Volkswagen sælger to af de mest populære elbiler i Danmark. ID.4 var sidste år den tredjemest solgte nye bil med næsten 6.000 eksemplarer, og den mindre ID.3 var også en af de store spillere på markedet for nye biler.
Volkswagen vil have en endnu større bid af kagen med de to elbiler. ID.3 og ID.4 lanceres begge i en udgave med navnet Move+. Idéen er, at kunderne får det store af de mulige batterier til en lav pris, så lang rækkevidde kommer med en mindre regning.
Den nye ID.3 Move+ koster 309.995 kr., og den har et batteri på 77 kWh, som er lig med en rækkevidde op til 554 kilometer. ID.4 Move+ koster 339.995 kr. med tilsvarende batteristørrelse og en rækkevidde op til 546 kilometer på en opladning.
Et smart move af Volkswagen
Volkswagens løsning med at tilbyde længere rækkevidde til færre penge giver rigtig god mening, når det samtidig sker uden at skære alt det gode udstyr væk. Der er skåret lidt udstyr væk i de nye udstyrsniveauer Move+, set i forhold til de eksisterende udgaver med samme batteristørrelse. Men det er ikke store mængder udstyr, der er fjernet.
ID.3 med det store batteri (elbilen fås med batterier på 52, 59 og 77 kWh) har indtil nu startet på 329.995 kr. for udgaven Max+. Med Move+ til 309.995 kr. får man den samme lange rækkevidde 20.000 kr. billigere, og det væsentligste udstyr, man må undvære, er matrix-LED-forlygter, lysstribe mellem forlygterne og ekstra tonede bagruder.
Den nye udstyrsvariant har stadig 20″ alufælge, adaptiv fartpilot, bakkamera, nøglefri betjening, varme i rattet, trådløs smartphoneopladning, 12,3″ infotainment med navigation og meget andet.
Der er flere penge at spare med den større ID.4. Den populære ID.4 Style+ med 77 kWh sælges til 379.995 kr., hvor den nye ID.4 Move+ med samme batteristørrelse kommer ud til 339.995 kr.
Besparelsen på 40.000 kr. er mærkbar, men igen ryger der ikke voldsomt meget udstyr ud af bilen i forhold til Style+. De adaptive matrix-LED-forlygter og lysstriben foran mangler, og i stedet for 360 graders kameravisning er der 180 graders bakkamera. 19″ alufælge, adaptiv fartpilot, nøglefri betjening, varme i rattet og meget andet er standard. Det største tab er nok, at den elektriske betjening af bagklappen mangler.
9 ud af 10 kan i gennemsnit spare 3.000 kr. på deres bilforsikring.Indtast din nummerplade og se din pris på 30 sekunder - gratis!
Jeg kan ikke nummerpladen
Audi har besluttet, at elbiler kører med lige tal i modelbetegnelsen – og biler med forbrændingsmotor kører med ulige tal. Derfor skulle den nye A6 med forbrændingsmotor hedde A7. Men det skal den alligevel ikke.
Med tekniske opdateringer kan den let fornyede udgave af BMW i5 køre op til 47 kilometer længere på en opladning. Der er ikke tale om et større batteri, men om lavere forbrug.
Januar er en træg marked på markedet for nye biler. Men der kom trods alt 10.834 nye personbiler på gaden, og for første gang lå elbilen Toyota BZ4X på førstepladsen.
Hvis ikke man er typen, der vil nøjes, kan man skrue op på udstyrsknappen og få stor luksus i sin Kia EV3. Spørgsmålet er bare, om bilen kan bære det? Vi tester EV3 GT-Line.
Den nye udgave af Lexus’ luksus-SUV har fedt design, tonsvis af udstyr og en attraktiv pris. Men affjedringen og drivlinjen i plug-in hybriden hænger ikke sammen.
Elbiler er kommet for at blive! Det vælter ind med nye modeller på markedet i Danmark, og vi har lavet en liste med alle elbiler i Danmark i 2025 – inklusive priser og rækkevidde på de forskellige modeller.
Som uddannet journalist og med biler som en af de helt store interesser er Morten opvokset på flere af de helt store bilmedier — Bilmagasinet, Berlingske og Auto Bild.
Morten har også tidligere investeret sin tid i sit eget projekt, Biler.nu.
Morten elsker “almindelige” biler. Han vil meget gerne sidde bag rattet af en ny AMG, men han brænder lige så meget for at teste den seneste nye Seat Leon eller Peugeot 208.
Hos Bilbasen bruger han sin viden, analyseevner og sunde fornuft som nyhedsskribent, videojournalist og biltester.
Bilbasen er Danmarks største markedsplads for køb og salg af såvel nye som brugte biler, autocampere, varevogne og busser.
Bilbasen er desuden et redaktionelt univers, som gennem artikler, gallerier og videoer leverer en kombination af guides, tests og nyheder inden for bilernes verden. Så kort sagt får du her både en markedsplads og et medie, som klæder dig på til at købe, eje, lease eller sælge en bil.