Første kig: Polestar 4 har ingen bagrude men en pæn pris
Polestar har brug for en succes, og Polestar 4 kan meget muligt være vejen til den.
Siden Toyota sparkede hybrid-døren ind med deres Prius sidst i 1990’erne, er enhver tvivl om elbilens relevans langsomt forsvundet. Mere end 11 millioner elbiler er siden da blevet langet over disken, og særligt den store efterspørgsel fra de to største markeder, Asien og USA, har løbende fået langt de fleste bilfabrikanter til at hoppe med på el- og hybridbølgen.
Tyske BMW er ingen undtagelse. Den bayerske bilgigant har siden lanceringen af deres elektriske i-linje i 2011 vist sig markant mere villige til at inkludere el- og hybridbiler i sortimentet end deres tyske luksusbil-kollegaer. Indtil videre har det miljøvenlige foretagende kastet to modeller af dig. Den prisvenlige og fornuftige i3 og den pompøse og topmoderne i8, der er ét blandt få bud på en hybridbil i den absolutte luksusklasse.
Med på el-bølgen? Find din nye BMW i3 på BILBASEN
Nu barsler BMW med opdateringer af begge. BMW i3 er i dag den 3. bedst sælgende el-bil i historien, men det på trods har den på ledelsesgangene i München skuffet en smule. Et større batteri på 33 kWh er allerede undervejs, og nu lover BMW også et nært forestående facelift af den lille hatchback. Både ind- og udvendigt. Måske vigtigst af alt fra et forbrugermæssigt synspunkt er, at i3 fremtidigt får mere motorkraft.
BMW i8 har modsat kun skuffet potentielle købere med sin lange venteliste. En roadster-version af den futuristiske hybrid-sportsvogn er allerede bekræftet og forventes at lande hos forhandlere næste år. Ydermere forventes det, at fremtidens i8 også får flere kræfter når den engang undergår et facelift.
BILBASEN Se vores enorme udvalg af BMW her
i3 og i8 er unægteligt blandt de flotteste alternativer, hvis du er på markedet efter en el- eller hybridbil. Hvor i8 er forbeholdt de færreste, så er en opgraderet i3 med forbedret rækkevidde og mere power et rigtig godt bud på en elbil. Mens vi venter på nye og forbedrede modeller fra i-linjen, kan vi samtidig håbe at rygterne om BMW i5, en SUV hybrid, snart bliver en realitet.
Polestar har brug for en succes, og Polestar 4 kan meget muligt være vejen til den.
Yaris Cross har ikke fået et egentligt facelift, men en mindre opdatering med nyt infotainmentsystem og mulighed for en stærkere hybrid med 130 hk. Basismodellen Essential er udgået, men laveste pris er alligevel holdt nede.
Vil du have det sjovt i hverdagen, men har ikke pengene til at privatlease en Mercedes-AMG? For kun 2.345 kr. om måneden kan du køre den sjove VW Polo GTI med 207 hk.
I 2021 blev denne Mclaren F1 solgt for lige over 142 millioner danske kroner. Nu er den til salg igen, men kilometertælleren er kun steget med 21 kilometer siden sidst.
Den nye udgave af Lexus’ luksus-SUV har fedt design, tonsvis af udstyr og en attraktiv pris. Men affjedringen og drivlinjen i plug-in hybriden hænger ikke sammen.
Elbiler er kommet for at blive! Det vælter ind med nye modeller på markedet i Danmark, og vi har lavet en liste med alle elbiler i Danmark i 2024 – inklusive priser og rækkevidde på de forskellige modeller.