Nissan Ariya til kun 2.765 kr. på privatleasing
Nissan skruer op for charmen og tilbyder 36 måneders privatleasing med elbilen Ariya til kun 2.765 kr. om måneden. Det giver sammenlagt under 115.000 kr., hvis man kan nøjes med 10.000 km årligt.
TEKST Morten Bek FOTO PR
Bilbasen kunne for to måneder siden prøve den faceliftede Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid i Frankrig, og konklusionen var klar – og behagelig. En mere end almindeligt komfortabel SUV er gjort lidt mere komfortabel. Men en ting manglede: Priserne.
De danske Citroën-forhandlere er tilbage fra sommerferie, og den faceliftede PHEV med 225 hk og elektrisk rækkevidde op til 61 kilometer på en opladning er samtidig klar til at lokke kunder ind – og priserne er, selvfølgelig, klar.
LÆS OGSÅ | Første tur: Komforten vinder igen i Citroën C5 Aircross
Priserne kan nok få nogle potentielle købere til at gå til Ford efter en Kuga PHEV eller til Peugeot efter en 3008 Hybrid. Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid er ikke det gode tilbud den var, da den først kom på gaden i 2020; på et par år, mere eller mindre, er SUV’en steget med cirka 80.000 kr.
Citroën-forhandlerne skal forsvare priser på den faceliftede SUV, som starter ved 369.990 kr. Citroën er udråbt som en form for lavprismærke i den store Stellantis-koncern, og på trods af det kan man købe søstermodellen Peugeot 3008 Hybrid med tilsvarende udstyrsniveau for 339.990 kr.
Konkurrenter som Ford Kuga PHEV (fra 328.780 kr.) og Hyundai Tucson PHEV (fra 329.995 kr.) er markant billigere – selv med mere udstyr og/eller flere hestekræfter.
LÆS OGSÅ | Stortest: Kan Kia Sportage PHEV og Hyundai Tucson PHEV give favoritten Ford Kuga PHEV problemer?
C5 Aircross kommer i tre udstyrsvarianter og en introduktionsudgave: Impress, Prestige, Superior og Superior med panoramasoltag. Basisvarianten Impress til 369.990 kr. kan på ingen måde imponere, på trods af at den simpelthen er navngivet til at imponere.
Impress har hverken LED-forlygter, læderrat, bakkamera, p-sensorer, adaptiv fartpilot eller de komfortable Advanced Comfort-sæder. Automatisk klimaanlæg, 18″ alufælge, fartpilot, infotainment med 8″ touchscreen, varme i forsæderne og tre individuelle bagsæder er standard, men det er for lidt til prisen.
Impress-udgaven er en lokkedue, som ingen kunde bør falde for. Udstyret lever ikke op til prisen, og for 30.000 kr. mere udstyrer Citroën sin C5 Aircross som den bør være udstyret.
Prestige-udgaven koster 399.990 kr., og den har alt det Impress mangler – og mere til. LED-forlygter, læderrat, bakkamera, adaptiv fartpilot og de lækre Advanced Comfort-sæder. Det hele er ombord i Prestige. Kun p-sensorer mangler, og de koster 5.000 kr. ekstra.
LÆS OGSÅ | Au revoir til en af de bedste biler Citroën har lavet
Den har også andet, som Impress ikke har. Tagrælinger, el-foldbare sidespejle, ekstra tonede ruder bagtil, infotainment med 10″ touchscreen og navigation, 12″ digital instrumentering og en såkaldt udvendig farvepakke.
30.000 kr. mere, og så er vi på 429.990 kr., køber Superior-udgaven eller lanceringsudgaven Superior med panoramasoltag. Så indtil videre kan vi bare glemme Superior og gå direkte til den med soltaget.
Den er udstyret med 19″ alufælge, el-justerbart førersæde, p-sensorer, aktivt blind vinkel-system, semi-automatisk p-assistent, krom-pakke, pedaler med alu-beklædning og fjernlysassistent. Der er ikke meget lavprismodel over det udstyr, men det er der heller ikke over prisen.
Nissan skruer op for charmen og tilbyder 36 måneders privatleasing med elbilen Ariya til kun 2.765 kr. om måneden. Det giver sammenlagt under 115.000 kr., hvis man kan nøjes med 10.000 km årligt.
Første kvartal af 2025 er gået, og i de tre måneder har VW ID.4 været den mest indregistrerede nye bil i Danmark. Tesla Model Y er stadig med i toppen, men det er VW ID. Buzz overraskende nok også.
Trump, told og tariffer. Tre ord, der efterhånden går hånd i hånd. Nu kan ordet ‘statsstøtte’ knyttes til trekløveret, da Trump vil booste salget af Tesla-modeller i Europa.
Vi holder længere fast i vores biler, og det får gennemsnitsalderen på biler i Danmark til at stige. Det er mere end 30 år siden, bilerne har været så gamle.
Den nye udgave af Lexus’ luksus-SUV har fedt design, tonsvis af udstyr og en attraktiv pris. Men affjedringen og drivlinjen i plug-in hybriden hænger ikke sammen.
Elbiler er kommet for at blive! Det vælter ind med nye modeller på markedet i Danmark, og vi har lavet en liste med alle elbiler i Danmark i 2025 – inklusive priser og rækkevidde på de forskellige modeller.