Privatleasing af elektrisk Renault 5 fra 2.995 kr.
Den lille elektriske Renault 5 E-Tech Electric med rækkevidde op til 410 kilometer fås på privatleasing fra 2.995 kr. Alle varianter er med i privatleasingvarianter, og engangsydelsen er 4.995 kr.
TEKST Morten B. Bek FOTO PR
Kører du Citroën Berlingo, er du ikke en rigtig mand. Det var almindeligt kendt i slutningen af 1990’erne og starten af 00’erne. Men måske den person, der først sagde de ord skulle kigge indad. Hvis vedkommende havde brug for at drille andre, havde personen sikkert sine egne problemer.
Heldigvis er vi kommet videre. Ikke fordi Den Rigtige Mand bare finder sig i det – men fordi Berlingo og de andre biler i samme format bare ikke fylder noget i folks bevidsthed mere. De fylder absolut intet i salget af nye biler.
Men de fylder ret meget som kassevogne på gule plader, de kørende kummefrysere. De er kompakte og perfekte til mange håndværkere og små leverandører, og derfor lever personbilsudgaverne stadig i bedste velgående. Søstermodellerne Renault Kangoo og Mercedes Citan (som også har fået selskab på samme platform af Nissan Townstar) er næsten nye modeller, og Ford sælger fra næste år en ny Tourneo Courier på basis af Volkswagen Caddy.
Nu har originalen, Berlingo, og dens søstermodeller Peugeot Rifter og Opel Combo (og deres helt nye søster Fiat Doblo) fået et facelift, mens der endnu ikke er sket noget med den femte søster, Toyota ProAce City Verso. De elektriske udgaver, som er de eneste, der sælges i Danmark, har faktisk fået længere rækkevidde, så de måske kan opfylde kravene for lidt flere familier.
Det er svært at få biler som Peugeot Rifter til at køre rigtig langt uden “optankning”, når den kører som elbilen E-Rifter. Vindmodstanden er brutal, men alligevel er det lykkedes ingeniørerne at få en del flere kilometer ud af bilerne. Peugeot proklamerer, at E-Rifter (personbilsudgaven i den korte version) kan køre 320 kilometer på en opladning. Før var det kun 282 kilometer, og da det i virkeligheden var meget kortere end 282 kilometer, gør hver eneste kilometer gavn.
Den elektriske drivlinje er den samme som før. Ingen ny elmotor med 156 hk, som findes i biler som Jeep Avenger og Peugeot E-308. Der er de samme 136 hk, som de elektriske udgaver hele tiden har haft.
De er friskere design over hele linjen. E-Rifter har fået det nye Peugeot-logo og nyt frontdesign, og Opel Combo har det nye Vizor-design. Det er faktisk mere vellykket, end vi har set det på Grandland og Crossland. Berlingo har det nye logo og lidt andet nyt at vise.
Hvis man har behov for rigtig meget plads, kan man vælge en lang udgave, der når op på 470 cm i længden. Standardudgaven er 440 cm lang – og begge fås med enten 5 eller syv sæder. Det er ikke nyt, men det er til gengæld digital instrumentering med 10″ skærm, infotainment med 10″ touchscreen, nyt rat med varme og mulighed for adaptiv fartpilot.
Peugeot E-Rifter kommer til Danmark til sommer, mens vi ikke har hørt noget om, hvornår modellerne fra Citroën og Opel lander (og om de skal sælges i Danmark som personbiler). E-Rifter fås i den gamle udgave til priser fra 309.990 kr. – prisen på den nye kommer først senere. Med mindre den bliver noget billigere, bliver der næppe grund til at bruge de nedsættende ord om Den Rigtige Mand oftere – de kørende kummefrysere, familiecontainerne om man vil, har deres storhedstid bag sig.
Den lille elektriske Renault 5 E-Tech Electric med rækkevidde op til 410 kilometer fås på privatleasing fra 2.995 kr. Alle varianter er med i privatleasingvarianter, og engangsydelsen er 4.995 kr.
Den elektriske Ford Explorer har høstet ros for at udnytte det fulde potentiale af den VW-platform, den er bygget på. Spørgsmålet er bare, om det er nok til at hamle op med en stærkt prissat Renault Scenic E-Tech Electric?
2025 er skudt i gang og vi tager et kig ind i fremtiden for elbiler. Udviklingen er rødglødende, så du skal holde fast for at følge med.
Kia EV3 er Årets Bil i Danmark 2025, og Bilbasens første test af basismodellen til 269.999 kr. viser, at den kompakte elbil gør det fremragende.
Den nye udgave af Lexus’ luksus-SUV har fedt design, tonsvis af udstyr og en attraktiv pris. Men affjedringen og drivlinjen i plug-in hybriden hænger ikke sammen.
Elbiler er kommet for at blive! Det vælter ind med nye modeller på markedet i Danmark, og vi har lavet en liste med alle elbiler i Danmark i 2024 – inklusive priser og rækkevidde på de forskellige modeller.