Ny Peugeot E-3008 starter fra 329.990 kr.
Peugeot E-3008 er den første bil på Stellantis’ længe ventede STLA-platform, der skal forme konglomeratets elektriske fremtid – og prisen er sat skarpere end forventet.
TEKST MORTEN B. BEK FOTO PR
Som lovet i slutningen af oktober, kommer nu salgspriser på de tre modeller, som det nye mærke NIO sælger i Danmark. Der er priser på sedanerne ET5 og ET7 og på SUV’en EL7.
ET5 og EL7 introduceres først i Danmark i løbet af starten af 2023, mens den store sedan ET7 er tilgængelig. Alle modellerne kan dog allerede bestilles på NIO’s hjemmeside.
LÆS OGSÅ: NIO vil kun leje danskerne biler – fra 8.499 kr. om måneden
Priserne for at leje bilerne på abonnement starter ved 8.499 kr. for ET5, ved 11.799 kr. for ET7 og ved 12.199 kr. om måneden, som inkluderer blandt andet 1.250 kilometer om måneden, forsikring og dæk.
Salgspriserne starter ved 423.900 kr., men det er en pris, som kræver, at man enten tilkøber et batteri eller betaler månedlig leje af et batteri.
ET5 er mindste og billigste model fra NIO. Den kommer med 490 hk, firehjulstræk og meget omfattende standardudstyr. Den fås med batteri med enten 75 eller 100 kWh kapacitet – for en rækkevidde på 445 eller 580 kilometer.
Basisprisen for ET5 er i Danmark 423.900 kr. I forhold til eksempelvis BMW i4 (fra 502.828 kr. med baghjulstræk) og Tesla Model 3 (fra 532.678 kr. med firehjulstræk) er det en skarp pris. Men det er en pris, som kræver uddybning. Batteri er nemlig ikke inkluderet, og mens det kan lejes for 1.299 kr. om måneden for udgaven med 75 kWh kapacitet (og 2.199 kr. for 100 kWh), kan det også købes.
LÆS OGSÅ: Første tur: NIO ET7 er velkørende for velhavere
For at få ET5 med 75 kWh-batteriet inkluderet i ejerskababet, skal man betale 93.000 kr. mere. For 100 kWh-batteriet er merprisen 168.000 kr. Den reelle salgspris, som man skal sammenligne konkurrenternes priser med er derfor 516.900 kr. med 75 kWh og 636.900 kr. med 100 kWh.
Priserne for de større NIO-modeller ET7 og EL7 følger samme mønster. De købes uden batteri – og så bestemmer man selv, om batteriet skal lejes på månedsbasis eller købes med bilen.
ET7 har 653 hk, firehjulstræk og med standardbatteriet på 75 kWh en rækkevidde på 445 kilometer – med batteriet på 100 kWh stiger rækkevidden til 580 kilometer.
LÆS OGSÅ: Video: Nio ET7 – Superluksus fra Kina
Prisen uden batteri er 683.900 kr. Med batteri på 75 kWh er prisen 776.900 kr., mens den med 100 kWh er 896.900 kr. Batterileje koster, som med ET5, 1.299-2.199 kr. om måneden.
SUV’en EL7 med samme drivlinje som ET7 koster uden batteri 723.000 kr. Med 75 kWh-batteri er prisen 816.900 kr., mens 100 kWh giver en pris på 936.900 kr. Batterileje er samme pris som med ET5 og ET7.
LÆS OGSÅ: En Volvo EX90 med det hele? – 1.164.000 kr.
NIO giver 5 års fabriksgaranti og 5 års vejhjælp, og hvis man bestiller inden 31. december, kan man spare cirka 7.500 kr. på sit køb. Inkluderet ved køb er også to kuponer hver måned, som hver giver adgang til et batteriskifte ved NIO-skiftestationerne.
Peugeot E-3008 er den første bil på Stellantis’ længe ventede STLA-platform, der skal forme konglomeratets elektriske fremtid – og prisen er sat skarpere end forventet.
Audi Q6 E-Tron er en helt nyudviklet elektrisk SUV med hurtig opladning og rækkevidde over 600 kilometer. Startprisen er 659.990 kr., men den falder senere i år, når to nye varianter kommer til.
En BMW 1-serie eller Mercedes A-Klasse på 12 måneder privatleasing er lige nu et virkelig godt tilbud. For under 3.500 kr. får man rigtig meget for pengene.
Lexus LS 500h er luksus på den stærkt nedtonede måde. Det kan være en fordel, men desværre føles den store sedan forældet og forvirrende.
Den nye udgave af Lexus’ luksus-SUV har fedt design, tonsvis af udstyr og en attraktiv pris. Men affjedringen og drivlinjen i plug-in hybriden hænger ikke sammen.
Elbiler er kommet for at blive! Det vælter ind med nye modeller på markedet i Danmark, og vi har lavet en liste med alle elbiler i Danmark i 2024 – inklusive priser og rækkevidde på de forskellige modeller.