Porsche Cayenne Turbo er klar i tredje generation. Berner tager et kig på den luksuriøse familiebus, hvor ekstraudstyret koster mere end villavejens biler tilsammen.
Af: Anders Berner / d. 11. maj 2018
– Ventilation i sædet? 40.000 kroner, tak. – Soltag? 40.000 kroner, tak. – Vil du også have el-sæder? Det bliver så også 40.000 kroner, tak. – Ellers andet?
Jo jo, en Porsche Cayenne Turbo er ikke beregnet til fattigrøve. Til gengæld er Cayenne eminent udført i lækre materialer og med masser af omtanke. For det meste i hvert fald…
For der er også elementer i den luksuriøse slæde, som eksempelvis den elektriske bagklap, som bare ikke er helt så gennemført, som det kunne have været. Det kan du se nærmere om i videoen herunder, hvor vi naturligvis også tester, om den teoretiske 0-100-tid på under 4 sekunder rent faktisk holder i virkeligheden.

På Bilbasen finder du både unge og gamle ældre udgaver af den populære sportsvogns-SUV. Lige nu kan du således søge blandt mere end 70 Porsche Cayenne til salg.
En af de billigste (incl afgift) er i skrivende stund en Cayenne fra 2006, der har kørt 251.000 kilometer. Du kan se specifikationer, udstyr og pris lige her.