C-HR+ har potentialet til at blive en af de vigtigste og bedst sælgende biler for Toyota i Danmark - hvis ikke den vigtigste. Den nye elbil, en direkte konkurrent til Ford Explorer, Renault Scenic E-Tech og Skoda Elroq, finder i starten af 2026 vej til Danmark. Toyota er nået i mål med det vigtigste tal, og det er prisen på indstigningsvarianten. Den model vil nemlig blive den vigtigste i modelprogrammet, for den har lang rækkevidde og et højt udstyrsniveau.
Japanerne sender sin nye elbil på europæiske markeder med to batteristørrelser: 57,7 kWh og 77 kWh. Men danskerne får ikke mulighed for at vælge det lille batteri - i hvert fald ikke i den nærmeste fremtid. Importøren satser på 77 kWh med rækkevidde op til 609 kilometer i udgaven med forhjulstræk og op til 546 kilometer med firehjulstræk.
Prisen for C-HR+ Active med forhjulstræk og 224 hestekræfter er sat til 299.990 kr., og denne udgave er indtil videre den eneste model, der har fået et prisskilt (priser på øvrige modeller kommer senere i oktober).







Active med højt udstyrsniveau
Den forhjulstrukne C-HR+ med rækkevidden på op til 609 kilometer er låst til et enkelt udstyrsniveau, som heldigvis kommer med ganske meget udstyr. Det eneste store tilvalg til Active-udstyrsniveauet er 20" alufælge som erstatning for de 18" hjul, der sidder på som standard (et tilvalg, vi vil fraråde i forhold til komfort og rækkevidde).
Adaptive LED-forlygter, el-betjent bagklap, infotainment med 14" touchscreen, nøglefri betjening, to trådløse smartphoneopladere, varmepumpe, batteriforvarmer, varme i forsæder og rat, indtræk i stof/kunstlæder, adaptiv fartpilot og blind vinkel-system og meget andet er standard.
På de to højere udstyrsniveauer Executive og Executive Pano kommer 20" alufælge, 22 kW AC-opladning, 360 graders kamera, digital nøgle (smartphone/-watch), el-justerbart førersæde, parkeringsassistent og indtræk i kunstlæder på - i Pano-versionen også panoramaglastag og JBL-lydanlæg.
De to udstyrsniveauer kommer som sagt ikke til den forhjulstrukne udgave, men kun til den firehjulstrukne med hele 343 hestekræfter. Den firehjulstrukne vil også kunne fås med Active-udstyrsniveau, men hvor meget man kommer til at betale for firehjulstræk (og højere udstyrsniveau), ved vi først senere.
En sandsynlig merpris for firehjulstræk er 20.-25.000 kr., og rammer Toyota den pris, vil C-HR+ blive en virkelig potent elbil til 320.-325.000 kr. Ford Explorer AWD med 340 hestekræfter starter på 347.990 kr., og Skoda Elroq RS koster 379.995 kr.