september 1, 2022

Stærke priser på Toyota Corolla Cross Hybrid med 197 hk

Den første højbenede Corolla er meget billigere end RAV4, kun lidt dyrere end Yaris Cross – og kommer med stærkt hybridsystem og masser af udstyr.

TEKST Morten Bek FOTO PR

Toyota har allerede den lille Yaris Cross, den kompakte C-HR og den mellemstore RAV4 i crossover-folden, men det er ikke nok for japanerne. Der er plads til flere.

Den nye Corolla Cross, den første højbenede Corolla nogensinde, er en gennemtænkt tilføjelse til modelprogrammet – det viser sig især nu, hvor der er priser på den nye crossover.

LÆS OGSÅ | Toyota Yaris Cross GR Sport ser ud af mere

RAV4 Hybrid er for dyr for mange (til priser fra 513.000 kr.), og C-HR Hybrid er mere spændende, end den er praktisk. Corolla Cross Hybrid, derimod, har rummeligheden fra RAV4 og de fornuftige priser fra C-HR.

Corolla Cross Hybrid med nyt hybridsystem med 197 hk er faktisk ikke dyrere end Corolla Touring Sports Hybrid med 184 hk – til priser fra 364.990 kr. for en veludstyret grundversion.

0-100 km/ på 7,6 sekunder – men også 20 km/l

Hybridsystemerne fra Toyota er under konstant udvikling, også selv om bilbranchen i dag næsten kun kan fokusere på elbiler. Der er langt fra den hvæsende benzinmotor i en gammel Prius, der holdes ved ekstreme omdrejninger af en trinløs CVT-gearkasse til de nyeste systemer i RAV4 og C-HR (Yaris Cross er en anden snak).

LÆS OGSÅ | Brint i overhalingsbanen – BMW og Toyota går sammen

I alle udgaver af Corolla Cross får man et hybridsystem med 2-liters benzinmotor og en elmotor foran og i alt 197 hk – eller samme system med to elmotorer og samme 197 hk, men med den ene elmotor ved bagakslen som grundlag for firehjulstræk.

Den spurter næsten GTI-agtigt fra 0-100 km/t på 7,6 sekunder, men brændstofforbruget er alligevel rigtig fornuftigt: Op til 20 km/l i basisudgaven

Firehjulstræk koster 40.000 kr.

Den nye crossover fra Toyota ligger tæt på VW Tiguan i størrelse (Corolla Cross er 446 cm i længden), men priserne ligger et niveau under. Udstyrspakken, selv i basismodellen Active, er dog rigtig god til prisen.

Corolla Cross kommer i fem udstyrsvarianter, og alle kan, formedelst 40.000 kr., fås i firehjulstrækket, som kaldes AWD-i.

Se ikke så sur ud, Corolla Cross – du har meget at byde på

Corolla Cross Active koster 364.990 kr. (privatleasing 4.695 kr. om måneden) – 17″ alufælge, LED-lygter, læderrat med varme, sædevarme foran, digital instrumentering med 12,3″ skærm, infotainment med 10,5″ touchscreen, netbaseret navigation med trådløs net-opdatering, bakkamera, regnsensor, adaptiv fartpilot, aut. klimaanlæg med to zoner og el-foldbare spejle er standard.

Corolla Cross Style koster 384.990 kr. (privatleasing 4.995 kr. om måneden) – 18″ alufælge, tagræling, ekstra tonede ruder bagtil, nøglefri betjening, stemningsbelysning og trådløs opladning af smartphones er standard (udover Style).

LÆS OGSÅ | Lidt nyt er godt nyt i Toyota RAV4

Corolla Cross Style Comfort koster 404.990 kr. (privatleasing 5.245 kr. om måneden) og har, udover Style, elektrisk betjent bagklap med håndfri betjening, p-sensorer for og bag og udvidet blind vinkel-system.

I forhold til Yaris Cross og C-HR kan man regne med langt bedre pladsforhold i den høje Corolla-model

Corolla Cross Elegant koster 429.990 kr. (privatleasing 5.545 kr. om måneden) – udover Style Comfort får man sædebetræk i læder/kunstlæder og elektrisk justerbart førersæde.

Corolla Cross Elegant Luxury koster 454.990 kr., og i denne topudgave får man, udover udstyret i Elegant-versionen, indbygget navigation, panoramaglastag og JBL-lydsystem med 9 højttalere.

Corolla Cross skulle stå klar hos de danske Toyota-forhandlere i november.

Del artikel:

Andre fandt dette interresant

Gammel Hyundai lærer nye tricks

Hyundai i30 er et godt eksempel på en benzinbil, som betyder langt mindre, end den gjorde tidligere. Den er senest fornyet i 2016, og nu faceliftes den for anden gang.

Redaktionen anbefaler

Mød redaktionen

Morten Bek

Som uddannet journalist og med biler som en af de helt store interesser er Morten opvokset på flere af de helt store bilmedier — Bilmagasinet, Berlingske og Auto Bild.

Morten har også tidligere investeret sin tid i sit eget projekt, Biler.nu.

Morten elsker “almindelige” biler. Han vil meget gerne sidde bag rattet af en ny AMG, men han brænder lige så meget for at teste den seneste nye Seat Leon eller Peugeot 208.

Hos Bilbasen bruger han sin viden, analyseevner og sunde fornuft som nyhedsskribent, videojournalist og biltester.
Bilbasen er Danmarks største markedsplads for køb og salg af såvel nye som brugte biler, autocampere, varevogne og busser.

Bilbasen er desuden et redaktionelt univers, som gennem artikler, gallerier og videoer leverer en kombination af guides, tests og nyheder inden for bilernes verden. Så kort sagt får du her både en markedsplads og et medie, som klæder dig på til at købe, eje, lease eller sælge en bil.
© 2023 Bilbasen Blog Schibsted Denmark ApS