september 13, 2024

Ny BMW 120 til kun 3.495 kr. på privatleasing

Den faceliftede BMW 1-serie står lige nu for et af de bedste tilbud på privatleasing. Versionen 120 med 170 hestekræfter fås på 12 måneder kontrakt til 3.495 kr. om måneden.

TEKST Morten Bek FOTO PR

Den faceliftede BMW 1-serie er ingen billig hatchback. De danske priser, hvis man skal købe den opdaterede model, starter på 403.300 kr. På den baggrund tør vi godt love, at BMW ikke kommer til at sælge ret mange af den faceliftede 1-serie i Danmark.

Men der er andre måder at få biler ud at køre på. Privatleasing er en af dem, og her viser sig at være et solidt potentiale for 1-serien. BMW tilbyder sin kompakte hatchback på en 12 måneders kontrakt med 15.000 kilometer, hvor den månedlige ydelse er så lav som 3.495 kr.

3.495 kr. om måneden er nøjagtig den samme pris, som BMW kørte med på 1-serien før faceliftet. Det er i sig selv fedt, prisen ikke er steget – men lige så fedt er det, at man nu får en stærkere udgave af 1-serien for pengene.

Ud med 118i og ind med 120

Før faceliftet var det 1-serie-varianten 118i med 136 hestekræfter, der var det gode tilbud på privatleasing. Eftersom 118i ikke længere eksisterer i modelprogrammet, erstattes den af den stærkere udgave 120. Altså uden en prisstigning på den månedlige ydelse.

Udgaven 120 (det er slut med det lille “i” på benzindrevne BMW-modeller) har samme 1,5-liters motor som den gamle 118i, men med 170 hestekræfter er der mere skub i køreturene. Ydelsen består i øvrigt af 156 hestekræfter fra benzinmotoren og op til 20 hestekræfter fra en lille generator/elmotor, som også er ombord for at aflaste hovedmotoren og sænke forbruget.

En manuel gearkasse er ikke længere en mulighed i 1-serien. 120’eren får omsat sit drejningsmoment til forhjulene via en automatisk dobbeltkoblingsgearkasse. Det sker så smidigt, at 0-100 km/t kan ske på 7,8 sekunder. Topfarten, hvis man regner med en tur på Autobahn, er 226 km/t.

Skærme i bredformat er nye i 1-serien

1-serien er en af de sidste modeller hos BMW til at gå fra en førerplads med separat digital instrumentering og infotainmentskærm. Den overgår til det det store, brede skærmpanel, hvor instrumentering og infotainment deler en buet skærm.

Et kig i konsollen mellem forsæderne viser, som ventet, at 1-serien ikke længere har iDrive-betjening i et “joystick”. Betjeningen af infotainmentsystemet er nu direkte på skærmen, og klimanlægget har også fået betjeningen rykket op i skærmen.

Live Cockpit Plus, som det så fint hedder, er standard og sidder i privatleasingmodellen 120 M Sport Design. Navigation, sædevarme foran, alarmsystem, bakkamera og automatisk nødbremse også ved bakning. Udvendigt har 120 M Sport Design blandt andet LED-lygter, el-foldbare sidespejle og 18″ alufælge – en opgradering på de 17″ alufælge, som fulgte den gamle 118i på privatleasing.

Den 12 måneders kontrakt sættes i gang med en engangsydelse på 15.000 kr. og et besynderligt etableringsgebyr på 4.995 kr., som BMW lige så godt kunne have gemt i engangsydelsen. Engangsydelsen er 5.000 kr. højere end før, så en prisstigning kommer man ikke uden om.

Med den månedlige ydelse har man, når der er gået 12 måneder, betalt i alt 62.235 kr. for lån af 120 M Sport Design. For 300 kr. mere om måneden – på samme vilkår – opgraderer man til 120 M Sport med M Sport-eksteriørpakke, metallak og sportssæder.

9 ud af 10 kan i gennemsnit spare 3.000 kr. på deres bilforsikring. Indtast din nummerplade og se din pris på 30 sekunder - gratis!
Jeg kan ikke nummerpladen
Leveret af Samlino logo
Del artikel:

Andre fandt dette interresant

Redaktionen anbefaler

Mød redaktionen

Morten Bek

Som uddannet journalist og med biler som en af de helt store interesser er Morten opvokset på flere af de helt store bilmedier — Bilmagasinet, Berlingske og Auto Bild.

Morten har også tidligere investeret sin tid i sit eget projekt, Biler.nu.

Morten elsker “almindelige” biler. Han vil meget gerne sidde bag rattet af en ny AMG, men han brænder lige så meget for at teste den seneste nye Seat Leon eller Peugeot 208.

Hos Bilbasen bruger han sin viden, analyseevner og sunde fornuft som nyhedsskribent, videojournalist og biltester.
Bilbasen er Danmarks største markedsplads for køb og salg af såvel nye som brugte biler, autocampere, varevogne og busser.

Bilbasen er desuden et redaktionelt univers, som gennem artikler, gallerier og videoer leverer en kombination af guides, tests og nyheder inden for bilernes verden. Så kort sagt får du her både en markedsplads og et medie, som klæder dig på til at købe, eje, lease eller sælge en bil.
© 2023 Bilbasen Blog Schibsted Denmark ApS