FiatGrandePandaLaPrima-4
Nyheder
6. oktober 2025

Elektrisk Fiat Grande Panda - dansk pris og privatleasing klar

Den elektriske Grande Panda kommer i en enkelt højtudstyret variant til 189.990 kr. - og på privatleasing til 2.295 kr.

Morten B. Bek

Morten Bek

Vi har ventet. Og så har vi ventet lidt længere, hvorefter vi ventede lidt mere. Vi har ventet på, at Fiat endelig skulle begynde at sælge den nye elbil Grande Panda i Danmark - og at Fiat i det hele taget skulle genoptage salget af nye biler her i landet.

Ventetiden er officielt forbi, og i denne uge er der lancering af den nye elbil hos landets Fiat-forhandlere. Det bliver meget, meget overskueligt at vælge den rigtige udgave af Grande Panda. Der er nemlig, i hvert fald indtil videre, kun en batteristørrelse og et udstyrsniveau.

Grande Panda, der er nært beslægtet med Citroën-modellerne Ë-C3 og Ë-C3 Aircross og Opel Frontera Electric, har en elmotor med 113 hestekræfter. I længden måler den 399 centimeter, og bagagerummet er på 361 liter. Batteriet på cirka 44 kWh giver en rækkevidde op til 322 kilometer - og ved en lynlader topper Grande Panda ved 100 kW.

FiatGrandePandaLaPrima
FOTO: Fiat
FIATGrandePanda
FOTO: Fiat
FiatGrandePandaLaPrima-2
FOTO: Fiat
FIATGrandePanda-4
FOTO: Fiat
FIATGrandePanda-2
FOTO: Fiat
FiatGrandePandaLaPrima-3
FOTO: Fiat
FIATGrandePanda-3
FOTO: Fiat
FiatGrandePandaLaPrima-5
FOTO: Fiat

Prisen er 189.990 kr. med valgfri farve

Prisen på Grande Panda La Prima, den eneste mulige udstyrsvariant, er 189.990 kr. La Prima er højeste udstyrsvariant i Fiat-regi, og i Danmark har importøren altså valgt at springe basisudgaven Red over.

La Prima er derfor meget veludstyret for af en lille elbil at være. LED-lygter, 17" alufælge, p-sensorer for og bag, bakkamera, varme i rat, forsæder og forrude, infotainment med 10,25" touchscreen og navigation, digital instrumentering, trådløs smartphoneopladning og automatisk klimaanlæg.

Varmepumpe, adaptiv fartpilot og nøglefri betjening er ikke en mulighed på bilerne på Stellantis' Smart Car-platform, som Grande Panda er en af. I Danmark får vi heller ikke glæde af det smarte indbyggede ladekabel, der fås indbygget bag en klap i Grande Pandas front - det kan kun bruges med 7,4 kW AC-opladning, og her i Danmark kører vi typisk 11 kW.

Det kan man ærgre sig over, men måske man kan blive formildet af, at alle lakeringer til den lille elbil kommer uden merpris: man kan vælge mellem Limone-gul, Acqua-blå, Cinema-sort, Gelato-hvid, Lago-blå, Luna-bronze og Passione-rød.

Den nye Grande Panda er den første model fra Fiat, der kommer med fem års fabriksgaranti i Danmark.

FIATGrandePanda-5
FOTO: Fiat
FIATGrandePanda-8
FOTO: Fiat
FIATGrandePanda-7
FOTO: Fiat
FIATGrandePanda-9
FOTO: Fiat
FIATGrandePanda-10
FOTO: Fiat
FIATGrandePanda-6
FOTO: Fiat

Privatleasing i 36 måneder til 2.295 kr.

Privatleasing kommer med det samme som en mulighed, og Grande Panda fås på en kontrakt på 36 måneder med 10.000 kilometer om året som standard. Vælger man at lægge 5.000 årlige kilometer til de inkluderede, skal man betale 300 kr. mere om måneden.

Engangsydelsen er 9.995 kr., og den månedlige ydelse er 2.295 kr. - 2.595 kr. ved 15.000 kilometer. Prisen er rimelig, men da det er muligt at lease den langt større Citroën Ë-C3 Aircross Plus Limited hos samme bilimportør (Wismo) på samme vilkår til 2.145 kr. om måneden (plus eventuelt ekstra for en anden lakering end lyseblå), drømmer vi om, at Fiat skærer et par hundrede kroner af prisen.

I forhold til den populære Renault 5 E-Tech, der er den nærmeste direkte konkurrent til den nye Grande Panda, er prisen attraktiv: en basisudgave af 5'eren, Evolution med 312 kilometer rækkevidde, fås hos BMC Leasing til 2.499 kr. om måneden.

Samlino logo
9 ud af 10 kan i gennemsnit spare 3.000 kr. på deres bilforsikring.
Indtast din nummerplade og se din pris på 30 sekunder - gratis!
Jeg kan ikke nummerpladen

Læs mere om:

Andre fandt dette interessant