ForbrugerstofNyheder

Top 10: Her er mærkerne med de mest tilfredse bilejere

Af i Forbrugerstof, Nyheder
Mere end 36.000 danske bilejere har stemt, og nu ligger resultatet i årets AutoIndex klart. Her kan du se, hvilke biler vi elsker.

Af: Esben Skrumsager  / d. 15. maj 2018

Vi er mange, der ikke er i tvivl. Men tallene i AutoIndex slår nu fast, at den er god nok. Det er fedt at være bilejer (for det meste i hvert fald).

Den gennemsnitlige tilfredshed blandt de danske bilejere har faktisk aldrig været højere, siden FDM’s årlige AutoIndex-undersøgelse blev udført første gang i 2003. Det skriver FDM.dk.

LÆS OGSÅ: Stor undersøgelse: Her er de mest fejlfrie brugte biler

Top 10: Her er de mest tilfredse bilejere i Danmark

Igen i år er det BMW, der tager førstepladsen med det højeste antal indekspoint nogensinde: 905 ud af 1.000 mulige.

I halen på BMW finder vi Volvo og Mercedes-Benz, der har byttet plads siden sidste år.

– Det er ikke så overraskende, at BMW vinder AutoIndex igen, for de har gode biler og ekstremt loyale kunder. Bilmærket er dog ikke helt i top, når det gælder bilejernes tilfredshed med forhandlerne og værkstederne, men det rækker alligevel til en samlet førsteplads, siger Søren W. Rasmussen, bilteknisk redaktør i FDM.

Hvis du også vil være blandt de mest tilfredse bilejere, kan du lige nu søge blandt mere end 3.500 BMW-modeller til salg på Bilbasen.

AutoIndex

Her kan du se bilmærkerne med de mest tilfredse bilejere i Danmark. Grafik: FDM

Hvis din bil ikke er på listen herover, så er det formodentlig fordi, den er blandt de 10 bilmærker, som har klaret sig knap så godt i årets AutoIndeks.

Den liste kan du se lige her: Her er bilmærkerne med de mest utilfredse ejere.

Se alle brugte biler til på Bilbasen netop nu.

LÆS OGSÅ: Stor brugttest af BMW 5-serie Touring

LÆS OGSÅ: Ugens fund: Voldsom Volvo V60 Polestar

Autoindeks

Tilfredsheden med bilmærkerne er en sum af fire kategorier, der vægtes således:

  • Bilens komfort og kvalitet, 40 procent.
  • Forhandlerens kompetencer, 20 procent.
  • Værkstedets kompetencer, 20 procent.
  • Loyalitet over for bilmærket, 20 procent.
Om forfatteren

Esben Skrumsager

Bilnyheder fra ind- og udland samt tests af nye biler med fokus på praktiske egenskaber for familien er Esben Skrumsagers fokusområder. Med erfaring fra blandt andet Ekstra Bladet, Søndagsavisen og Bil Magasinet er redaktøren på trods af sine knap 30 år en erfaren herre inden for motorjournalistik.

[gs-fb-comments]