Nyheder

Drømmejob: Nu søger Rolls-Royce rekordmange lærlinge

Af i Nyheder
Hvis du drømmer om at arbejde med biler, så kan du jo lige så godt forsøge at snuppe en plads på øverste hylde fra starten, ikk’? Rolls-Royce har netop slået historisk mange stillinger op.

Af: Esben Skrumsager  / d. 1. marts 2018

Hvis du render rundt med royale mekaniker-drømme, så har du chancen for at udleve dem nu. Rolls-Royce har annonceret et rekordantal pladser til selskabets lærlinge-program 2018.

Siden uddannelses-programmet blev lanceret i 2006, er antallet vokset gradvist, og i år er der plads til intet mindre end 24 kandidater på hjemmebanen Goodwood i England.

Det skal man lave som lærling hos Rolls-Royce

Uddannelsen giver mulighed for at lære og udvikle færdigheder inden for en af verdens førende luksus-bilproducenter. Lærlingetiden er op til fire år og omfatter kurser på college og universiteter i kombination med praktisk mesterlære på fabrikken.

 

Hvis du når gennem nåleøjet, skal du begynde på fabrikken til august. Her får du mulighed for at arbejde sammen med specialiserede håndværkere i læder-, træ-, maling-, ingeniør- og monteringsroller.

LÆS OGSÅ: Ikon til salg: Nu kan du købe en af Danmarks billigste Ferrari-modeller

Siden lanceringen af uddannelsen i september 2006 har mere end 140 lærlinge været en del af programmet. Og Rolls-Royce lover, at der efter en vellykket lærlingstid er mulighed for at udvikle sig yderligere i virksomheden, hvor mange tidligere lærlinger nu har ledelsesroller.

Hvis det lyder som noget for dig, kan du ansøge online på: www.rolls-roycemotorcars.com/careers. Rolls-Royce fortæller desværre ikke, om der følger en lukrativ firmabils-ordning med i aftalen, men så er det jo heldigt, der er adskillige modeller til salg på Bilbasen.

Sidste frist for lærlinge-ansøgninger er 14. marts 2018.

Om forfatteren

Esben Skrumsager

Bilnyheder fra ind- og udland samt tests af nye biler med fokus på praktiske egenskaber for familien er Esben Skrumsagers fokusområder. Med erfaring fra blandt andet Ekstra Bladet, Søndagsavisen og Bil Magasinet er redaktøren på trods af sine knap 30 år en erfaren herre inden for motorjournalistik.

[gs-fb-comments]