januar 9, 2025

Hyundai Inster Cross får bagagebærer på taget til 7.995 kroner

Årets måske mindste og mest særprægede elbil må være Hyundai Inster. Den er på inden længe, og til sommer kommer Cross-udgaven, som er prissat til 219.995 kr. Og tagbagagebærer koster 7.995 kr.

TEKST Morten Bek FOTO PR

Hyundai Inster er en lille elbil. Med 382,5 centimeter fra start til slut er den blandt de mindste overhovedet, og der er selvfølgelig ikke uanede mængder plads i kabinen. I udstyrsvarianten Advanced har den lille Inster, som er kort tid rammer forhandlerne, et længdejusterbart bagsæde, men det ændrer ikke på de grundlæggende forhold.

Der er meget usædvanlig løsning. Det er at vælge Inster som Cross. Inster Cross kommer først på markedet omkring sommerferien, og mens den har præcis de samme pladsforhold som Advanced (og basisudgaven Essential), så fås den med original bagagebærer på taget.

Man kan kalde det en enorm mælkekasse med lave sidder. Eller en kurv. Uanset hvad man kalder bagagebæreren, kan den købes for 7.995 kr. til Inster Cross. Så kan man binde en cykel, en sofa eller en masse kasser fast på taget.

Inster Cross har det store batteri – og koster 219.995 kroner

Hyundai oplyser ikke, hvor mange kilo man må smide på taget af Inster Cross, men for små biler er det typisk omkring 50 kilo (når bilen kører, mere når den står stille), men det kan være mere. Den eneste oplysning om det transportrelaterede udstyr til taget er, at man skal huske at pille det af, før man kører ind i vaskehallen. Det kan blive meget dyrt at lade være.

Inster Cross har en masse pynt i forhold til en almindelig Cross. Den har andre forlygter, andet indtræk, andre kofangere – og den har særlige 17″ alufælge. Den fås også, som eneste Inster, med lakeringen Amazonas Green, der er en mat lakering til 7.995 kr. Men som kurven på taget må den ikke tages med i vaskehallen, så med mindre man altid vil vaske i hånden, så vælg en anden lakering. Måske Tomboy Khaki til 6.495 kr.?

Inster Cross ser måske ud til at kunne lidt af hvert. Men bilens højde ændrer sig ikke, til trods for Cross-udstyret, så det eventyrlige design skal ikke oversættes til, at man kan køre i mudder og terræn. Der er umiddelbart heller ikke køreindstillinger, der indbyder til off-road-kørsel.

Inster Cross fås kun med det store batteri på 49 kWh og elmotoren med 115 hestekræfter. De store hjul er med til at sænke rækkevidden i forhold til Advanced med samme drivlinje: den er på 335 kilometer mod 370 kilometer i Advanced.

Man skal af med 219.995 kr. for Inster Cross uden bagagebærer og metallak. Det er 13.000 kr. ekstra for 17″ alufælge, tagrælinger, sortlakerede sideskørter og såkaldt XRT-eksteriørpakke (opkaldt efter de XRT-udstyrsvarianter af eksempelvis Tucson og Santa Fe, som Hyundai sælger i USA) i forhold til Advanced-udgaven.

9 ud af 10 kan i gennemsnit spare 3.000 kr. på deres bilforsikring. Indtast din nummerplade og se din pris på 30 sekunder - gratis!
Jeg kan ikke nummerpladen
Leveret af Samlino logo
Del artikel:

Andre fandt dette interessant

Redaktionen anbefaler

Mød redaktionen

Morten Bek

Som uddannet journalist og med biler som en af de helt store interesser er Morten opvokset på flere af de helt store bilmedier — Bilmagasinet, Berlingske og Auto Bild.

Morten har også tidligere investeret sin tid i sit eget projekt, Biler.nu.

Morten elsker “almindelige” biler. Han vil meget gerne sidde bag rattet af en ny AMG, men han brænder lige så meget for at teste den seneste nye Seat Leon eller Peugeot 208.

Hos Bilbasen bruger han sin viden, analyseevner og sunde fornuft som nyhedsskribent, videojournalist og biltester.
Bilbasen logo
Bilbasen er Danmarks største markedsplads for køb og salg af såvel nye som brugte biler, autocampere, varevogne og busser.

Bilbasen er desuden et redaktionelt univers, som gennem artikler, gallerier og videoer leverer en kombination af guides, tests og nyheder inden for bilernes verden. Så kort sagt får du her både en markedsplads og et medie, som klæder dig på til at købe, eje, lease eller sælge en bil.
© 2023 Bilbasen Blog Schibsted Denmark ApS