"... på det danske marked er det svært at se, hvordan Aygo X Hybrid, der har automatgear som standard, skulle komme under 200.000 kr."
Toyota har fastsat prisen på den faceliftede mikrobil med 116 hestekræfter, og til importørens ros er den kommet under 200.000 kr. Men vi snakker ikke mange kroner under 200.000 kr. - prisen for den billigste udgave er 199.990 kr. Bilen kan allerede bestilles, men kommer først til landet i starten af 2026.
Man skal være stålsat på at ville have en Aygo X Hybrid, når den større og betydeligt mere velkørende Yaris Hybrid starter på 233.990 kr. En prisforskel på 34.000 kr. fra en mikrobil til en minibil kan ikke trylles væk, men kan man finde den ekstra portion penge, så er den rigtig godt givet ud.








26 kilometer på en liter benzin
Der er enkelte fordele ved at vælge Aygo X Hybrid og lade den større Yaris Hybrid stå. Men de er virkelig minimale.
Den er nemmere at parkere, Aygo X Hybrid, fordi den er kortere - 370 centimeter i længden, hvor Yaris Hybrid er 394 centimeter lang. Den kommer også med større alufælge - 17 mod 15" - og digital instrumentering, så en smule mere udstyr af den ret uvæsentlige slags.
Den kører også længere på literen, men det er forbløffende lidt længere. Den klarer i basisudgaven Play i gennemsnit 26 km/l, som er meget tæt på Yaris Hybrid-basismodellens 25,6 km/l.
Der er overskueligt mange udstyrsniveauer til den nye Aygo X Hybrid: Play, Play Comfort, Pulse, Pulse Smart, Envy og GR Sport. Fra Play-basismodellen til 199.990 kr. med 9" infotainmentskærm, adaptiv fartpilot, sædevarme, bakkamera og automatisk klimaanlæg til GR Sport-versionen til helt vanvittige 276.990 kr. med ting som 18" alufælge, digital nøgle (smartphone/-ur), JBL-lydanlæg og stoffoldetag.