Kategorier
Nyheder Video

Mercedes-Benz SL65 AMG Black Series til salg i Silkeborg

Mercedes-Benz er altid fedest, når den bærer bogstaverne AMG. Og når det skal være rigtig vildt, så skal der lægges et Black Series til – så bliver det  nemlig ikke meget vildere.

Netop nu er denne Mercedes-Benz SL65 AMG Black Series til salg i Silkeborg og det er lidt af et særsyn, at se en Black Series i Danmark.

>>Se den her<<

 

250 kg lettere end SL65 AMG

Normalt har en Mercedes-Benz SL foldetag, men en Black Series er skabt med performance for øje, og derfor er taget fast – og lavet af kulfiber. Kulfiber er i det hele taget en stor del af forklaringen på at en Black Series er 250 kg lettere end en Mercedes-Benz SL65 AMG. En lang række karrosseridele er nemlig i det lette og stive materiale.

Gearskiftet er også opdateret og i M2-mode skifter det 25 pct. hurtigere end i M1. Udseendet er også radikalt ændret i forhold til en almindelig SL – sporvidden er fx 10 cm bredere, hvilket resulterer i en alvorlig udbygning af karosseriet.

mercedes-benz_sl65_amg_black_series1

Kulfiber og intet foldetag

For de fleste er det mest imponerende gemt under motorhjelmen, naturligvis i kulfiber. Her er det umuligt at skjule en 6,3 liters V12-motor med to turboladere. Det er et kraftværk der vil noget, og resultatet fornægter sig ikke: Den yder 670 hk og massive 1.000 Nm – et dejligt rundt tal, der ikke desto mindre gør det til et meget hårdt job at være bagdæk, når kareten skal ramme 100 km/t på blot 3,8 sekunder.

De første 100 km/t bliver hurtigt til de næste og inden du får sagt, “hvor er den næste tank?”, rammer du tophastigheden på 320 km/t.

mercedes-benz_sl65_amg_black

Den slags blærepotentiale koster naturligvis en slags penge – nemlig 1.875.000 kr. plus afgift – men lur os lige om ikke den skal flexleases. Under alle omstændigheder er Mercedes-Benz SL65 AMG Black Series en imponerende bil

 

Læs mere:

Stationcar på steroider: Mercedes AMG E43 2017

Ugens fund: Mercedes-Benz E63 AMG

mercedes-benz_sl65_amg_black_series2

Af Ebbe Sommerlund

Af Ebbe Sommerlund

Nye biler kan være fine, men Ebbe Sommerlund sværger til de brugte af slagsen. Han vil nødig kaldes ekspert, men hans enorme viden er ikke til at tage fejl af, hvorfor han også er den primære drivkraft bag Bilbasens brevkasse.

Den motorjournalistiske baggrund har han fået hos blandt andre Bil Magasinet, V-Max og elbilmagasinet GO, hvilket har gjort ham til et omvandrende leksikon.

Ebbe er som sagt glad for brugte biler, og særligt de japanske af slagsen giver julelys i øjnene. Han er dog efterhånden blevet så voksen, at drengedrømmen af en toptunet Honda Civic er blevet erstattet af en fornuftig Renault Laguna.