december 16, 2021

Renault sender den elektriske Megane E-Tech ud til priser fra 266.900 kr.

Den nye Megane E-Tech Electric har dansk premiere i foråret. Valget står mellem varianter med enten 40 eller 60 kWh-batteri. Priserne begynder ved 266.990 kr.

Af: Morten Bek / d. 16. december 2021

Der er Renault Megane, som vi kender den. En klassisk hatchback (eller stationcar) med benzin-, diesel- eller PHEV-drift. Og så er der den helt nye Megane, som i det kommende forår kommer til Danmark.

Den nye Megane er en helt anden end den gamle. Megane E-Tech Electric er en topmoderne kompakt crossover, og den er 100 procent elektrisk. Mens den gamle Megane traver videre gennem 2022 og 2023 i enkelte udgaver, så er Renaults fokus rettet direkte mod den nye elektriske model.

LÆS OGSÅ | TEST: Ny Renault Megane E-Tech er en af landets billigste PHEV’er, men konkurrenterne er mere moderne

Billederne af den nye elektriske Megane snyder. Den ser stor ud. Den er i virkeligheden 1-2 centimeter kortere end Captur, og den er samtidig næsten 8 cm lavere. De kompakte mål til trods skulle Megane E-Tech Electric være både rummelig og familieegnet.

Renaults nye elbil sendes på jagt efter kunder, som ellers kunne falde for biler som Citroën e-C4, Hyundai Kona Electric, Peugeot e-2008 eller VW ID.3. Priserne på Megane E-Tech Electric er netop offentliggjort, og elbilen starter ved 266.900 kr. – eller på privatleasing fra 3.495 kr. om måneden.

Equilibre, Techno og Iconic

Det danske modelprogram er simpelt og lige til. To batteristørrelser at vælge mellem og tre udstyrsniveauer som frit kan kombineres. – Det lille batteri kan altså fås med højeste udstyrsniveau og det store batteri med basisudstyret.

Den elektriske Megane med 40 kWh-batteri har 130 hk og en rækkevidde på 300 kilometer. Opladning foregår med op til 22 kW (AC-opladning) eller 85 kW (DC-hurtigladning).

Opgraderer man til batteriet med 60 kWh-kapacitet, som koster 37.000 kr., får man mere end bare en rækkevidde på op til 450 kilometer. Med det store batteri er der samtidig opgradering til 220 hk og DC-hurtigladning med op til 130 kW. Priserne for den stærkere version starter på 309.990 kr.

LÆS OGSÅ | Fem fede elbiler vi ser frem til

Basismodellen har fået det alt andet end mundrette navn Equilibre, som på dansk betyder balance. Der er nogenlunde balance i standardudstyret, så man får LED-lygter, 18″ alufælge, 12″ digital instrumentering, 9″ touchscreen, trådløs mobilopladning og en masse sikkerhedsudstyr. Manuel aircondition, almindelig fartpilot og kun fire højttalere er et tegn på, at det er fornuftigt at kigge på næste udstyrstrin…

… som hedder Techno. Merprisen er 22.000 kr. med det lille batteri, men kun 15.000 kr. med det store batteri. Med 20″ alufælge, adaptive forlygter, 12″ touchscreen, navigation, el-foldbare spejle, varme i rattet og meget mere giver det sig selv, at opgraderingen er pengene værd.

Privatleasing fra 3.495 kr. om måneden

Fineste og dyreste udstyrsvariant kalder Renault Iconic. Merprisen med batteri på 40 kWh er 22.090 kr. i forhold til Techno, med 60 kWh betaler man 22.000 kr. Priserne for de to versioner er dermed 310.990 kr. og 347.990 kr.

Iconic har interiørindlæg i ægte træ, Harman Kardon-lydanlæg, el-justerbare forsæder med læder og massage, ekstra tonede ruder bagtil og p-sensorer hele vejen rundt.

LÆS OGSÅ | Første tur: Arkana er lige det, Renault har brug for

Renault har også offentliggjort priserne for Megane E-Tech Electric på privatleasing. Privatleasingkontrakten løber i 3 år og med i alt 45.000 kilometer.

Laveste privatleasingydelse er 3.495 kr. om måneden, og prisen gælder basismodellen 40 kWh med Equilibre-udstyr. Alle versioner af den nye Renault fås på privatleasing, og Renault har gjort det nemt at overskue priserne. Det koster kun 100 kr. om måneden at vælge 60 kWh-varianten over 40 kWh, og hvert højere udstyrstrin koster på samme måde 300 kr. om måneden.

Megane E-Tech Electric 40 kWh fås fra 3.495 til 4.095 kr. Med 60 kWh-batteri og 450 kilometers rækkevidde er den månedlige ydelse fra 3.595 til 4.195 kr.

Del artikel:

Andre fandt dette interresant

Redaktionen anbefaler

Mød redaktionen

Morten Bek

Som uddannet journalist og med biler som en af de helt store interesser er Morten opvokset på flere af de helt store bilmedier — Bilmagasinet, Berlingske og Auto Bild.

Morten har også tidligere investeret sin tid i sit eget projekt, Biler.nu.

Morten elsker “almindelige” biler. Han vil meget gerne sidde bag rattet af en ny AMG, men han brænder lige så meget for at teste den seneste nye Seat Leon eller Peugeot 208.

Hos Bilbasen bruger han sin viden, analyseevner og sunde fornuft som nyhedsskribent, videojournalist og biltester.
Bilbasen er Danmarks største markedsplads for køb og salg af såvel nye som brugte biler, autocampere, varevogne og busser.

Bilbasen er desuden et redaktionelt univers, som gennem artikler, gallerier og videoer leverer en kombination af guides, tests og nyheder inden for bilernes verden. Så kort sagt får du her både en markedsplads og et medie, som klæder dig på til at købe, eje, lease eller sælge en bil.
© 2023 Bilbasen Blog Schibsted Denmark ApS