marts 11, 2025

Nu er det endnu billigere at få Renault Megane E-Tech med det store batteri

Renault har skrottet udgaven af Megane E-Tech med det lille batteri, men til gengæld fås den nu billigere med det store batteri. Opladning med 22 kW er desværre lavet til ekstraudstyr.

TEKST Morten Bek FOTO PR

En rækkevidde på kun 296 kilometer i Renault Megane E-Tech med batteri på 40 kWh har imponeret meget få danskere. Langt de fleste har valgt og vælger det større batteri. Det kan vi sådan set godt forstå, for det er en usædvanligt lav rækkevidde, 296 kilometer, for en elbil i den størrelse, og elmotoren yder kun 130 hestekræfter.

Renault-importøren i Danmark tager nu konsekvensen og dropper den kilometermæssigt udfordrede basisudgave af Megane E-Tech. Tilbage står importøren med den motor- og batterivariant, som danskerne efterspørger: 220 hestekræfter, batteri på 60 kWh og en rækkevidde på op til 442 kilometer.

Der er også justeret på udstyrsniveauerne og priserne, så det nu er billigere end før at købe Megane E-Tech med rækkevidden på 442 kilometer; de nye priser starter på 244.990 kr. Det er 5.000 kr. billigere, end udgaven med 296 kilometer og lavere udstyrsniveau kostede i efteråret sidste år.

Techno bliver til Techno Plus – og Iconic falder i pris

Med det lille batteri på 40 kWh fordufter også basisudstyrsniveauet Evolution. Den billigste Megane E-Tech kører nu med Techno-udstyrsniveauet – men det er ikke Techno-udstyrsniveauet, som vi kender det til Megane E-Tech.

Det oprindelige Techno-udstyrsniveau bliver, mere eller mindre gennemskueligt, til Techno Plus, mens det nye Techno-niveau faktisk er et helt nyt udstyrsniveau. Forvirrende? Ja. Men det væsentligste ved omlægningen er, at det nye udstyrsniveau Techno (det nye Techno!) kommer med godt udstyr – og at prisen på 244.990 kr. er attraktiv.

Megane E-Tech Techno årgang 2025 har nemlig 18″ alufælge, varme i rat og forsæder, adaptiv fartpilot, trådløs opladning til smartphones, el-foldbare sidespejle, infotainment med 9″ touchscreen og Google indbygget, bakkamera, nøglefri betjening – og one pedal-funktion, altså nedbremsning til stilstand uden brug af bremsepedalen.

Techno Plus-niveauet, der altså svarer til det gamle Techno, kommer med en merpris på rimelige 10.000 kr. til 254.990 kr., og det er en kampagnemodel, der tyder på at være uden 2025-ændringerne, da de kommer uden one pedal-funktion, men til gengæld med 22 kW AC-opladning; 20″ alufælge, 12″ touchscreen og blind vinkel-system er også standard.

Den bedst udstyrede Megane E-Tech er udgaven Iconic med bl.a. Harman Kardon-lydanlæg, læderindtræk og one pedal-funktion), der nu fås til 269.990 kr.

Den hurtige opladning koster nu 10.000 kr. ekstra til basisudgaven og til topudgaven Iconic, som uden opgraderingen kører med 11 kW AC-opladning. De har til gengæld, Vehicle-to-Load (V2L), som gør, at man via adapter kan bruge bilens strøm til eksterne strømkilder.

9 ud af 10 kan i gennemsnit spare 3.000 kr. på deres bilforsikring. Indtast din nummerplade og se din pris på 30 sekunder - gratis!
Jeg kan ikke nummerpladen
Leveret af Samlino logo
Del artikel:

Andre fandt dette interessant

XPeng G6 er allerede forældet

XPeng G6 har kun været på markedet i Danmark siden august, men nu er den model forældet. I Kina har XPeng præsenteret en G6 med hurtigere opladning, designændringer og mere lækkert interiør.

Redaktionen anbefaler

Mød redaktionen

Morten Bek

Som uddannet journalist og med biler som en af de helt store interesser er Morten opvokset på flere af de helt store bilmedier — Bilmagasinet, Berlingske og Auto Bild.

Morten har også tidligere investeret sin tid i sit eget projekt, Biler.nu.

Morten elsker “almindelige” biler. Han vil meget gerne sidde bag rattet af en ny AMG, men han brænder lige så meget for at teste den seneste nye Seat Leon eller Peugeot 208.

Hos Bilbasen bruger han sin viden, analyseevner og sunde fornuft som nyhedsskribent, videojournalist og biltester.
Bilbasen logo
Bilbasen er Danmarks største markedsplads for køb og salg af såvel nye som brugte biler, autocampere, varevogne og busser.

Bilbasen er desuden et redaktionelt univers, som gennem artikler, gallerier og videoer leverer en kombination af guides, tests og nyheder inden for bilernes verden. Så kort sagt får du her både en markedsplads og et medie, som klæder dig på til at købe, eje, lease eller sælge en bil.
© 2023 Bilbasen Blog Schibsted Denmark ApS