juni 5, 2024

VW ID.7 med 705 km rækkevidde starter på 451.995 kr.

Det koster 20.000 kr. ekstra at vælge det nye og større batteri i Volkswagen ID.7. Rækkevidden med det nye batteri er øget med 90 km.

TEKST Morten Bek FOTO PR

Hvor lang rækkevidde er rækkevidde nok? 500 kilometer? 600 kilometer? Svaret er, at det er individuelt. For nogle mennesker er 400 kilometer rækkevidde i en elbil mere end rigeligt – for andre er 600 kilometer i underkanten.

Hvis en rækkevidde på 615 kilometer i Volkswagen ID.7 med batteri med en anvendelig kapacitet på 77 kWh ikke er nok, så har man brug for en elbil, der virkelig kan køre langt på en opladning. Volkswagen spæder nu selv til med flere kilometer – nu fås ID.7 nemlig med det lovede batteri med en anvendelig kapacitet på 86 kWh.

Med ni kWh ekstra i batteripakken ryger WLTP-rækkevidden op over 700 kilometer. Afhængigt af udstyrsvarianten, og om man vælger hatchback, den nye stationcar Tourer eller den firehjulstrukne GTX, så er rækkevidden mellem 576 kilometer (ID.7 Tourer GTX) og 705 kilometer (ID.7 hatchback Pro S).

20.000 kr. for at få 90 kilometer mere på en opladning

Når det kommer til at vælge, om det virkelig er nødvendigt at opgradere til det store batteri i ID.7, skal man spørge sig selv, hvor mange penge det er værd at have 90 kilometer ekstra på en opladning. Hvis man meget af tiden kører på motorvej, kører mellem møder forskellige steder i landet eller bare ikke orker at bruge tid på at lade, kan de 90 kilometer være mange penge værd.

Volkswagen tager 20.000 kr. for de mere eller mindre værdifulde 90 kilometer ekstra rækkevidde. Det er en helt i gennem fornuftig merpris. Med den nye batteripakke er startprisen for ID.7 Pro S på 451.995 kr. ID.7 Pro med standardrækkevidden koster mindst 431.995 kr. De tilsvarende priser for den nye ID.7 Tourer, altså den nye stationcar, er 466.995 kr. og 446.995 kr.

Uanset om ID.7 kommer med batteripakken med 77 eller 86 kWh, kan man vælge mellem standardudstyret Pro/Pro S og Style/Style S – alle varianter har baghjulstræk og 286 hk. Forskellen mellem udstyrsvarianterne er blandt andet, at S-versionerne har matrix-LED-forlygter og el-justerbare forsæder.

  • ID.7 Pro 77 kWh – 431.995 kr.
  • ID.7 Style 77 kWh – 471.995 kr.
  • ID.7 Pro S 86 kWh – 451.995 kr.
  • ID.7 Style S 86 kWh – 491.995 kr.
  • ID.7 Tourer Pro 77 kWh – 446.995 kr.
  • ID.7 Style 77 kWh – 486.995 kr.
  • ID.7 Tourer Pro S 86 kWh – 466.995 kr.
  • ID.7 Tourer Style S 86 kWh – 506.995 kr.

ID.7 GTX med 340 hk og firehjulstræk fra 571.995 kr.

Volkswagen har også offentliggjort priserne på andre nye ID.7-varianter, nemlig GTX-udgaverne af både hatchback- og stationcarmodellen. GTX’erne er topmodeller, og de er udstyret med en ekstra elmotor foran. Den samlede mængde kræfter er derfor højere; 340 hk mod 286 hk i den almindelige ID.7.

ID.7 GTX og ID.7 Tourer GTX har som standard det store batteri med 86 kWh kapacitet, men kræfterne er noget, der koster på rækkevidden. Hatchbackudgaven, oplyser VW, har en rækkevidde op til 587 kilometer, mens stationcaren lukker ned efter 576 kilometer. De tal står i skarp kontrast til de maksimale 705 kilometer i standardversionen med 286 hk som hatchback og 686 kilometer i standardudgaven som Tourer.

GTX-priserne er også betydeligt højere. Mens man kan få en ID.4 GTX med 340 hk til 429.995 kr., som svarer til 50.000 kr. mere end for ID.4 Style med 286 hk, så koster ID.7 hatchback som GTX 571.995 kr. Som Tourer koster ID.7 GTX 586.995 kr.

Det er en merpris i forhold til de nye ID.7-varianter med 286 hk og batteri på 86 kWh på 80.000 kr. Om GTX-udgaverne er pengene værd, regner vi med at finde ud af, når vi prøver dem senere i år.

  • ID.7 GTX 86 kWh – 571.995 kr.
  • ID.7 Tourer GTX 86 kWh – 586.995 kr.

9 ud af 10 kan i gennemsnit spare 3.000 kr. på deres bilforsikring. Indtast din nummerplade og se din pris på 30 sekunder - gratis!
Jeg kan ikke nummerpladen
Leveret af Samlino logo
Del artikel:

Brugte VW ID.7 til salg på Bilbasen

Andre fandt dette interresant

Redaktionen anbefaler

Mød redaktionen

Morten Bek

Som uddannet journalist og med biler som en af de helt store interesser er Morten opvokset på flere af de helt store bilmedier — Bilmagasinet, Berlingske og Auto Bild.

Morten har også tidligere investeret sin tid i sit eget projekt, Biler.nu.

Morten elsker “almindelige” biler. Han vil meget gerne sidde bag rattet af en ny AMG, men han brænder lige så meget for at teste den seneste nye Seat Leon eller Peugeot 208.

Hos Bilbasen bruger han sin viden, analyseevner og sunde fornuft som nyhedsskribent, videojournalist og biltester.
Bilbasen er Danmarks største markedsplads for køb og salg af såvel nye som brugte biler, autocampere, varevogne og busser.

Bilbasen er desuden et redaktionelt univers, som gennem artikler, gallerier og videoer leverer en kombination af guides, tests og nyheder inden for bilernes verden. Så kort sagt får du her både en markedsplads og et medie, som klæder dig på til at købe, eje, lease eller sælge en bil.
© 2023 Bilbasen Blog Schibsted Denmark ApS