Internettet raser over det nye Jaguar
En god gammeldags shitstorm har ramt det britiske bilmærke Jaguar, der i en moderne og nærmest woke genfødsel af brandet har fået det forenede internet på nakken.
TEKST Morten Bek FOTO PR
Der er en stor ting i vente til sommer hos Volkswagen. En stor ting som i en stor elektrisk stationcar. I august kan Volkswagen levere de første ID.7 Tourer til danske kunder, og forud for introduktionen er priserne for de første varianter faldet på plads.
ID.7 Tourer Pro med 286 hk, baghjulstræk, batteri på 77 kWh og rækkevidde op til 604 kilometer introduceres til 446.995 kr., mens den bedre udstyrede ID.7 Tourer Pro Style med samme teknik, men lidt kortere rækkevidde – 600 kilometer – koster 486.995 kr.
De to udgaver med batteri på 77 kWh er de første af flere varianter. I løbet af 2024 kommer versioner med et større batteri på 86 kWh og en GTX-variant med flere hestekræfter og firehjulstræk.
Den nye ID.7 Tourer er dyrere end hatchback-udgaven, som blev introduceret i efteråret sidste år. For at få den store “rygsæk” på ID.7, skal man betale 15.000 kr. mere, som virker som en ganske rimelig handel.
Det er værd at bemærke, at ID.7 hatchback for kort tid siden igen er faldet i pris, så den nu starter på 431.995 kr. Dermed er basisudgaven af ID.7 faldet 48.000 kr. i forhold til den pris, Volkswagen lagde ud med at annoncere i sommeren sidste år.
For 446.995 kr. får man med ID.7 Tourer Pro en udstyrspakke med 19″ alufælge, LED-lygter, tagræling, bakkamera, varmepumpe, udvendige dørhåndtag med belysning, varme i forruden, blind vinkel-system, nøglefri betjening, head-up-display i forruden, adaptivt fartpilot, stemningsbelystning med valg mellem 10 farver, rat i kunstlæder med varme, p-sensorer og infotainment med 15″ touchscreen.
ID.7 Tourer Pro Style til 40.000 kr. mere – til en pris på 486.995 kr. – retfærdiggør merprisen med matrix-LED-forlygter, LED-stribe mellem forlygterne, elektrisk justerbare forsæder med massage, stemningsbelysning med valg mellem 30 farver, el-betjent bagklap og en lang række mindre udstyrsdetaljer.
En god gammeldags shitstorm har ramt det britiske bilmærke Jaguar, der i en moderne og nærmest woke genfødsel af brandet har fået det forenede internet på nakken.
BMW har brug for en ny iX3 her og nu, men produktionen af den nye elektriske SUV starter først i slutningen af 2025 på fabrikken i Ungarn – og den eksisterende iX3 udgår nu af produktion i Kina.
Renault 5 E-Tech Electric kommer i foråret 2025 med retro-charme og rækkevidde op til 410 kilometer. En sammenligning med den første Zoe viser, hvor langt batteriteknologien er kommet.
Med den nye MMA-platform, som debuterer i den elektriske CLA, vil Mercedes ramme ekstremt høj effektivitet. En udgave med benzinmotor skal desuden byde på forbrug som en diesel.
Den nye udgave af Lexus’ luksus-SUV har fedt design, tonsvis af udstyr og en attraktiv pris. Men affjedringen og drivlinjen i plug-in hybriden hænger ikke sammen.
Elbiler er kommet for at blive! Det vælter ind med nye modeller på markedet i Danmark, og vi har lavet en liste med alle elbiler i Danmark i 2024 – inklusive priser og rækkevidde på de forskellige modeller.