Nu er der færre end 10 elbiler til hver ladestander i Danmark
Udviklingen går fortsat i en positiv retning for danske elbilejere. Ny statistik viser nemlig, at antallet af offentlige ladestandere vokser hurtigere end antallet af elbiler.
Der står en elefant i rummet. Vi kan alle se den, så lad os bare sige det højt: En Toyota Avensis er en lidt kedelig bil. Den er leverpostej, men det er vi mange, der godt kan lide. Avensis gør sit job uden at brokke sig, den er rummelig, den er godmodig og den er komfortabel. Hvad der er endnu vigtigere – den går sjældent i stykker.
Helt ærligt så er det ikke fordi en Avensis er 112 pct. skudsikker, men Toyota drager ansvar for sine produkter og er blandt de mest fair, når det gælder kulance på reparationer. Altså reparationer, hvor værkstedet betaler en del. Det kan mærkes på Autoindex, der er FDM’s store bil-forbrugerundersøgelse – her ligger tilfredsheden med mærket i top og har gjort det i mange år.
Du har også en stemme i Årets Brugtbil – marker din favorit i bunden af artiklen og klik stem
Benzinmotorerne er uden turbo, hvilket gør at de mangler lidt saft og kraft, men også at de sjældent går i stykker. Dieselmotorerne er lige å følsomme for forkert kørselsmønster som konkurrenterne – køb kun diesel, hvis du kører langt næsten hver gang bilen startes.
Rummelig
God gensalgsværdi
Stærk teknik
Ikke meget spark i benzinudgaverne
Uinspirerende køreegenskaber
2,2 diesel kan volde problemer
Totaløkonomi: TCO (Total Cost of Ownership) (3 års ejerskab/60.000 km) for: Toyota Avensis 1,8 VVT-i T2 st.car Touch 5d, årgang 2012, 67.000 km, salgspris: 191.200 kr. TCO: 2,18 kr./km.
Vurdering fra Bilbasens brugere: 4,3 ud af 5
Reservedelsindeks: 114 for 1,8 benzin
Serviceprisindeks: 121 for 1,8 benzin
Udviklingen går fortsat i en positiv retning for danske elbilejere. Ny statistik viser nemlig, at antallet af offentlige ladestandere vokser hurtigere end antallet af elbiler.
Det kører generelt ikke særlig godt for kinesiske bilmærker i Danmark. 2024 var et fint år for nogle få kinesiske mærker, men starten på 2025 ser ikke godt ud.
Du behøver ikke en fed bonus og et hjørnekontor for at køre direktørbil. Vi finder 3 elegante slæder, der engang var forbeholdt erhvervseliten, men som nu kan blive dine for en slik.
Knaldtilbud og importerede biler fra Europa har gjort elbilerne billigere at købe. Nu viser tal fra 2024, at elbilerne også er blevet billigere at eje målt på totalomkostninger.
Den nye udgave af Lexus’ luksus-SUV har fedt design, tonsvis af udstyr og en attraktiv pris. Men affjedringen og drivlinjen i plug-in hybriden hænger ikke sammen.
Elbiler er kommet for at blive! Det vælter ind med nye modeller på markedet i Danmark, og vi har lavet en liste med alle elbiler i Danmark i 2025 – inklusive priser og rækkevidde på de forskellige modeller.