Cupra er sidst til at vise sin nye elektriske minibil, hvor Skoda allerede har vist den lille crossover Epiq, og Volkswagen endda har præsenteret to: ID. Polo og ID. Cross. Men når det kommer til produktion og introduktion hos forhandlerne, kommer Cupra først med Raval.
For at holde spændingen viser Cupra sin elektriske minibil i kamuflage, som forvrænger designet. Så kan vi først senere se, hvordan den helt præcist ser ud. Selv den kamuflerede Raval afslører imidlertid, at forskellen mellem den og ID. Polo bliver større end forskellen på Cupra Born og VW ID.3.
Umiddelbart deler de to minibiler ingen karosseriplader eller noget som helst andet synligt; ID. Polo bliver den elegante, modne og "venlige" lille elbil, mens Raval bliver den frække, modige og lidt mere provokerende mini på el. De bliver dog stort set samme størrelse: cirka 405 centimeter i længden.
De fire små elbiler fra de tre mærker kommer hver især med valg mellem to batteristørrelser. Der er ingen officiel information om batteristørrelser eller ladetider, men i ID. Polo med det store batteri kommer man op til 450 kilometer på en opladning; det samme vil være tilfældet i Raval. Det kunne tyde på en batteristørrelse omkring 60 kWh.

Cupra sætter Raval op til sport
Cupra går benhårdt efter at være det ungdommelige og vilde mærke i Volkswagen-koncernen, og Ravals frække design skal tale direkte ind i spaniernes fortælling. Det samme skal opsætningen af den lille elbil, så den føles mere underholdende og sportslig end de små elbiler fra Skoda og VW.
Platformen har en basisopsætning med forhjulstræk og en bestemt højde på affjedringen, som så kan justeres hos den enkelte producent. Cupra kommer til at sende alle udgaver af Raval af sted med 15 millimeter sænket undervogn, en specifik (sportslig) afstemning, progressivt styretøj (ændrer udveksling alt efter bl.a. styreudslag) - og ESC-system med en sportsindstilling. Det skal gøre alle udgaver af Raval til en driver's car, siger Cupra.
En bestemt udgave af Raval kan blive klassens mest atletiske, og det er VZ-udgaven. Som den kommende ID. Polo GTI yder VZ-versionen 226 hestekræfter, men Raval VZ skal tydeligvis være den mest direkte underholdende af de to.
Den kommer med såkaldt CUPBucket-sæder, et ESC-system som kan slås helt fra, 19" fælge med brede dæk, elektrisk spærredifferentiale og elektronisk styret DCC-undervogn med adaptive støddæmpere. DCC-undervognen har ikke tidligere været nævnt i forhold til de små elbiler fra VW-koncernen, og det er usædvanligt udstyr i så små elbiler.