Langtidstest: Xpeng G9 har fuldstændig styr på campingvognen
Nærmer sig enden, men ikke uden en vigtig opgave: kan den trække noget? 1.500 kilo.
De er skøre, de russere. Og nu har de overgået sig selv igen: Seneste opfindelse er et terrængående køretøj så brutalt og genialt, at det tenderer det bedste, der er kommet fra en russer siden vodka.
Køretøjet, der er tale om, er SHERP ATV. Monsteret er vakt til live af den russiske ingeniør Aleksei Garagashian, der sammen med resten af holdet bag SHERP har skabt en ATV, der kan begå sig både på land og i vand.
Designet er næsten komisk med den minimale akselafstand, men det spiller egentlig heller ikke nogen rolle. For SHERP handler det hele bare om at pløje igennem meget ufremkommeligt terræn uden på noget tidspunkt at sidde fast. Og på netop det område ser den ud til at være i en klasse for sig selv. Her er ingen udhæng foran eller bagpå, der kan sidde fast. Det er genialt.
Under kølerhjelmen gemmer sig en beskeden 4-cylindret dieselmotor, der yder 44 hestekræfter. Summen af dette er en topfart på 45km/t på land og 6km/t i vand. Det lyder umiddelbart ikke af meget, men det skyldes, at det ikke er motoren, men de kæmpestore dæk, der er hovedattraktionen.
Udover selvfølgelig at være specialfremstillede til SHERPA ATV, er de også selvoppustelige. Og så er der selvfølgelig størrelsen på dem. Dækkene måler en diameter på heftige 1,6 meter, så derfor skulle der også være rig mulighed for at køre over træstammer, kampesten og diverse minibiler.
Ifølge SHERPs hjemmeside kan deres ATV rekvireres for ca. 310.000kr. For det beløb lover de så også, at den uden problemer forcerer alt, der har en højde under 70 cm. Om det prisskilt kan retfærdiggøres, lader vi dig om at bedømme. Men der kan ikke være to meninger om, at den ser ud til at indeholde mange sjove timer.
Nærmer sig enden, men ikke uden en vigtig opgave: kan den trække noget? 1.500 kilo.
Målet med denne Ugens fund var simpel: At bygge verdens hurtigste firedørs sedan. Det lykkedes, og nu kan den blive din!
Seat Leon kører stadig parløb med Cupra Leon, men faceliftet af Cupra-modellen gør det trods alt muligt at se forskel. Leon er nu også opdateret med nye motorer og nyt infotainment, men uden designændringer.
En langsom start er forvandlet til et bragende salg for de kinesiske bilmærker, der viser tænder i årets første kvartal.
Den nye udgave af Lexus’ luksus-SUV har fedt design, tonsvis af udstyr og en attraktiv pris. Men affjedringen og drivlinjen i plug-in hybriden hænger ikke sammen.
Elbiler er kommet for at blive! Det vælter ind med nye modeller på markedet i Danmark, og vi har lavet en liste med alle elbiler i Danmark i 2024 – inklusive priser og rækkevidde på de forskellige modeller.