Captur er fransk, når det er bedst. Designet sidder lige i skabet for de fleste, og så er den øverst på bølgen, når det gælder tidens trend, hvor man skal ligne en firehjulstrækker uden at være det. Captur fås i frække farver og med tag i kontrast-farve. Modellen kom i 2013 og får et facelift i 2017.
Af Ebbe Sommerlund. Foto: Karsten M. Lemche

Teknisk er Captur bedre end rygterne om franske biler, og dieselmotoren på 1,5-liter er en af de dieselmotorer med færrest problemer. Captur fås også med en 0,9 TCe tre-cylindret benzin, men den er temmelig uinspirerende – det er som om speederen er en tænd/sluk knap. 1,2 TCe er langt bedre men også dyrere og koblet til automatgear af dobbeltkoblingtypen.
Du har også en stemme i Årets Brugtbil – marker din favorit i bunden af artiklen og klik stem
Stærke sider
Harmonisk og frisk design
Solid dieselmotor
Meget bil for pengene
Svage sider
0,9 TCe er uinspirerende og er heller ikke specielt økonomisk
1,5 DCi er ikke så støjsvag, som de bedste konkurrenter
Multimediesystemet kan volde problemer

Totaløkonomi: TCO (3 års ejerskab/60.000 km) for: Renault Captur 1,5 dCi 90 Expression 5d, årgang 2013, 63.000 km, salgspris: 147.800 kr. TCO: 1,70 kr/km.
Vurdering fra Bilbasens brugere: 4,1 ud af 5
Reservedelsindeks: 96 for 1,5 DCi
Serviceprisindeks: 97 for 1,5 DCi