Toyota står lige nu med et af de bedste tilbud på privatleasing. Elbilen BZ4X med Prestige-udstyr til 3.499 kr. om måneden efter en engangsydelse på 9.999 kr.
Et godt tilbud på privatleasing af en ny elbil har det med at komme med mere eller mindre skjulte mangler: enten gælder tilbuddet kun på 12 måneders privatleasing, og engangsbetalingen kan være meget høj.
Eller man får kun 10.000 kilometer om året med i prisen. Prisen kan også være lav, men så mangler der måske alt det udstyr, man egentlig gerne vil have.
Det seneste tilbud fra Toyota på den mellemstore BZ4X kommer ikke med den slags mangler. Det nye tilbud, der gælder så længe lager haves (størrelsen på lageret oplyses ikke), inkluderer 15.000 kilometer om året, kommer med en lav engangsydelse på 9.999 kr. – og så gælder det en variant med tilfredsstillende udstyrsniveau.
3.499 kr. om måneden for BZ4X med Prestige-udstyr
Med det nye tilbud har Toyota skåret 20.000 kr. af engangsydelse og hele 900 kr. af den månedlige ydelse på den variant, der er på tilbud. Hvor basisudgaven Elegant, som ikke er med i leasingkampagnen, står til 3.999 kr. om måneden og en engangbetaling på 29.999 kr., kommer den bedre udstyrede Prestige nu til 3.499 kr. om måneden og en engangsbetaling på 9.999 kr.
Den gamle pris for Prestige-udgaven? Den var på 4.399 kr. om måneden og 29.999 kr. i engangsydelse. Hvis man tog hele leasingperioden, var den samlede pris over 48 måneder i alt 241.151 kr., og med tilbuddet kommer den samlede pris ned på kun 177.951 kr.
På den måde sparer man i alt 63.200 kr. på privatleasing af BZ4X Prestige over 48 måneder, og det gør den japanske elbil til det bedste tilbud i klassen lige nu, når vi taler privatleasing.
Executive til 300 kr. mere om måneden
Når det kommer til det udstyr, man gerne vil have med i sin nye familiebil på strøm, så er der ikke sparet i Prestige-udgaven af BZ4X. Adaptive matrix-LED-forlygter, 18″ alufælge, nøglefri betjening, varme i rattet, el-betjent bagklap, el-justerbart førersæde, infotainment med 12,3″ touchscreen, navigation, 360 graders kamera og trådløs opladning af smartphones er standard.
Bortset fra et kamerasystem med ubegribeligt ringe opløsning og en digital instrumentering med 7″ skærm og layout fra et bip-bip-spil fra 1980’erne, er man rigtig godt kørende med BZ4X Prestige.
Men man kan også, for 300 kr. mere om måneden (3.799 kr.), gå op i topmodellen Executive med indtræk i kunstlæder, ventilation i forsæderne, varme i bagsædet – og et kamerasystem med meget højere opløsning.
Executive fås, for endnu 200 kr. om måneden (3.999 kr.), med Premium-pakke med JBL-lydanlæg, panoramaglastag og sortlakeret tag. Men Premium kommer også med 20″ alufælge, som vi ikke kan anbefale, da de har en dårlig effekt på rækkevidden.
Prestige-udgaven til 3.499 kr. om måneden har en WLTP-rækkevidde på 503 kilometer, mens rækkevidden for Executive med Premium-pakke ikke direkte oplyses.
9 ud af 10 kan i gennemsnit spare 3.000 kr. på deres bilforsikring.Indtast din nummerplade og se din pris på 30 sekunder - gratis!
Jeg kan ikke nummerpladen
Snart vil der være to flere bilmærker at købe elbiler fra i Danmark. Kinesiske Chery Automotive har fundet sin danske importør, som forventer at lancere bilmærkerne Omoda og Jaecoo allerede til sommer.
BMW iX introduceres i foråret med mere af det hele – mere power, mere rækkevidde, mere udstyr. Den nye basismodel iX xDrive45 har meget længere rækkevidde end den gamle iX xDrive40.
Volkswagen Golf har haft sit værste år nogensinde i Danmark, og det er okay, at vejen slutter her for det tyske ikon. Men slutningen kan også blive begyndelsen på noget godt.
En nyfortolkning af Quattro. Sådan beskriver Audi selv sit seneste offroad-koncept, der skal vise det vilde potentiale for PPE-platformen, som Q6 E-tron er bygget på.
Den nye udgave af Lexus’ luksus-SUV har fedt design, tonsvis af udstyr og en attraktiv pris. Men affjedringen og drivlinjen i plug-in hybriden hænger ikke sammen.
Elbiler er kommet for at blive! Det vælter ind med nye modeller på markedet i Danmark, og vi har lavet en liste med alle elbiler i Danmark i 2025 – inklusive priser og rækkevidde på de forskellige modeller.
Som uddannet journalist og med biler som en af de helt store interesser er Morten opvokset på flere af de helt store bilmedier — Bilmagasinet, Berlingske og Auto Bild.
Morten har også tidligere investeret sin tid i sit eget projekt, Biler.nu.
Morten elsker “almindelige” biler. Han vil meget gerne sidde bag rattet af en ny AMG, men han brænder lige så meget for at teste den seneste nye Seat Leon eller Peugeot 208.
Hos Bilbasen bruger han sin viden, analyseevner og sunde fornuft som nyhedsskribent, videojournalist og biltester.
Bilbasen er Danmarks største markedsplads for køb og salg af såvel nye som brugte biler, autocampere, varevogne og busser.
Bilbasen er desuden et redaktionelt univers, som gennem artikler, gallerier og videoer leverer en kombination af guides, tests og nyheder inden for bilernes verden. Så kort sagt får du her både en markedsplads og et medie, som klæder dig på til at købe, eje, lease eller sælge en bil.