Danske bilkøbere er gået i en stor bue uden om den elektriske sedan XPeng P7. Nu skal store besparelser få gang i salget, og kampagnepriserne starter på 299.900 kr.
TEKST Morten Bek FOTO PR
Du har nok set en XPeng G9 på gaden. Og nok også den nyere G6. Men den tredje af elbilerne fra XPeng går helt under radaren, for danskernes interesse for sedanen P7 har været meget lille. Det er kun nogle få procent af det samlede XPeng-salg til dato i Danmark, som P7 står for.
Det er derfor sandsynligt, at XPeng har en lagerbeholdning af P7’ere, som de rigtig gerne vil af med. Det eneste fornuftige, udover at tilbyde privatleasing med meget lav ydelse, er at sætte priserne gevaldigt ned.
Med en kampagne som løber frem til 21. juni, eller så længe der er biler nok på lager, giver XPeng en rabat på op til 130.000 kr. på P7. Det får den elektriske sedan ned i et prisleje, hvor den ligger mere rigtigt – på linje med Tesla Model 3 og den nye Mazda 6e.




Performance-udgave med 476 hestekræfter til 349.900 kr.
XPeng laver den store sedan i to varianter – en med baghjulstræk, 272 hestekræfter og rækkevidde op til 576 kilometer, den anden med firehjulstræk, 476 hestekræfter og rækkevidde op til 505 kilometer. Med de nye kampagnepriser sparer man mest på den kraftigste P7, hvorfor prisforskellen mellem de to også er reduceret – til 50.000 kr.
P7 Long Range RWD med den lange rækkevidde er sat ned fra 399.900 kr. til 299.900 kr., mens P7 Performance med firehjulstræk og de mange kræfter er sat ned til 349.900 kr.
Læs også: Langtidstest: Farvel til XPeng G9
Som vi forventer af en kinesisk elbil har P7 et righoldigt standardudstyr. Indtræk i kunstlæder, elektrisk justerbare forsæder, infotainment med 15″ touchscreen, adaptiv fartpilot og meget andet. Long Range RWD har 18″ alufælge, mens Performance har 19″ og Brembo-bremser.
For 29.900 kr. kan man tilvælge en Premium Komfort- og Lydpakke. Den opgraderer P7 med Dynaudio-lydanlæg med 18 højttalere, indtræk i nappalæder, ventilation i forsæderne og elektrisk soft close-lukning af dørene.