Internettet raser over det nye Jaguar
En god gammeldags shitstorm har ramt det britiske bilmærke Jaguar, der i en moderne og nærmest woke genfødsel af brandet har fået det forenede internet på nakken.
Af: Simon Hallenslev / d. 30. november 2020
Vi har samlet tre usandsynligt fede leasingbiler, som alle kræver en ret stabil indkomst for at sige det mildt. To af de tre dyreste leasingbiler på Bilbasen koster nemlig over dobbelt så meget i månedlig leasingydelse, som gennemsnitsdanskeren tjener om måneden før skat.
Selv hvis du skulle have et pengetrykkeri i kælderen med en kapacitet på 50.000 kr. om måneden, skal du huske, at der også er noget der hedder førstegangsydelse. Her kommer vi ikke under 350.000 kr., når vi kigger på disse tre svinedyre drømmebiler. Til gengæld ruller vi heller ikke med noget under 550 hk.
Vi giver dig de tre dyreste leasingbiler, der er udbudt på Bilbasen lige nu. Den ’billigste’ er først.
Hvis du skal op og betale 46.021 kr. i leasingydelse om måneden, kan det være, at din bedre halvdel kræver, at der er plads til indkøbsposer og børnesæder. Og det er der, hvis du vælger den ’billigste’ leasingbil i denne artikel, som udgøres af den aristokratiske Bentley Bentayga.
Når svesken skal på disken, er det klart at det ikke er billigt at være kørende som det britiske kongehus. I førstegangsydelse skal du af med 362.500 kr. inkl. moms, mens den månedlige ydelse altså løber sig op i 46.021 kr. om måneden.
SE OGSÅ | Video: For 4,5 millioner kroner familiebil – Bentley Bentayga
I de 12 måneder kontrakten er gældende, skal du altså af med sammenlagt 914.752 kr. Det kan man selvfølgelig få meget bil for, men når man tænker over det, er det ikke så skidt en aftale igen. En ny Bentley Bentayga V8, som Berner i øvrigt har testet, kan nemlig snildt løbe op i over 4,5 mio. kr.
Inden du sælger alt, hvad du ejer og flytter ind i denne Bentley Bentayga, skal du huske udgiften til benzin også. Herligheden er nemlig med sine 7,5 km/l en ret tørstig fætter. Til gengæld er udstyrslisten længere end et IKEA-katalog, og du kan tage et blik på den her, hvis ikke bilen er solgt i mellemtiden.
Ferrari er verdensmestre i at lave efterfølgere. Historien om denne Ferrari F8 Tributo starter nemlig ved Ferrari 458. Den tog verden med storm herunder særligt med sin motor, der var den mest kraftfulde sugemotor verden havde set målt på hk per liter. En titel, som modellen stadig holder fast i med den hårdkogte ’Speciale’-variant.
Mens 458 til dato er den bedst sælgende Ferrari, tog efterfølgeren Ferrari 488 også kegler med sine køreegenskaber. Den er i løbet af sin produktion fra 2010 til 2019 blevet kåret som ’bedste superbil’ og ’bedste køreoplevelse’ af flere internationale bilmedier.
LÆS OGSÅ | 3x mest uøkonomiske biler på Bilbasen
Nu er der et nyt italiensk skud på stammen i form af Ferrari F8 Tributo. Den deler stadig store dele af sin platform med 488 og 458, men er stadig en efterfølger, der er værd at skrive om. Nu yder motoren nemlig 720 hk, hvilket er nok til at skubbe bæstet fra 0 til 100 km/t på 2,9 sekunder.
Den slags præstationer kommer du naturligt til at betale for. Denne F8 Tributo koster nemlig 55.489 kr. om måneden i flexleasingydelse på plader. Altså, efter du har lagt 681.405 kr. i førstegangsydelse på en erhvervskontrakt, vel at mærke.
Skal du flexlease privat, koster den 69.361 kr. om måneden og 851.756 kr. i førstegangsydelse. I de seks måneder, den holder stille, betaler du 9.358 kr. om måneden. Hvis der er nok på din kistebund til dét, kan du se bilen her.
Lad os bare lægge ud med prisen, når nu vi har at gøre med artiklens dyreste. Vil du flexlease denne Lamborghini Aventador S som privatperson, skal du af med svimlende 81.968 kr. om måneden, når den har plader på. Tilsvarende betales der 10.153 kr. i stilstand. Førstegangsydelsen privat er 931.891 kr.
Hvis vi prøver at lege lidt med regnestykket, så koster denne Aventador lige knap 1,5 mio. kr. i alt. Det er hvis flexleasingkontrakten er privat og strækker sig over 12 måneder. Det betyder, at du betaler 2 kroner og 80 ører i minuttet i alle døgnets vågne timer.
LÆS OGSÅ | 3x største motorer på Bilbasen
Til sammenligning koster en ShareNow bil omkring de 2 kroner i minuttet. I sådan én kan du trods alt stoppe taxameteret, når bilen holder parkeret. Omvendt er der også langt imellem ShareNow-biler, der kan give dig samme mængde livsglæde og adrenalin, som en Lamborghini Aventador kan.
Det skal være dyrt, når vi har at gøre med et italiensk klaver med 12 tangenter, der kan spille DR’s Symfoniorkester baglæns ud af operaen helt uden turbo eller andre dikkedarer. De 740 hk skal nemlig hentes i bunden af tælleren ved guddommelige 8.400 omdrejninger. 0 til 100 km/t overstås på 2,9 sekunder.
Er du på markedet efter sådan en bil, er benzinøkonomi dig nok ligegyldigt. Alligevel tillader vi os at skrive, at denne Aventador, som i øvrigt står fabriksny med 200 km på klokken, kører 5,9 km/l. Se den her, hvis ikke en millionær er kommet dig i forkøbet.
En god gammeldags shitstorm har ramt det britiske bilmærke Jaguar, der i en moderne og nærmest woke genfødsel af brandet har fået det forenede internet på nakken.
BMW har brug for en ny iX3 her og nu, men produktionen af den nye elektriske SUV starter først i slutningen af 2025 på fabrikken i Ungarn – og den eksisterende iX3 udgår nu af produktion i Kina.
Renault 5 E-Tech Electric kommer i foråret 2025 med retro-charme og rækkevidde op til 410 kilometer. En sammenligning med den første Zoe viser, hvor langt batteriteknologien er kommet.
Med den nye MMA-platform, som debuterer i den elektriske CLA, vil Mercedes ramme ekstremt høj effektivitet. En udgave med benzinmotor skal desuden byde på forbrug som en diesel.
Den nye udgave af Lexus’ luksus-SUV har fedt design, tonsvis af udstyr og en attraktiv pris. Men affjedringen og drivlinjen i plug-in hybriden hænger ikke sammen.
Elbiler er kommet for at blive! Det vælter ind med nye modeller på markedet i Danmark, og vi har lavet en liste med alle elbiler i Danmark i 2024 – inklusive priser og rækkevidde på de forskellige modeller.