Auto China i Beijing er vild og forvirrende
Biludstillingen Auto China, som i år foregår i Beijing, er voldsom i størrelse og folkemængde – og fyldt med bilmærker, man aldrig har hørt om.
TEKST OG FOTO Morten B. Bek
Det er en ordentlig mundfuld for de fleste mennesker at betale 500.000 kr. for en Volkswagen ID. Buzz. Den elektriske bus, Årets Bil i Danmark 2023, er familievenlig, fed og forrygende på både korte og lange ture, men prissætningen sætter grænser for, hvor mange familier, der kan nyde godt af ID. Buzz.
Der er en løsning, hvis man er med på at lease og ikke at eje. Volkswagen har allerede i en længere periode tilbudt ID. Buzz i basisudgaven Life på privatleasing til 4.999 kr. om måneden på en 4-årig kontrakt.
Men nu bliver det endnu bedre, for med en leasingkampagne ryger Buzz’en ned i bare 3.999 kr. om måneden – og vilkårene på kontrakten er endda bedre, end de har været hidtil.
Privatleasing af ID. Buzz har indtil nu inkluderet 10.000 kilometer om året i de fire år, kontrakten maksimalt løber. Det er et antal kilometer, som mange danskere har brugt, længe inden der er gået et år, så på den nye privatleasingaftale er der 15.000 kilometer om året med. Kontrakten løber dog “kun” i tre år, så man skal aflevere bilen et år tidligere. Engangsydelsen ved kontraktindgåelse er 15.000 kr.
Der er to ID. Buzz-varianter med i kampagnen. Til 3.999 kr. om måneden står ID. Buzz med Life 75 Years Edition-udstyr, og til 4.699 kr. får man den som Style 75 Years Edition. I forhold til standardudgaverne Life og Style, som i udsalgspris koster det samme som 75 års jubilæumsmodellerne (så længe har importøren taget VW til Danmark), får man metallak og anhængertræk med i pakken uden merpris.
LÆS OGSÅ | Farvel til en favorit fra VW
Når de tre år er gået, har en ID. Buzz Life 75 Years Edition kostet 159.564 kr., og det inkluderer de 15.000 kr., man lægger som engangsbetaling. Det er en pris, der ligger forbavsende tæt på det, en Polo koster på privatleasing over tre år. For ID. Buzz Style 75 Years Edition er det tilsvarende beløb 184.764 kr.
Den billigste af de to Buzz’er har 19″ alufælge, LED-lygter, adaptiv fartpilot, udvidet parkeringspakke, to skydedøre, varme i rat og forsæder, bakkamera, infotainment med 10″ touchscreen, trådløs opladning af smartphones, trådløs opkobling til Apple CarPlay/Android Auto og navigation.
Den dyrere af de to har 20″ alufælge, matrix-LED-forlygter, el-betjente skydedøre, el-betjent bagklap, nøglefri betjening, 360 graders kamera og infotainmentsystem med 12″ touchscreen.
Der er en ting, som er særligt vigtig at lægge mærke til omkring tilbuddet. Man skal tage beslutningen om privatleasing af ID. Buzz hurtigt. Kampagnetilbuddet gælder kun for kontrakter, hvor bilen er indregistreret senest 31. december 2023. En god og uventet julegave til familien, måske?
Biludstillingen Auto China, som i år foregår i Beijing, er voldsom i størrelse og folkemængde – og fyldt med bilmærker, man aldrig har hørt om.
Nu har du muligheden for at sidde bag rattet af samme bil som den tredobbelte verdensmester Ayrton Senna! Du skal dog have det store checkhæfte klar.
Mini Aceman er en lille elektrisk crossover, der er klar til kamp mod Volvo EX30. Den lille nyhed har op til 218 hk og op til 406 km på en opladning.
Det er ikke bare navnet, den er gal med. Den nye Renault Espace er gennemsnitlig og har problemer med at skille sig ud eller gøre noget rigtig godt.
Den nye udgave af Lexus’ luksus-SUV har fedt design, tonsvis af udstyr og en attraktiv pris. Men affjedringen og drivlinjen i plug-in hybriden hænger ikke sammen.
Elbiler er kommet for at blive! Det vælter ind med nye modeller på markedet i Danmark, og vi har lavet en liste med alle elbiler i Danmark i 2024 – inklusive priser og rækkevidde på de forskellige modeller.