januar 24, 2025

Hårdtpumpet Hyundai Ioniq 5 N på privatleasing fra 6.295 kr.

Vil du have fingrene i den nok sjoveste elbil, som penge kan købe i dag? Så bør du måske overveje privatleasing. Hyundai Ioniq 5 N fås nemlig fra 6.295 kr. om måneden.

TEKST Simon Hallenslev FOTO Bilbasen

Hyundai Ioniq 5 N er en elektrisk mundfuld. Den var en af de første til at bevise, at rå og utæmmet køreglæde faktisk findes i elbiler, og hvis man er ligeså bilglad, som man er miljøbevidst, er den svær at komme udenom. Problemet er bare, at den er for dyr til de fleste. Selv med en markant prisnedsættelse fra 599.995 kr. til 509.995 kr., er den i et luftlag, hvor få kan, eller vil, være med.

Det er selvfølgelig med mindre man vælger den på privatleasing, hvor man slipper afsted med den til en overskuelig månedlig ydelse. Hyundai Ioniq 5 N fås nemlig fra 6.295 kr. om måneden.

Superkræfter for menneskepenge

Det engelske udtryk ‘Bang for the Buck‘ er svært oversat til dansk, men det er præcist, hvad man får med Hyundai Ioniq 5 N på privatleasing. Her smider man 49.995 kr. i førstegangsydelse og 6.295 kr. om måneden, så har man 650 hestekræfter, driftmode, simulerede gearskift og alverdens lir, der giver store smil på læben. Dette tilbud gælder for 36 måneder med 10.000 km årligt.

Vil man have 15.000 eller 20.000 km med i handlen, stiger prisen til henholdsvis 6.695 kr. og 7.095 kr. om måneden. Den samlede betaling i perioden er 277.615, 292.025 og 306.425 kr. for henholdsvis 10.000, 15.000 og 20.000 km. Vil man smide mindre i førstegangsydelse, kan man nøjes med at lægge 29.995 kr. og betale 6.995 kr. om måneden i leasingydelse – totalt 282.815 kr. i perioden.

Det er ingen ublu pris for denne type bil. Tag bare den tilsvarende hurtige, men mere egoistiske, MG Cyberster, hvor man skal lægge 34.995 kr. i førstegangsydelse og dernæst 6.995 kr. om måneden for 10.000 km om året. Alligevel bør man gøre overvejelsen, om et kontantkøb er det værd, hvis man påtænker at køre leasingperioden ud i alle 36 måneder.

Tager man udgangspunkt i den billigste aftale med 10.000 km, har man efter 36 måneder lagt tæt på 55 procent af kontantprisen på Hyundai Ioniq 5 N. Med tanke på, at Porsche Taycan har set afskrivninger på op mod 45 procent, er det ikke utænkeligt, at Hyundai Ioniq 5 N lander i samme leje. Her vil man altså kunne ende med at betale det samme i afskrivninger, som man vil i totale leasingomkostninger – men så får man til gengæld lov til at beholde bilen.

Foruden at være et stykke underholdende ingeniørkunst, så er Ioniq 5 N også veludsstyret. Her fås udstyr som varme i for- og bagsæder, head-up display, 360 graders kamera samt et velspillende lydanlæg fra Bose. Den store mængde N-sportstrim medfølger naturligvis også.

9 ud af 10 kan i gennemsnit spare 3.000 kr. på deres bilforsikring. Indtast din nummerplade og se din pris på 30 sekunder - gratis!
Jeg kan ikke nummerpladen
Leveret af Samlino logo
Del artikel:

Andre fandt dette interessant

Den lille Kia EV2 er på vej

EV3 får kun lov at være den mindste elbil fra Kia i en kort periode. En mindre model, EV2, er godt på vej, og sidst i februar vises konceptudgaven sammen med den færdige udgave af EV4.

Redaktionen anbefaler

Mød redaktionen

Simon Petry Hallenslev

Simon er en ung og passioneret motorjournalist, der har specialiseret sig i anmeldelser af biler, sammenlignende dueltests og nyheder fra bilindustrien.

Han følger altid nøje med i, hvad der rører sig i branchen, og bestræber sig på at formidle sin viden i et, til tider farverigt, men altid let forståeligt sprog. Hans artikler er rettet mod både de læsere, der ikke er bileksperter, og de dedikerede entusiaster som ham selv.
Bilbasen logo
Bilbasen er Danmarks største markedsplads for køb og salg af såvel nye som brugte biler, autocampere, varevogne og busser.

Bilbasen er desuden et redaktionelt univers, som gennem artikler, gallerier og videoer leverer en kombination af guides, tests og nyheder inden for bilernes verden. Så kort sagt får du her både en markedsplads og et medie, som klæder dig på til at købe, eje, lease eller sælge en bil.
© 2023 Bilbasen Blog Schibsted Denmark ApS