Nu sælger Porsche flere biler end Citroën i Danmark
Citroën er brudt sammen i Danmark, og hvor galt det egentlig står til, viser registreringstallene for første kvartal. Her ligger Porsche foran Citroën.
Jaguar har allerede bevist at firmabilskunder sagtens kan køre i britisk luksus, uden at prisen stikker af. Nu retter Jaguar og Land Rover endnu en priskanon mod det danske marked – denne gang på privatleasing.
Privatleasing er et marked, der bølger lidt op og ned, men som generelt viser stærke tendenser for fremtiden.
Priser fra Jaguar og Land rover viser også at British Car Import tager markedet seriøst – priserne er nemlig til overskue for biler i luksussegmentet.
Og produktet er interessant. Alle bilerne er skabt med stor brug af aluminium, og især for Jaguar er der lagt vægt på køreglæde. Og så får du naturligvis stadig et sportsligt design i Jaguar og et klassisk snit på Land Rover.
Priseksempler ved 15.000 km om året i tre år:
XE er på størrelse med BMW 3-serie, Audi A4 og Mercedes-Benz C-klasse. Leasingtilbuddet gælder diesel med enten manuelt gear og 163 hk eller automatgear og 180 hk – den sidste koster 500 kr ekstra om måneden, og det vil vi anbefale, at du tager med.
163 hk, manuel, førstegangsydelse: 19.995 kr., pr måned: 5.495 kr.
180 hk, automat, førstegangsydelse: 19.995 kr., pr. måned: 5.995 kr.
F-pace er en lidt atypisk størrelse, da den placerer sig mellem X4 og X5 og mellem Q5 og Q7. Den er sportslig og velkørende, og den ser skarp ud. Dieselmotoren kunne være lidt mere støjsvag, men 180 hk er nok til de fleste. Priserne er bestemt konkurrencedygtige i forhold til konkurrenterne.
180 hk, diesel, automatgear, 4-hjulstræk, førstegangsydelse: 34.995 kr. pr måned: 8.495 kr.
XF er konkurrent til Audi A6, Mercedes-Benz E-klasse, Volvo S90 og BMW 5-serie. I modsætning til konkurrenterne er den bygget i aluminium.
180 hk, automatgear, førstegangsydelse 19.995 kr. pr. måned: 7.995 kr.
Evoque er en livsstils-suv eller måske bare en fræk firehjulstrækker, hvis man skal sige det på dansk. Måske den frækkeste suv på markedet overhovedet.
150 hk, diesel, manuelt gear, førstegangsydelse 29.995 kr. Pr måned: 5.995 kr.
150 hk, diesel, automatgear,firehjulstræk, førstegangsydelse: 29.995 kr. Pr. måned: 6.995 kr.
240 hk, benzin, automatgear, firehjulstræk, førstegangsydelse: 29.995 kr. Pr. måned: 7.995 kr.
Discovery Sport er en kompakt suv med god plads til passagerer og bagage. Den er nyeste skud på Land Rover-stammen og lidt utraditionelt for en Land Rover fås den også med træk på forhjulene alene – ligesom Evoque.
150 hk, diesel, manuelt gear, førstegangsydelse 29.995 kr. Pr. måned: 5.995 kr.
150 hk, diesel, automatgear, firehjulstræk, førstegangsydelse: 29.995 kr. Pr. måned: 6.995 kr.
Læs mere om alle udstyrsniveauerne, ydelserne og udstyr på:
www.jaguar.dk/privatleasing og www.landrover.dk/privatleasing
Læs også:
Jaguar med brutal lyd i tunnel
Verdens dyreste pedalbil: Land Rover Defender i børneversion
Citroën er brudt sammen i Danmark, og hvor galt det egentlig står til, viser registreringstallene for første kvartal. Her ligger Porsche foran Citroën.
Mazda forbereder sig på at introducere sin nye elbil 6e i august, og kunderne skal blandt andet lokkes til med seks års fabriksgaranti.
Påskedagene er oplagte til at ramme grænsen og fylde depoterne op med billig slik og sodavand. Spørgsmålet er bare, hvor billigt det skal være, før turen giver økonomisk gevinst?
Der er nærmest ingen efterspørgsel på den 4-cylindrede plug-in hybrid Mercedes-AMG C 63 S E Performance. Derfor lover Mercedes-AMG nu, at den opdaterede udgave får flere cylindre.
Den nye udgave af Lexus’ luksus-SUV har fedt design, tonsvis af udstyr og en attraktiv pris. Men affjedringen og drivlinjen i plug-in hybriden hænger ikke sammen.
Elbiler er kommet for at blive! Det vælter ind med nye modeller på markedet i Danmark, og vi har lavet en liste med alle elbiler i Danmark i 2025 – inklusive priser og rækkevidde på de forskellige modeller.