Test: Mercedes-AMG C 63 S er svær at holde af
Der er ikke solgt mange eksemplarer af den nye Mercedes-AMG C 63 S – og det forstår vi godt. Læs med og find ud af hvorfor.
TEKST Morten Bek FOTO PR
Da vi slutningen af august første gang skrev om den nye MG ZS Hybrid+, var det med fokus på priserne i England. På det engelske marked er den kompakte crossover med hybridsystem med 194 hestekræfter nemlig så billig, at den underbyder selv den billigste Toyota Yaris Hybrid.
På det tidspunkt vidste vi ikke, om den nye hybrid overhovedet ville finde vej til Danmark, men det ved vi nu. Den er dukket op på MG Motors’ danske hjemmeside med priser og mulighed for at lave en bestilling.
I Danmark er prisen på den billigste Yaris Hybrid 233.990 kroner. Så langt kommer den nye MG-model trods alt ikke ned, men så langt fra lander den faktisk heller ikke: 249.999 kroner står der ud for ZS Hybrid+ i laveste udstyrsvariant.
Der er i øvrigt ingen anden sammenligning mellem Yaris Hybrid og ZS Hybrid+. Den nye MG er en kompakt crossover på størrelse med Nissan Qashqai (443 centimeter lang, bagagerum på 443 liter), så der er tale om en meget større model.
Til 249.999 kroner får man en stor og, sandsynligvis, rummelig bil med høj motorydelsen og et forbrug på 20 km/l. Men man må godt på kompromis med udstyret i basismodellen – eller spendere flere penge for at få en ZS Hybrid+, der er mere tidssvarende.
Basismodellen Standard til 249.999 kroner har godt nok adaptiv fartpilot, rat i kunstlæder, navigation, infotainment med 10,25″ touchscreen, bakkamera og automatisk klimaanlæg. Den har stålfælge, som ikke er et problem, men forlygterne er gammeldags halogen. Det passer bare ikke på en ny bilmodel.
LÆS OGSÅ | MG3 Hybrid+ fås fra 214.999 kroner
LED-forlygter kommer med på niveau to, som MG kalder Comfort – og her er prisen 269.999 kroner. Den lyder som et bedre bud. Her er også 17″ alufælge, regnsensor, nøglefri betjening, læderrat, tagræling og et infotainmentsystem med større skærm på 12,3″. Sædevarme må man tænke sig til.
Flagskibet i ZS-modelprogrammet er varianten Luxury, som koster 284.999 kroner. Her er 18″ alufælge, sædevarme, varme i rattet, 360 graders kamera, elektrisk justerbart førersæde, indtræk i kunstlæder og el-foldbare sidespejle med som standard.
Der er ikke solgt mange eksemplarer af den nye Mercedes-AMG C 63 S – og det forstår vi godt. Læs med og find ud af hvorfor.
Vi hylder tre tyske baghjulstrækkere med V8-motor, der tager dig tilbage i tiden, hvor køreglæde handlede om dækrøg og dramatik frem for assistentsystemer og acceleration.
Den nye Mini Cooper SE på el kan køre meget længere på en opladning end den gamle. Det gør den meget tungere, men ikke alt er tabt.
Indregistreringstallene for nye elbiler slog igen i oktober rekord: 61,3 procent af de nye biler var elektriske. I top 10 er det Volkswagens MEB-platform, der styrer showet.
Den nye udgave af Lexus’ luksus-SUV har fedt design, tonsvis af udstyr og en attraktiv pris. Men affjedringen og drivlinjen i plug-in hybriden hænger ikke sammen.
Elbiler er kommet for at blive! Det vælter ind med nye modeller på markedet i Danmark, og vi har lavet en liste med alle elbiler i Danmark i 2024 – inklusive priser og rækkevidde på de forskellige modeller.