Nissan Ariya til kun 2.765 kr. på privatleasing
Nissan skruer op for charmen og tilbyder 36 måneders privatleasing med elbilen Ariya til kun 2.765 kr. om måneden. Det giver sammenlagt under 115.000 kr., hvis man kan nøjes med 10.000 km årligt.
Maxus Mifa 9 er en elektrisk MPV på størrelse med en Mercedes S-Klasse. Den kinesiske luksusbus med rækkevidde på 440 km er meget billigere end først lovet.
TEKST Morten B. Bek FOTO PR
En besparelse på en ny elbil på 180.000 kr. er noget, vi kun har set hos Tesla. Indtil nu, i hvert fald. Kinesiske Maxus, som har været repræsenteret i Danmark i nogle få år med modellerne Euniq 5 og Euniq 6, har lige hugget prisen på deres nye elektriske luksus-bus Mifa 9 ned fra en forventet pris på 800.000 kr. til 619.900 kr.
En besparelse på 180.000 kr., som kommer uden dikkedarer og uden at hive en en enorm luns af restværdien i eksisterende kunders biler. Mifa 9 er nemlig helt ny på markedet.
LÆS OGSÅ | Her er elbilerne med syv sæder
Med Euniq 5 er Maxus i forvejen ansvarlig for en af de ganske få elektriske MPV-modeller på det danske marked. Mifa 9 er meget større, har markant længere rækkevidde og en kabine spækket med luksus.
Maxus Mifa 9 er, efter danske forhold, en kæmpe af en bil. Med 527 cm i længden bliver den taber i kampen om mange p-pladser, men fordi den er så lang, er der plads til syv personer.
Der er elektrisk skydedør i begge sider, og de to kaptajnstole på række to er multifunktionelle med benstøtte, ventilation, varme og meget mere. De to forsæder er også el-justerbare og med varme og ventilation, mens tredje række er et bænkesæde til tre personer.
Panoramasoltag og et separat soltag over forsæderne, indtræk i kunstlæder, varme i rattet, infotainment med 12,3″ touchscreen, 17″ alufælge og meget mere er standard.
5,27 meter elbil med en nettobatterikapacitet på 90 kWh kan aldrig blive en let bil. Mifa 9 hopper på vægten og viser cirka 2.610 kilo uden andet end føreren ombord. Elektriske SUV’er mindre end Mifa 9 vejer mere endnu, men så har også typisk flere kræfter, end man finder i den kinesiske MPV.
Der er en elmotor i den nye Maxus, og kræfterne går til forhjulene. Det kommer ikke til at gå rigtig stærkt med en elmotor med 245 hk (350 Nm), og kineserne har da også holdt sig fra at nævne 0-100 km/t-tiden i dataarket.
Men siden hvornår har det også handlet om fart og om at komme først i en stor familiebus? Komfort og luksus er hvad sådan en skal byde på.
Med en rækkevidde på 440 kilometer (WLTP blandet kørsel) er det store batteri helt tydeligt belastet af vægt og kummefryser-aerodynamik. Men rækkevidden, skal det siges, er markant bedre end de 360 kilometer, Maxus’ egen Euniq 5 klarer, og hvis 440 kilometer er tæt på det virkelige tal, kunderne vil opleve, er det godt klaret af en enorm MPV.
Brugt bil fra Maxus til salg på Bilbasen
Se flere brugte biler fra Maxus til salg på Bilbasen lige her
Nissan skruer op for charmen og tilbyder 36 måneders privatleasing med elbilen Ariya til kun 2.765 kr. om måneden. Det giver sammenlagt under 115.000 kr., hvis man kan nøjes med 10.000 km årligt.
Første kvartal af 2025 er gået, og i de tre måneder har VW ID.4 været den mest indregistrerede nye bil i Danmark. Tesla Model Y er stadig med i toppen, men det er VW ID. Buzz overraskende nok også.
Trump, told og tariffer. Tre ord, der efterhånden går hånd i hånd. Nu kan ordet ‘statsstøtte’ knyttes til trekløveret, da Trump vil booste salget af Tesla-modeller i Europa.
Vi holder længere fast i vores biler, og det får gennemsnitsalderen på biler i Danmark til at stige. Det er mere end 30 år siden, bilerne har været så gamle.
Den nye udgave af Lexus’ luksus-SUV har fedt design, tonsvis af udstyr og en attraktiv pris. Men affjedringen og drivlinjen i plug-in hybriden hænger ikke sammen.
Elbiler er kommet for at blive! Det vælter ind med nye modeller på markedet i Danmark, og vi har lavet en liste med alle elbiler i Danmark i 2025 – inklusive priser og rækkevidde på de forskellige modeller.