Var det noget med en elektrisk Mercedes G-Klasse?
Den første elektriske G-Klasse har stor vægt, store kræfter og avanceret teknologi, der gør terrænkørsel legende let.
Af: Ebbe Sommerlund / d. 18. marts2018
Det er altid dejligt at få en ny bil (brugt bil eller ny), men der er bare noget udstyr og nogle detaljer, som du formentlig kommer til at hade.
For selvom biler på mange måder er blevet bedre med årene, så er der bare ting, som ikke er gennemtænkte. Måske har du heller ikke selv tænkt på dem, men her er i hvertfald en kort liste med fem ting, som jeg enten har fortrudt eller ville fortryde, når der skal fire nye hjul med karrosseri i indkørslen:
Det ser altid superfedt i ud i brochuren, når sæderne, tæpperne og måske noget af instrumentbordet er holdt i lyse farver. Men jeg lover, at du bliver supertræt af pletter og afsmitning fra cowboybukser. Hvis toppen af instrumenbordet er lyst, så kommer du til at hade genskinnet. Lyse kabiner er helt forbudt for børnefamilier – med mindre du har råd til at have en klargøringsmand på bilen hver anden dag. Eller måske har en au pair. For os andre er lyse kabiner altså no-go.
Hvis du køber en flot coupé, så lever du selvfølgelig med to døre, fordi bilen ser fed ud. Men hvis du køber en Skoda Citigo eller anden husmandsmodel, så kommer du til at hade konceptet, for der er ingen plusser over en lavere pris.
Du kan ikke lige smide en taske ind på bagsædet, og helt galt går det, hvis du kan have børn på bagsædet – der er nærmest garanti for et hold i ryggen. To og tre døre er til coupeer og cabrioleter, basta!
Vi havde da ikke aircondition i mine forældres bil, så det kan man sagtens undvære, tænker du måske. Men det kan du ikke.
Dels kører vi meget hurtigere på motorvejen i dag, så vindstøj og bulder med åbent vindue er på Boeing 747 niveau. Og dels har du helt sikkert bare fortrængt, hvor ulideligt varmt det var.
Biler bliver til en sauna på hjul i solen, hvilket måske er fedt nok for en finne, men for de fleste er aircondition et must. Og husk at tjekke om det virker, inden du køber en bil.
Lige nu er der mere end 14.000 biler med aircondition til salg på Bilbasen.
Det her er så tosset som noget kan være. Forestil dig, at du har købt en BMW sedan og lige skal hente en fodliste til soveværelset, ja den der har manglet i syv år. Så står du i Bauhaus og vil lægge sæderne ned i din sedan for sådan en pind må jo kun stikke en meter bagud af bilen. Så opdager du, at sæderne ikke kan lægges ned.
Den detalje har nemlig kostet ekstra på en BMW helt frem til november 2016 på en 5-serie og til juli 2017 på en 3-serie. Og det kan ikke eftermonteres!
Så tjek lige bagsædet inden du sætter kragetæer på en slutseddel på en sedan.
Biler skal selvfølgelig være fede, men de skal også koste så lidt som muligt. Du har barberet valget af ny bil til to biler: Den fornuftige, som ikke tænder dig og en der er lidt dyrere, men som du synes er fed.
Lige her kan jeg godt love dig, at det ikke er de 400 kr. om måneden, som du sparer på den kedelige fornuftige, der gør dig lykkelig. Gå med dit hjerte, hvis du har råd, for biler handler meget om følelser. Og en del om penge, men meget om følelser.
Så spørg lige nede i maven, hvad den synes.
Brugtduel: VW Passat vs Skoda Superb
Av for pokker: Esben og Anders er onde ved en Citroën C3 Aircross
Den første elektriske G-Klasse har stor vægt, store kræfter og avanceret teknologi, der gør terrænkørsel legende let.
Nyt fra bilmessen Auto China i Beijing: Kinesiske Hongqi lancerer to helt nye elbiler, SUV’en E-HS7 og sedanen E-H7, der har opladning med helt op til 365 kW!
Hvilke fordele og ulemper er der ved at bruge vinterdæk i sommerperioden? Det kan du læse om her.
Den nye Mercedes-Benz CLE Coupe trækker lange blikke fra misundelige forbipasserende, men skønheden kommer med et stort kompromis.
Den nye udgave af Lexus’ luksus-SUV har fedt design, tonsvis af udstyr og en attraktiv pris. Men affjedringen og drivlinjen i plug-in hybriden hænger ikke sammen.
Elbiler er kommet for at blive! Det vælter ind med nye modeller på markedet i Danmark, og vi har lavet en liste med alle elbiler i Danmark i 2024 – inklusive priser og rækkevidde på de forskellige modeller.