Langtidstest: Xpeng G9 har fuldstændig styr på campingvognen
Nærmer sig enden, men ikke uden en vigtig opgave: kan den trække noget? 1.500 kilo.
To dages testarbejde er slut og finalisterne i Årets Bil 2015 er fundet af jurymedlemmerne fra Motorjournalisternes Klub Danmark. Finalisterne er listet herunder sammen med Frederik T. Frey og Ebbe Sommerlunds kommentar om de enkelte. Vinderen afsløres ved et arrangement i København Den 26. november.
Audi A4
Frederik: Forsigtig og tilbageholdende, men også meget sikker i sin stil og raffinement.
Ebbe: Meget komfortabel og godt støjdæmpet. Jeg er for stor til sportssæderne, og interiøret er bare for sølvskinnende til mig. Ikke så dynamisk som fx A3 – vægten er lagt på komfort. Det er formentlig et klogt valg for en firmabil – personligt ville jeg hellere have lidt mere skarp styring.
Priser fra 490.000 kr.
Opel Astra
Frederik: Flot samlet pakke med gode køreegenskaber. Fin tre-cylindret motor og gode priser. Læs vores første test af Opel Astra her.
Ebbe: Astra er bare enormt helstøbt. Væk er den lidt tunge fornemmelse, der har præget Opel nogle år. Stort motorudvalg, og fine køreegenskaber. Astra er bare en god bil, men det er vel egentlig ikke mere end forventeligt.
Pris fra 200.000 kr.
Jaguar XE
Frederik: Fin balance i undervognen og lækkert design gør det op for en lidt grov dieselmotor.
Ebbe: XE kommer med noget nyt til klassen. Den har her-kommer-jeg-attitude, og er en bil for de der elsker sportslige køreegenskaber og gerne vil mærke, at der er en motor. Jaguar viser at det ikke er en skam at blive købt af indere, der vil investere i fremtiden.
Priser fra 550.000 kr.
Mazda CX-3
Frederik: Dynamiske køreegenskaber og fede sugemotorer parret med gode priser og flot design.
Ebbe: Mazda skal have ros for at gå egne veje. Jeg er vild med designet, men pladsen kunne være bedre.
Pris fra 215.000 kr.
Volvo XC90
Frederik: Imponerende nytænkning af konstruktion, motorudvalg og kabineindretning.
Ebbe: XC90 er bedre end summen af sine dele. Det er en enorm feel-good bil. Målt punkt på punkt taber den til Q7, men man bliver forført af den.
Pris fra 1,2 mio. kr
Nærmer sig enden, men ikke uden en vigtig opgave: kan den trække noget? 1.500 kilo.
Målet med denne Ugens fund var simpel: At bygge verdens hurtigste firedørs sedan. Det lykkedes, og nu kan den blive din!
Seat Leon kører stadig parløb med Cupra Leon, men faceliftet af Cupra-modellen gør det trods alt muligt at se forskel. Leon er nu også opdateret med nye motorer og nyt infotainment, men uden designændringer.
En langsom start er forvandlet til et bragende salg for de kinesiske bilmærker, der viser tænder i årets første kvartal.
Den nye udgave af Lexus’ luksus-SUV har fedt design, tonsvis af udstyr og en attraktiv pris. Men affjedringen og drivlinjen i plug-in hybriden hænger ikke sammen.
Elbiler er kommet for at blive! Det vælter ind med nye modeller på markedet i Danmark, og vi har lavet en liste med alle elbiler i Danmark i 2024 – inklusive priser og rækkevidde på de forskellige modeller.