Test: Renault Espace går fra legendarisk til ligegyldig
Det er ikke bare navnet, den er gal med. Den nye Renault Espace er gennemsnitlig og har problemer med at skille sig ud eller gøre noget rigtig godt.
Hvor mange rekorder fra Nürburgring, kan du huske? – ja det er sikkert mange. Næsten samtlige bilproducenter forsøger nemlig at få en eller anden form for rekord på den famøse racerbane. Der er god reklame i at kunne sige, at man er den hurtigste på Nürburgring i en given kategori.
Senest har Honda Civic Type R sat en hurtig rekord for forhjulstrækkere med en tid på 7.50:63 min.
Men nu skal det være slut, og det er på grund af et spørgsmål om sikkerhed. Efter et stort crash tilbage i marts, hvor en Nissan-racerbil forulykkede og dræbte en tilskuer, indstilles jagten på de hurtige omgangstider nu. Se en video af Nissan-ulykken nederst i artiklen.
Faktisk er det ikke ulovligt at forsøge at sætte en omgangstid på ”Ringen”. Men efter den tragiske ulykke er der blevet indført fartgrænser flere steder på banen. Disse nye fartgrænser gør det umuligt at sætte en tid, der er konkurrencedygtig med tidligere tider, hvor der ikke var restriktioner på hastigheden.
Nyheden kommer med særlig ærgerlig timing for det svenske superbilmærke Koenigsegg. Folkene bag den ultrahurtige bil One:1 havde ellers sat alle sejl til i et forsøg på at slå de lynhurtige tider sat af bl.a. McLaren P1, Porsche 918 Spyder og Lamborghini Aventador SV.
Ulykken som har fået konsekvens i form af et dødsfald blandt tilskuerne og nu hastighedsgræserne, skete, da en GT-Nissan lettede og fløj af banen. Helt bogstavligt er de indførte hastighedsgrænser på 124 mph og 155 mph, omregnet til 200 km/t og 250 km/t, på forskellige sektionerne bl.a. Flugplatz, Schwedenkreuz og Antoniusbuche.
Det er endnu ikke officielt meldt ud, om hastighedsgrænserne på sigt vil blive hævet.
Videoen med Nissan-ulykken:
Det er ikke bare navnet, den er gal med. Den nye Renault Espace er gennemsnitlig og har problemer med at skille sig ud eller gøre noget rigtig godt.
Den første elektriske G-Klasse har stor vægt, store kræfter og avanceret teknologi, der gør terrænkørsel legende let.
Nyt fra bilmessen Auto China i Beijing: Kinesiske Hongqi lancerer to helt nye elbiler, SUV’en E-HS7 og sedanen E-H7, der har opladning med helt op til 365 kW!
Hvilke fordele og ulemper er der ved at bruge vinterdæk i sommerperioden? Det kan du læse om her.
Den nye udgave af Lexus’ luksus-SUV har fedt design, tonsvis af udstyr og en attraktiv pris. Men affjedringen og drivlinjen i plug-in hybriden hænger ikke sammen.
Elbiler er kommet for at blive! Det vælter ind med nye modeller på markedet i Danmark, og vi har lavet en liste med alle elbiler i Danmark i 2024 – inklusive priser og rækkevidde på de forskellige modeller.