Mens den danske Toyota-importør desværre har bestemt sig for, at danske bilkøbere ikke skal have adgang til udgaven af C-HR+ med det "lille" batteri på 57,7 kWh, så vælger kompagnonerne hos Subaru at introducere deres udgave af elbilen, Uncharted, både med dette og det større batteri med en kapacitet på 77 kWh.
Det ærgerlige ved, at Toyota har fravalgt batteriet på 57,7 kWh er, at det giver en fornuftig rækkevidde på 455 kilometer. En rækkevidde på det niveau er allerede meget højere end i modeller som Omoda 5 EV, VW ID.3 Style+ og Skoda Elroq 60, hvorfor C-HR+ med det batteri ville give god mening i Danmark.
Med Subarus tilgang til batterimuligheder kan Uncharted starte cirka 25.000 kr. lavere end C-HR+, der kommer på markedet til 299.990 kr. Samtidig kører Subaru med 22 kW AC-opladning som standard på alle udgaver, hvilket kun hører til på de dyreste udgaver af C-HR+.
274.900 kr. er dermed prisen på Uncharted Adventure med forhjulstræk, 167 hestekræfter og rækkevidde på 455 kilometer. Springet op til det store batteri med en kapacitet på 77 kWh og en elmotor på 224 hestekræfter, som låser op for en samlet rækkevidde på 600 kilometer, er stort: 40.000 kr.
Prisen med lang rækkevidde er så mindst 314.990 kr. Det skyldes, at opgradering af rækkevidde og motorydelse hos Subaru kræver et højere udstyrsniveau (Limited) end det, man får med hos Toyota til 299.990 kr.







Med firehjulstræk og 343 hestekræfter fra 334.900 kr.
Træk på alle fire hjul er indbegrebet af Subaru, og mens både basismodellen Adventure og Limited med længere rækkevidde og mere udstyr har forhjulstræk, så er firehjulstræk selvfølgelig en mulighed. Med den ekstra elmotor bagtil er Uncharted en hurtig sag: 343 hestekræfter sætter virkelig skub i tingene, og med den kraftressource skulle der være overskud til at trække de 1.500 kilo, der er mulighed for (forhjulstrækkerne må trække 750 kilo).
Merprisen fra forhjulstrækkeren med 224 hestekræfter til firehjulstrækkeren med 343 hestekræfter er kun det halve af merprisen for det store batteri i forbindelse med forhjulstræk: 20.000 kr. Priserne med firehjulstræk starter på 334.900 kr., som faktisk er 10.000 kr. højere end for den større Solterra, der har firehjulstræk som standard.
Rækkevidden med firehjulstræk, hvor batteriet med 77 kWh automatisk følger med, er 525 kilometer. Man får samtidig 20" alufælge, X-Mode-køreindstilling til terræn - og mulighed for at tilkøbe lakering med sort tag.
Til 274.900 kr. serveres basismodellen Adventure bl.a. med adaptive LED-forlygter, 18" alufælge, varmepumpe, 22 kW AC-lader, skiftpaler på rattet til regenereringsniveauet, regnsensor, varme i forsæderne, to trådløse mobilladere fortil, bakkamera, infotainment med 14" touchscreen og kamerabaseret bakspejl.
Varme i rattet kommer først med på Limited-udstyrsniveau med det store batteri. Her får man bl.a. også tagræling, varme i bagsædet, el-betjent bagklap, 360 graders kamera, el-justerbare forsæder og Harman Kardon-lydanlæg.
Touring-modellen med firehjulstræk har som sagt 20" alufælge, X-Mode-køreindstilling og muligheden for to-tonet lakering, mens eneste tilføjelse på niveauet Touring+ er panoramaglastag.
Subaru kalder priserne for introduktionspriser, hvor man over hele linjen sparer 15.000 kr. Det er uvist, hvor længe man kan få Uncharted med 15.000 kr. i besparelse, men konkurrencesituationen peger i retning af, at besparelsen bør være permanent. I samme ombæring kan vi nævne, at introduktionspriserne på den faceliftede Solterra, der skulle udløbe med udgangen af november, findes stadig på den danske hjemmeside.



