Test: Opdateret Renault Clio er stadig meget bil for pengene
Man får ikke meget bil for under 200.000 kr. i dag – men man får Renault Clio og efter et facelift er den stadig værd at vælge.
Så er årets bilårbøger på hylderne på tankstationer, hos boghandlere og i kiosker. De to vigtigste er Årets Biler med Bil Magasinet som afsender og så Bil-Revyen, som er bilårbøgernes grand old man – den er udkommet siden 1959.
Forskellene på de to er ikke kæmpestore og de udgives da også af samme forlag og af journalister, der ses i spalterne på Bil Magasinet. Bil Revyen skrives af Steen Bachmann, der har det sejeste skæg i bilmediebranchen og dernæst er redaktionschef på Bil Magasinet, mens Årets Biler er skrevet af Thomas Wulff, der er journalist, racerkører og F1-ekspert.
Begge bøger er skrevet i et letforståeligt sprog, og indeholder ud over korte beskrivelser af flere hundrede biler et leksikon og en ordbog. Her er Årets biler lidt mere med på beatet og har husket at medtage elmotoren og forskellige batteriteknologier, mens Bil Revyen til gengæld har et godt afsnit om dæk. Retfærdigvis skal det siges, at Bil-Revyen har en side om fremtidens hybridsportsvogn, nemlig BMW i8.
Begge bøger er på 212 sider. I Bil Revyen er alle sider glittede, mens datasektionen er på mere groft papir i Årets Biler – det betyde ikke rigtig noget i praksis.
Den endeløse række af bilpræsentationer bliver i begge brudt af nogle lidt længere tekster om udvalgte biler. I Bil Revyen er der få, mens der er flere og større features i Årets Biler.
Årets Biler 2015 og Bil-Revyen 2015 er på gaden nu og prisen er 179,95 kr. for Årets Biler og 159,95 kr. for Bil Revyen.
Hvis du allerede samler på en af serier er valget let, så fortsætter du bare. Starter du på en frisk tilbyder Året Biler lige et mulehår mere –teksterne er også en lille smule længere, men du giver også en 20’er mere for den.
Hvis du gerne vil bestille en bog med det samme, kan det gøres her.
Man får ikke meget bil for under 200.000 kr. i dag – men man får Renault Clio og efter et facelift er den stadig værd at vælge.
Med en prisnedsættelse på 200.000 kr. til 399.990 kr. er Voyah Free pludselig en meget interessant elbil. Om Free også er en god elbil, finder vi ud af i testen.
Grande Panda er den største og vigtigste nyhed fra Fiat i mange år. Den friske Grande Panda er betydeligt større end en almindelig Panda, og så fås den både som elbil og med hybridmotor.
For første gang i meget lang tid må japanske Toyota tage til takke med en andenplads. Titlen som verdens bedst sælgende bilmodel går nemlig til Tesla Model Y.
Den nye udgave af Lexus’ luksus-SUV har fedt design, tonsvis af udstyr og en attraktiv pris. Men affjedringen og drivlinjen i plug-in hybriden hænger ikke sammen.
Elbiler er kommet for at blive! Det vælter ind med nye modeller på markedet i Danmark, og vi har lavet en liste med alle elbiler i Danmark i 2024 – inklusive priser og rækkevidde på de forskellige modeller.