Nissan Qashqai
marts 3, 2017

Nissan Qashqai 2010-2014. Finalist i Årets Brugtbil 2017

Danskerdarlingen Nissan Qashqai var også i finalen sidste år, hvor den måtte se sig slået af BMW 3-serie. I år er der ingen køreglade premiummærker, der kan stjæle opmærksomheden, så måske går det anderledes. Under alle omstændigheder er Nissan Qashqai en praktisk og venlig bil, der med et harmonisk ydre, og en fornuftig størrelse, kan tilfredsstille mange familier. Styrken ligger i det gode udsyn og pålidelig teknik.

Af Ebbe Sommerlund. Foto: Karsten M. Lemche

Du har også en stemme i Årets Brugtbil –  marker din favorit i bunden af artiklen og klik stem


Nissan Qashqai

Prisen for en Qashqai var meget rimelig som ny, og bilerne har holdt en fornuftig afskrivning – det ser ikke ud til at ændre sig på brugtmarkedet. I finalefeltet er den alligevel den dyreste at holde kørende, men det er også et stærkt felt, når vi taler værdi for pengene.

Qashqai kom i 2007 og fik et facelift i 2010, der især kosmetisk var en stor opgradering.

Motormæssigt kan du formentlig sagtens ’nøjes’ med den lille 1,5 diesel, der også kendes fra Renault. Vil du have firehjulstræk må du og have en 2,0 i enten diesel eller benzin.

Findes også som +2 med ekstra sæder i bagagerummet, så der er plads til 7 personer.

Stærke sider

God teknik

Populær

Billig i service og reservedele i forhold til konkurrenterne

 

Svage sider

Kan være kørt som en offroader, så tjek bunden for skader

Rustbeskyttelsen kunne være bedre

1,6 benzin mangler lidt power

Totaløkonomi: TCO (Total Cost of Ownership) (3 års ejerskab/60.000 km) for: Nissan Qashqai 1,6 dCi Tekna 5d, årgang 2013, 67.000 km, salgspris: 204.900 kr. TCO: 2,21 kr./km.

 

Vurdering fra Bilbasens brugere: 4,1

Reservedelsindeks: 101

Serviceprisindeks: 108

 

>>Søg Nissan Qashqai 2010-2014 på Bilbasen<<

Nissan Qashqai

 

 

Del artikel:

Andre fandt dette interresant

Redaktionen anbefaler

Mød redaktionen

Ebbe Sommerlund

Nye biler kan være fine, men Ebbe Sommerlund sværger til de brugte af slagsen. Han vil nødig kaldes ekspert, men hans enorme viden er ikke til at tage fejl af, hvorfor han også er den primære drivkraft bag Bilbasens brevkasse.

Den motorjournalistiske baggrund har han fået hos blandt andre Bil Magasinet, V-Max og elbilmagasinet GO, hvilket har gjort ham til et omvandrende leksikon.

Ebbe er som sagt glad for brugte biler, og særligt de japanske af slagsen giver julelys i øjnene. Han er dog efterhånden blevet så voksen, at drengedrømmen af en toptunet Honda Civic er blevet erstattet af en fornuftig Renault Laguna.
Bilbasen er Danmarks største markedsplads for køb og salg af såvel nye som brugte biler, autocampere, varevogne og busser.

Bilbasen er desuden et redaktionelt univers, som gennem artikler, gallerier og videoer leverer en kombination af guides, tests og nyheder inden for bilernes verden. Så kort sagt får du her både en markedsplads og et medie, som klæder dig på til at købe, eje, lease eller sælge en bil.
© 2023 Bilbasen Blog Schibsted Denmark ApS