulstræk og 530 hestekræfter samt en lidt kortere rækkevidde på 520 kilometer. I Excellence-modellen får man yderligere udstyr som head-up display, lædersæder og V2L-adapter. Her sparer man 40.000 kr. med kampagneprisen på 339.995 kr.

Med de nye priser underbyder BYD Seal sin amerikanske storkonkurrent, Tesla Model 3. En Model 3 Long Range med baghjulstræk koster 339.990 kr., mens en Long Range med firehjulstræk koster 359.990 kr. Altså, henholdsvis 25.000 og 20.000 kr. dyrere end de sammenlignelige lagermodeller fra BYD. Begge Tesla-varianter kører dog betragteligt længere på en opladning med henholdsvis 700 og 629 kilometer i rækkevidde. Den billigste Model 3 med 513 kilometer i rækkevidde kan også stadig fås fra 299.990 kr.

Privatleasing og finansiering

Hvis ikke Seal er sagen, har BYD i samme åndedrag strammet priserne op på de resterende modeller, hvad angår privatleasing og finansiering. Dolphin, Seal U og Sealion 7 udbydes på privatleasing med et udgangspunkt i 36 måneder med 10.000 kilometer om året. Antallet af kilometer er dog fleksibelt, ligesom bindingsperioden er 12 måneder.

Med 4.995 kr. i udbetaling fås BYD Dolphin fra 2.895 kr. om måneden, mens man med en udbetaling på 14.995 kr. kan nøjes med 2.495 kr. om måneden. Her er ikke tale om en prisstramning, men mere en justering, da Dolphin har ligget i dette leje i hele 2024. Som noget nyt kan Dolphin finansieres med 0 procent rente fra 2.464 kr. om måneden med en udbetaling på 46.999 kr. Løbetid er 84 måneder.

Nyheden på privatleasingfronten ligger i de større modeller, Seal U og Sealion 7. Seal U fås fra 3.995 kr. om måneden med en udbetaling på 14.995 kr. i den veludstyrede topmodel Design, der har en rækkevidde på op til 500 kilometer. Med samme månedlige ydelse og udbetaling kan Sealion 7 privatleases i indgangsvarianten Comfort med 420 kilometer i rækkevidde.

Har man behov for flere kilometer, kan man forhøje antallet af kilometer fra 400 kr. om måneden pr. 5.000 kilometer – op til 40.000 kilometer om året.

9 ud af 10 kan i gennemsnit spare 3.000 kr. på deres bilforsikring. Indtast din nummerplade og se din pris på 30 sekunder - gratis!
Jeg kan ikke nummerpladen
Leveret af Samlino logo
Del artikel:

Andre fandt dette interessant

XPeng G6 er allerede forældet

XPeng G6 har kun været på markedet i Danmark siden august, men nu er den model forældet. I Kina har XPeng præsenteret en G6 med hurtigere opladning, designændringer og mere lækkert interiør.

Redaktionen anbefaler

Mød redaktionen

Simon Petry Hallenslev

Simon er en ung og passioneret motorjournalist, der har specialiseret sig i anmeldelser af biler, sammenlignende dueltests og nyheder fra bilindustrien.

Han følger altid nøje med i, hvad der rører sig i branchen, og bestræber sig på at formidle sin viden i et, til tider farverigt, men altid let forståeligt sprog. Hans artikler er rettet mod både de læsere, der ikke er bileksperter, og de dedikerede entusiaster som ham selv.
Bilbasen logo
Bilbasen er Danmarks største markedsplads for køb og salg af såvel nye som brugte biler, autocampere, varevogne og busser.

Bilbasen er desuden et redaktionelt univers, som gennem artikler, gallerier og videoer leverer en kombination af guides, tests og nyheder inden for bilernes verden. Så kort sagt får du her både en markedsplads og et medie, som klæder dig på til at købe, eje, lease eller sælge en bil.
© 2023 Bilbasen Blog Schibsted Denmark ApS