Toyota C-HR fås snart i en helt ny udgave – og for første gang som plug-in hybrid. Billigste C-HR koster 357.990 kr., men skal man have stor motor og alt i udstyr er prisen over 600.000 kr.
TEKST Morten B. Bek FOTO PR
Den første generation C-HR har været med til at flytte Toyota. Opfattelsen af det japanske mærke har rykket sig med den specielle crossover. C-HR har erobret mange kunder fra andre bilmærker til Toyota, og C-HR er siden salgsstart i starten af 2017 blevet en af de vigtigste modeller for Toyota.
Den svære toer havde verdenspremiere i juni, og fra februar næste år står den nye C-HR hos forhandlerne – denne gang i to hybrid-versioner og, for første gang, som plug-in hybrid. Markedet har ændret sig ret så dramatisk siden 2017, og plug-in hybriden burde være lanceret allerede med første generation; en plug-in hybrid er en forstærkning af C-HR-modelprogrammet, men et stærkt faldende antal danskere køber de opladelige hybrider.
Læs også: Første tur: Mere strøm i Toyota C-HR
Forud for den danske introduktion i starten af 2024 har vi fået priserne på den nye C-HR. Plug-in hybriden bliver ikke, som man kunne forvente, den billigste C-HR. Det er hybriden med 1,8-liters motor, der med 357.990 kr. markerer bunden af modelprogrammet. Plug-in hybriden starter på 399.990 kr. og kommer med højere udstyrsniveau end C-HR 1,8 Hybrid som standard.





Plug-in hybrid med 223 hk og 66 kilometer på en opladning
Priserne på den nye C-HR ligger fast for alle varianter. Udgangspunktet er, som sagt, 357.990 kr. for den billigste C-HR med 1,8-liters motor med 140 hk. Skulle man ønske sig flere kræfter og firehjulstræk, skal man vælge C-HR 2,0 Hybrid med 198 hk. Men så skal man også gøre sig klar til at betale mindst 462.990 kr., som er en stærk kontrast til prisen for en C-HR 2,0 Hybrid i første generation, som vi testede senest i 2020. Dengang startede en 2,0 Hybrid på 316.990 kr. Av, av.
Plug-in hybriden C-HR 2,0 Plug-in Hybrid har samme drivlinje som den nye Prius – en systemydelse på 223 hk og forhjulstræk. Som PHEV med batteri på 13,8 kWh har C-HR en elektrisk rækkevidde på 66 kilometer, og til priser fra 399.990 kr. virker den (trods alt) noget mere fornuftigt kalkuleret end hybriden med 198 hk.




C-HR topper ved 601.990 kr.
Der er en variation i udstyrsniveauerne til den nye C-HR, som afhænger af, hvilken motor man vælger. 1,8-liters hybriden med 140 hk er den eneste, der fås med basisudstyret Active, mens den så ikke fås i de højeste niveauer Premiere Edition og GR Sport. Over Active ligger først Style og så Executive.
De to C-HR-modeller med 2-liters motor – hybrid med 198 hk og PHEV med 223 hk – fås som Style, Executive, Premiere Edition og GR Sport. Hvis man går hele vejen og beder forhandleren om en C-HR 2,0 Hybrid GR Sport, er det bedst, man sidder ned, før sælgeren siger prisen: 601.990 kr. Dyreste plug-in hybrid, som Premiere Edition, får man noget billigere – til 508.990 kr.
Herunder kan du dykke ned i standardudstyret i de forskellige C-HR-versioner:
Active-udstyrsniveau – 17″ alufælge, LED-forlygter, 12,3″ digital instrumentering, infotainment med 8″ touchscreen, trådløs opkobling til Apple CarPlay/Android Auto, internetbaseret navigation, varme i rat og forsæder, aut. klimaanlæg med to zoner, bakkamera, blind vinkel-system og adaptiv fartpilot.
Style-udstyrsniveau (udover Active) – 18″ alufælge, ekstra tonede ruder bagtil, regnsensor, nøglefri betjening, el-justerbar lændestøtte i førersædet, el-klapbare sidespejle og p-sensorer for og bag (2,0 Hybrid Style har mere standardudstyr – bl.a. el-betjent bagklap, adaptive LED-forlygter, 12,3″ touchscreen).
Læs også: Test: Toyota Corolla 2,0 Touring Sports
Executive-udstyrsniveau (udover Style) – 19″ alufælge, to-tonet lakering, indtræk i kunststof/ruskind, el-justerbart førersæde, varme i bagsædet, el-betjent bagklap, infotainment med 12,3″ touchscreen, indbygget navigation, trådløs opladning af smartphones, head-up-display, smartphone som nøgle, digitalt kamerabaseret bakspejl og JBL-lydanlæg.
Premiere Edition-udstyrsniveau (udover Executive) – Indtræk i læder, udvidet to-tonet lakering, panoramasoltag, 360 graders kamerasystem, fuldautomatisk p-assistent, advarsel for tværgående trafik foran bilen.
GR Sport-udstyrsniveau (udover Executive) – GR Sport-styling med mørktonede 19″ alufælge, sportssæder med betræk i ruskind, head-up-display, 360 graders kamerasystem, panoramaglastag, fuldautomatisk p-assistent, advarsel for tværgående trafik foran bilen. Fås også som GR Premiere Edition uden merpris – her får man 20″ alufælge og udvidet to-tonet lakering, mens panoramaglastaget falder bort.
Priserne på alle Toyota C-HR-modeller
C-HR 1,8 Hybrid Active – 357.990 kr. C-HR 1,8 Hybrid Style – 372.990 kr. C-HR 1,8 Hybrid Executive – 451.990 kr.
C-HR 2,0 Hybrid AWD Style – 462.990 kr. C-HR 2,0 Hybrid AWD Executive – 521.990 kr. C-HR 2,0 Hybrid AWD Premiere Edition – 596.990 kr. C-HR 2,0 Hybrid AWD GR Sport/GR Premiere Edition – 601.990 kr.
C-HR 2,0 Plug-in Hybrid Style – 399.990 kr. C-HR 2,0 Plug-in Hybrid Executive – 459.990 kr. C-HR 2,0 Plug-in Hybrid Premiere Edition – 508.990 kr. C-HR 2,0 Plug-in Hybrid GR Sport/GR Premiere Edition – 506.990 kr.