Test: Kia Ceed er populær, og det er velfortjent
Kia Ceed er en af de helt populære i Golf-klassen, og som stationcar er den rummelig og fornuftigt prissat. Perfekt? – Slet ikke.
TEKST Morten Bek FOTO PR
Volkswagen får tit skudt i skoene, at mærket ikke er folkeligt. At der ikke er meget Folkevogn over priserne hos Volkswagen. Men det seneste tilbud fra Volkswagen er i den grad folkeligt.
Den danske importør sender den populære T-Roc ud på 12 måneders privatleasing til priser, som må give hovedbrud hos konkurrenterne.
LÆS OGSÅ | Duel: VW T-Roc vs. Skoda Karoq – folkelige og faceliftede fætre
Privatleasingtilbuddene gælder T-Roc med den seneste opdaterede 1,5-liters turbobenzinmotor. 1,5’eren yder, som tidligere, 150 hk og er udstyret med automatisk DSG-gearkasse, men den nye Evo2-udgave af motoren er mere økonomisk og udleder mindre CO2.
Den kraftfulde 1,5-liters motor med 150 hk er et godt udgangspunkt for 12 måneders privatleasing. Der følger 15.000 kilometer med i leasingperioden, og priserne gør, at mange sikkert ville foretrække 3 års leasing og ikke kun 1 års.
Sådan er privatleasing i dag. Forhandlerne får flere biler gennem fødekæden ved 12 måneders leasing, og det giver mulighed for tilbud, som typisk er bedre end dem, man finder med 36 måneders binding.
LÆS OGSÅ | VW ID.7 klar til livet som elektrisk topmodel
Volkswagen tager 5.000 kr. i udbetaling/engangsydelse for T-Roc 1,5 TSI DSG, og den månedlige ydelse afhænger så af, om man foretrækker Style-udstyret eller det mere stylede R-Line-udstyr.
Style-versionen ligger på en månedlig ydelse på 3.199 kr. om måneden, og efter 12 måneders privatleasing har man i alt betalt 43.988 kr. (inkluderer tilbageleveringsgebyr på 600 kr.).
Det er attraktivt, og det er meget billigere end for eksempelvis en sammenlignelig Nissan Qashqai på 12 måneders privatleasing.
Til 3.199 kr. om måneden kommer T-Roc 1,5 TSI Style med rigtig meget udstyr. 17″ alufælge, LED-lygter, digital instrumentering, adaptiv fartpilot, blind vinkel-system, Travel Assist, bakkamera, el-betjent bagklap, nøglefri betjening, aut. klimaanlæg med to zoner, infotainment med trådløs opkobling til Apple CarPlay/Android Auto, varme i forsæderne og regnsensor. T-Roc har med den udstyrspakke en udsalgspris på cirka 397.000 kr.
LÆS OGSÅ | VW laver Golf om til elektrisk ID. Golf
Den anden mulighed, T-Roc 1,5 TSI R-Line, har en udsalgspris på cirka 426.000 kr., og den koster 200 kr. mere end Style-udgaven i månedlig ydelse. Med en månedlig ydelse på 3.399 kr. bliver det efter 12 måneder til i alt 46.388 kr.
Som R-Line har T-Roc alt det, vi har nævnt ovenfor, som Style-udgaven kommer med. Den har større alufælge – 18″ – og en masse stylingelementer ude og inde. Den har bl.a. et sportslæderrat, sportssæder, andre indlæg i grillen og R-Line-kofangere.
Brugte biler fra Volkswagen til salg på Bilbasen
Se flere brugte biler fra Volkswagen på Bilbasen
Kia Ceed er en af de helt populære i Golf-klassen, og som stationcar er den rummelig og fornuftigt prissat. Perfekt? – Slet ikke.
Hvor i Danmark bor de værste (eller mest uheldige) bilister? En ny undersøgelse viser, at de danske bilister får flere skader, og nogle områder er meget hårdere ramt end andre.
CX-80 er det nye flagskib fra Mazda til det europæiske marked. Den 5 meter lange SUV har syv sæder som standard og kommer til Danmark som plug-in hybrid med 327 hk til priser fra 562.000 kr.
Citroën C3 Aircross har fået vokseværk og er nu så stor som Nissan Qashqai. Den franske crossover med helt nyt design gemmer på både syv sæder og mulighed for el.
Den nye udgave af Lexus’ luksus-SUV har fedt design, tonsvis af udstyr og en attraktiv pris. Men affjedringen og drivlinjen i plug-in hybriden hænger ikke sammen.
Elbiler er kommet for at blive! Det vælter ind med nye modeller på markedet i Danmark, og vi har lavet en liste med alle elbiler i Danmark i 2024 – inklusive priser og rækkevidde på de forskellige modeller.